Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Busis skrev 2008-08-27 08:03:07 följande:
    yrväder: Okej , får ta och sätta mig och skissa upp ett mönster, är inte så bra på att rita eget mönster men ett par vuxenmuddisar är väll inte så svårt? Nått man ska tänka på när man ritar mönstret?
    näe inte direkt annat än att tänka på att grenen inte behöver vara lika hög som på ett par barnmuddisar
  • yrväder

Mimmi 71 skrev 2008-08-27 08:22:42 följande:

Tack för den tummen. Ännu har jag inte fått något mail att namn- och storlekslappar är på väg så dessa har jag lite gett upp hoppet om. Får väl gå iallafall, men lite trist är det.
    fast det räcker ju om du får mejlet/dom skickar idag eller imorgon, det tar ju oftast inte mer än en dag för posten att komma fram.

*håller tummar*
  • yrväder
    sarahl skrev 2008-08-27 11:18:47 följande:
    VA? nu är jag inte alls med?
    säkert för sammankopplat med hennes märke.
  • yrväder
    Aje08 skrev 2008-08-27 14:53:06 följande:
    Tyras föräldrar skrev 2008-08-27 12:21:17 följande:Så om jag säger att jag skulle vilja hitta ett bra mönster till en jacka med huva (tex) och någon säger "jag har använt ett från Ottobre nummer..." så är inte det tillåtet, eller?För är det så, då går ju mycket av meningen med den här tråden förlorad! Det är just den typen av tips som är bra att kunna få!
    jo, men du får inte fråga om den personen kan skicka det åt dig (iaf inte i tråden)
  • yrväder
    ami skrev 2008-08-27 14:46:39 följande:
    Jag skulle vilja köpa mönstrat plysch som randigt eller så. Hittar det inte nånstans. Nån som vet?
    randig finns, och prickig. men inte på webshop. andersson och hjalmarsson har, du får be amda design vara sändebud isåfall.
  • yrväder

Sara E skrev 2008-08-27 14:23:50 följande:

Vilken internetsida tycker ni är bäst och har störst utbud om man vill ha tag på fina trikå-tyger?Skulle vara kul med lite mönstrat tex.
    finns inte så mkt mönstrad trikå att få tag på. bara det jofotex har tagit fram. Dom skickar om man ber dom men just nu är tygerna försenade till 15 sept.
  • yrväder
    Dora skrev 2008-08-27 21:10:51 följande:
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-08-27 20:59:09 följande:[Usch tycker det börjar kännas motigt att vara här inne nu när man knappt vet vad man vågar yppa.[/citat]Är det inte så enkelt att man helt enkelt inte får nämna något som har med pengar att göra dvs köpa/sälja? Man måste väl ändå få skänka bort ett mönster eller en tygbit?Puffar lite för min fråga om fleecen. Se inlägg 3994.
    Vi borde FÅ skänka bort tyg/mönster, men man får inte efterlysa mönster/tyg. Så då är ju frågan hur man ska förmedla det liksom. Aja, jag vet inte....
  • yrväder
    Tygtiiger skrev 2008-08-27 21:26:17 följande:
    Nu börjar jag bli lite förvirrad, men man får alltså:-fråga var man kan hitta mönster på tex en bra raglantröja- svara typ "ottobre 4/07" eller "meedom har ett bra i gula boken" - länka till gratismönster på nätetmen man får INTE- länka till kommersiella mönster (??)- erbjuda sig att skicka en kopia av ett mönster som man har hemma - men man får inboxa sådana erbjudanden.Man får INTE- länka till sin egen blogg, men man får länka till andras (??)- efterlysa tygbitar om någon har något övers, utan då får man skriva "vet ni var jag kan få tag på XXX svar i inboxen!"man får inte göra reklam för sina egna produkter eller sitt eget märke om man inte betalar FL för reklamplats (rätt så självklart tycker jag)Har jag koll på det nu??
    Kommersiella får vi nog länka till om det inte är någon i tråden som säljer. Utan vi får ju länka till ottobre och så. Annars har jag iaf uppfattat det som du.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle