• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • LMK

Knott skrev 2008-08-18 15:57:10 följande:

Jag kunde inte motstå IsaDoras jättefina palett med matta bruna skuggor från höstkollektionen. Och jag kunde ju såklart inte låta paletten vara oprovad Dagens makeup: makeupoholic.blogspot.com/
    Nice! Den paletten ger mig ett ha-begär, helt klart!! Mjuka fina färger! Inte för att jag BEHÖVER fler bruna skuggor direkt... Måste kika på den mer ordentligt i butik! Vad kostar den förensten?
  • Pokergirl

Pindus: Har du fått ett gammalt ex? Min klumpar inte alls.

• Fridapida

På tal om mascaror... vad besviken jag är på DiorShow blackout. Nu har jag haft den i en månad vilket innebär att den borde "torkat till" lite, men icke. Den klumpar och ger fula spindelben. Usch! Nej, jag går tillbaka till masterpiecen!

• Knott

LMK: Kicks hade just nu specialpris, 179:- istället för 189:-, d v s inte så stor skillnad. Den känns ju lite dyr för att vara ett budgetmärke, men det ÄR verkligen fina skuggor!

• Fluffguf

Fridapida: tänk vad olika det kan vara, jag älskar min diorshow...

Förresten så kan jag meddela att jag numera älskar biosilk, håret blir ju helt galet mjukt!

Life's beautiful with Fluffguf
  • Nathalie009
    Fridapida skrev 2008-08-19 12:08:46 följande:
    På tal om mascaror... vad besviken jag är på DiorShow blackout. Nu har jag haft den i en månad vilket innebär att den borde "torkat till" lite, men icke. Den klumpar och ger fula spindelben. Usch! Nej, jag går tillbaka till masterpiecen!
    Va?! Är det sant Gud jag är hur nöj som helst med den!! Tycker den är MYKET bättre än vanliga Diorshow! Får ing som helst problem me klumpar eller liknande, dessutom fäller den inte alls så som vanliga diorshow gör

Roligt att d är så olika hehe
  • Nathalie009
    Fluffguf skrev 2008-08-19 13:19:52 följande:
    Fridapida: tänk vad olika det kan vara, jag älskar min diorshow...Förresten så kan jag meddela att jag numera älskar biosilk, håret blir ju helt galet mjukt!
    Biosilk? Update me!Nu har jag missat ngt
  • Fluffguf
    Nathalie009 skrev 2008-08-19 14:03:22 följande:
    Biosilk? Update me!Nu har jag missat ngt
    Knott tipsade mig och biosilk, silk therapy, och jag är supernöjd
    Life's beautiful with Fluffguf
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!