Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Mimmi 71 skrev 2008-08-26 10:22:31 följande:

Hörni tjejer, ni kan väl hjälpa mig att hålla tummarna
    will do
    Lycka till i helgen!
  • Jalapeno

tack! (jag tror inte att jag får skriva mer än det ordet )

Pillan81 skrev 2008-08-26 14:33:59 följande:
    TF: Bra sagt/skrivet. Det blir ju löjligt som det är nu...
  • Jalapeno

stoff och stil

Grönsiska skrev 2008-08-27 11:58:58 följande:
    Hej, någon här som vet något bra ställe där man kan få tag i polyestervadd/stoppning om man ska ha lite större mängder?
  • Jalapeno

jag börjar känna mig som rättshaveristen nr 1 men jag tycker inte att det är så underligt att man inte får ha sitt kommersiella namn/företagsnamn som namn på familjeliv. Det är reklam som familjeliv inte får betalt för.

• Jalapeno

obs det är EGENKONSTRUERADE digitala mönster som är ok. Inte vilka scannade mönster som helst.
    Tyras föräldrar skrev 2008-08-27 12:09:49 följande:

moderatorn har nu meddelat att man bara får efterlysa digitala mönster - alltså sådan som finns gratis på nätet som länk eller någon har scannat in i digitalt format men inte "fysiska" mönster.
    någon som fortfarande hänger med?
  • Jalapeno

kaja, då var det hyfst underligt. Räckte det inte att du sa att du inte hade någon koppling till jämtlänningarna? Förra personen som fick byta hade sitt kommersiella namn som nick och det är ju inte så underligt.

• Jalapeno

det verkar vara helt ok att fråga så men inte att sedan få just det ottobremönstret skickat till sig. Även om det inte är några pengar inblandade.

Aje08 skrev 2008-08-27 14:53:06 följande:
    Tyras föräldrar skrev 2008-08-27 12:21:17 följande:
    Så om jag säger att jag skulle vilja hitta ett bra mönster till en jacka med huva (tex) och någon säger "jag har använt ett från Ottobre nummer..." så är inte det tillåtet, eller?För är det så, då går ju mycket av meningen med den här tråden förlorad! Det är just den typen av tips som är bra att kunna få!
  • Jalapeno

avstängningen hävd av redaktionen

det är ingen av moderatorerna som har meddelat precis vad man får göra eller inte i klartext och jag ger mig inte på ett försök till.

• Jalapeno

ja, jag. Men det var inte vad jag skrev. Jag skrev att ingen moderator har sammanfattat i tråden vad som gäller.

Jag gör ett försök till: Enl meddelanden jag har fått får man dela med sig av mönster man själv tillverkat om de är i digital form och man får även länka till gratis mönster på nätet. All annan förmedling av mönster är otillåtet.
    ( Först fick jag höra något annat men detta var kontentan. Det kanske är solklart för dig men det är inte solklart för mig och flera med mig)

Roisin Dubh skrev 2008-08-28 17:41:30 följande:

Ojå, visst fick du information om vad som gäller.Försäljning och byteshandel är helt enkelt inte tillåtet i forumet. Så enkelt är det faktiskt.Man får efterfråga tips på ställen man kan hitta saker man söker men man får inte använda forumet för att söka direkt kontakt med säljare eller folk som har saker att skänka bort. Det är en princip som gäller hela forumet och detta får ni acceptera.
  • Jalapeno

precis, med undantaget jag skrev ovan om mönster i digital form. Om det finns fler undantag vet jag inte.

Bling1975 skrev 2008-08-28 19:00:20 följande:
    Fante, du får hänvisa till både tidningar, böcker och butiker (om du inte äger dem) så att den som frågar själv kan köpa det de söker. Men du får inte fråga om någon i tråden har något som de vill skicka till dig oavsett om det är ett byte, gratis eller pengar med i bilden. Detsamma gäller även för tyger och annat. Och du får inte heller erbjuda dig att göra det om någon letar efter något.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle