Sytråden spinner vidare - Grön rulle
jag har en vanlig tygsax från fiskars. Den är inget flådigt, men den funkar bra. Köpt på ohlssons tror jag.
jag har en vanlig tygsax från fiskars. Den är inget flådigt, men den funkar bra. Köpt på ohlssons tror jag.
välkommen till sytråden!
hemskt ledsen att jag inte har någon aning. Jag har aldrig vågat prova men är förstås jättenyfiken på om den fungerar att blanda färger så. Det borde ju gå...
kolla i min blogg. Man lämnar en öppning i ärmens foder.
och här var jag sen som vanligt
kolla i symaskintråden. Finns i TS. JAg har en huskylock och drar mig mkt för att ställa om till coversöm, men det är nog mest för att jag är lat. Pfaff har en maskin som är lite lättare att ställa om. Ja, du kan sy en body helt utan att anv vanliga maskinen. Jag anv aldrig min vanliga maskin till trikåplagg. Däremot fållar jag vävda plagg, syr smocksöm och knapphål med min vanliga maskin.
ja
här ser ni enda köpeplagget jag sett som är fållat med flatlock. Det är hyfsat snyggt men inte så vackert när dressman missar att följa randningen i tyget.
bp0.blogger.com/_Tkf9uWSKDXM/R_USW7yaXVI/AAAAAAAAAJQ/HmwMs39H2vw/s1600-h/syltsaftodla2.JPG
(ödlan är inte dressman, underligt va?)
nä, det är inte svårare bara man kommer ihåg det här med kniven så att det inte blir hål i tyget där man inte vill ha det.