Skrev ett jättelångt svar men såklart loggades jag ut när jag postade det.. Suck.
Första gångerna jag testade det var vi lite dumma och hade inget bra glidmedel så det gjorde ganska ont och blev värre och värre tills vi fick avbryta. Då tänkte jag att jag aldrig skulle testa det igen men ändå blev det så igen med en annan kille efter något år och då var det mycket bättre, och har varit sen dess. Jag vet inte om min kropp vant sig vid känslan och slappnar av mer nu, för mig känns det i alla fall så.
Jag tycker det känns olika ifall det är skönt eller inte, olika på olika dagar. Vanligtvis är det skönt fast inte på samma sätt som "vanligt" sex (med vanligt sex tycker jag man är mer avslappnad för man vet att det alltid är skönt och fungerar bra). När man har analsex finns alltid en äckelfaktor för mig, jag är rädd för att det ska vara äckligt när han drar ur, att det ska komma nån äcklig doft osv. Jag får erkänna att det känns mer eller mindre som att man är skitnödig ibland. Njutningen känns annorlunda, som att den stimulerar andra platser än vanligt. Du kan ju testa med några fingrar på dig själv om du vill få en hint om hur det känns ;)
Ofta brukar jag "tyvärr" få orgasm väldigt snabbt och då drar musklerna ihop sig och det kan göra ont och efter det har jag ingen vidare lust att fortsätta. Analorgasmerna är inte som vanliga för mig utan de är svagare och varar kortare tid även om muskelsammandragningarna känns tydligare. Så sammanfattningsvis kan man säga att det är olika om jag tycker det är skönt eller gör mer eller mindre ont och vilken ställning som är skön varierar också.
Om jag ska ge några tips blir det nog som många andra skriver: Ta det lugnt i början med mycket glidmedel. Smekningar utanför och runt om hålet. "Mjuka upp". Sedan försiktigt och långsamt föra in ett finger/något litet hjälpmedel. Allt eftersom tjejen blir mer avslappnad kan man använda något större/fler fingrar. När det sedan är dags att tränga in så ta det långsamt och låt kroppen vänja sig. Gör det ont i början när killen trängt in inte fruktansvärt ont) så kan man fortsätta lite till, kanske bara vara stilla ett tag. Mycket glidmedel. Blir det inte bättre efter en stund bör man avbryta, då är det ju ingen mening med det. Sedan dra ut låångsamt, jag tycker i alla fall det känns obehagligt om killen rycker ur snabbt. Så mycket glid och ta det långsamt :) Och var inte rädda för att misslyckas, se det som ett tappert försök i så fall och försök igen något annat tillfälle om ni känner för det.