• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Beatrize74
    GOBLIgobli skrev 2008-06-16 23:56:42 följande:
    Ahhaaaa, Furulunds yes! Jaså, har de haft rea!!?? Har de det ff månne...?
    Ja, just det! Kanske har de kvar vissa tyger på rea? Det kan ju vara värt att ta sig en kik ju.
  • spenatmamman

yrväder - det kanske blir så till sist att jag sätter mig och ritar. Det var så länge sen sist dock så jag vet inte hur bra det skulle bli... sen får jag väl skriva den där boken :D. Igår ägnade jag en stund åt att knåpa mönster i alla fall, men jag utgick ifrån ett färdigt och ändrade på. Får se hur det blir när det är klart...

Stratus - MG? Hur hittar jag dit? Jag är supernöjd med tygerna från Sewzannes, vilken lyx att slippa tull, moms och frakt, då blir det verkligen superbilligt!

• Gekko
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-16 16:59:49 följande:
    Hej igen tråden!Jag ska som sagt sy nya överdrag till våra soffkuddar.. Det är sådana här och jag vill ha ett tyg som passar sig bra till att sy överdrag av..Själv är jag urusel på tyg och material...Har kikat på dessa som bastygwww.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx tror ni om det?
    Du har väl inte fått flera svar än att det är för tunt eller hur? Halvpanama har jag för mig att är rejälare (jag har använt till väskor) och kan nog funka. Eller vad tror ni tråden? www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx

Annars har jag Stoff och Stil en del inredningstextiler med mönster också. Fast jag ids inte leta på nätet, jag bläddrar helst i deras kataloger
  • Botilda

Tryckknappar - har ni sett webberbjudandet på Snapsource? Jag kunde inte låta bli att nappa på 150 små (9 mm) tryckknappar inklusive verktyg för 20 dollar. Femton olika färger! Ska bli spännande att se hur de ser ut när de kommer!

• uniMog
    Botilda skrev 2008-06-17 09:07:49 följande:
    Tryckknappar - har ni sett webberbjudandet på Snapsource? Jag kunde inte låta bli att nappa på 150 små (9 mm) tryckknappar inklusive verktyg för 20 dollar. Femton olika färger! Ska bli spännande att se hur de ser ut när de kommer!
    varvarvar? *hittar inte*
    the advance of civilization is nothing but an exercize in limiting of privacy
  • spenatmamman

Stratus - jag räknade ut själv vad MG var, jag är lite trög men till sist brukar tioöringen trilla ner *s*. De har sån resår ju! TROS-resår kallas den tydligen *s*

• uniMog

oops *råkar trycka på beställknappen*

the advance of civilization is nothing but an exercize in limiting of privacy
  • spenatmamman

Nu "råkade jag beställa" jag med men det blev en mönsterkonstruktionsbok. "Metric pattern cutting" av Winifred Aldrich. Såg att samma författare skrivit en rad böcker i ämnet, barnkläder, herrkläder, badkläder och allt möjligt så jag tänkte att om denna är bra kanske jag hittar något att fördjupa mig i vad det lider.

Måste få tag på en bra stor vinkellinjal nu bara. Håll tummarna *s*

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle