• Anonym (Fredrik)

HUR känns analsex?

OBS Denna tråden handlar inte om det är bra/dåligt naturligt/onaturligt. Inlägg som tjafsar om analsexets vara eller icke vara kommer jag att anmäla som off-topic. OK?

Jag har inte haft det. Inte min fru heller. Däremot kommer vi nog att prova inom kort. Vi har pratat om det och båda vill åtminstone testa. Rätt nyfikna faktiskt ;) fast när det väl kommer till brukar det bli "enligt standard" *L*

Fråga till både killar och tjejer. Hur känns det? Annorlunda? Likadant som "det vanliga"?
    Vet att det är svårt att sätta ord på en känsla, men försök!

/Fredde

• Svar på tråden HUR känns analsex?
  • Anonym (Fredrik)

Det känns som alla andra kör anal jämt, som om det vore 75% av sexet typ.
    Vi har varit ihop i 8 år och inte gjort det (än).
    Däremot har vi pratat om det. Både hon och jag är nyfikna på att prova i alla fall.

• Anonym (jag)

Anonym (Fredrik) skrev 2008-06-19 10:59:36 följande:

Thezz mamma till två skrev 2008-06-19 10:52:38 följande:
    Jag vet att det är svårt att beskriva en känsla, men "skönt" på vilket sätt? Vad ska jag som man tänka på när vi gör det?(Vi vill båda och har pratat om det men sen har det inte blivit mer - nu är det dags ;) )
    För mig känns det bäst om man är riktigt upphetsad innan den ska in. Att min man tar på min klitoris samtidigt (eller jag). Att jag får trycka in den själv i början, försiktigt och i egen takt. efter ett tag går det att köra på hårdare och är jätteskönt. Det gör inte ont alls om man gör rätt.
  • Anonym (Fredrik)

Thezz Tack för svaren!

• Anonym (Fredrik)

jag Tack för dina svar också.
    Det blir nog jag som får färeslå till sist. Som sagt vi har pratat om det men varje gång slutar det med "det vanliga" vilket också är underbart skönt!!!

• HannaS86

Skrev ett jättelångt svar men såklart loggades jag ut när jag postade det.. Suck.

Första gångerna jag testade det var vi lite dumma och hade inget bra glidmedel så det gjorde ganska ont och blev värre och värre tills vi fick avbryta. Då tänkte jag att jag aldrig skulle testa det igen men ändå blev det så igen med en annan kille efter något år och då var det mycket bättre, och har varit sen dess. Jag vet inte om min kropp vant sig vid känslan och slappnar av mer nu, för mig känns det i alla fall så.

Jag tycker det känns olika ifall det är skönt eller inte, olika på olika dagar. Vanligtvis är det skönt fast inte på samma sätt som "vanligt" sex (med vanligt sex tycker jag man är mer avslappnad för man vet att det alltid är skönt och fungerar bra). När man har analsex finns alltid en äckelfaktor för mig, jag är rädd för att det ska vara äckligt när han drar ur, att det ska komma nån äcklig doft osv. Jag får erkänna att det känns mer eller mindre som att man är skitnödig ibland. Njutningen känns annorlunda, som att den stimulerar andra platser än vanligt. Du kan ju testa med några fingrar på dig själv om du vill få en hint om hur det känns ;)

Ofta brukar jag "tyvärr" få orgasm väldigt snabbt och då drar musklerna ihop sig och det kan göra ont och efter det har jag ingen vidare lust att fortsätta. Analorgasmerna är inte som vanliga för mig utan de är svagare och varar kortare tid även om muskelsammandragningarna känns tydligare. Så sammanfattningsvis kan man säga att det är olika om jag tycker det är skönt eller gör mer eller mindre ont och vilken ställning som är skön varierar också.

Om jag ska ge några tips blir det nog som många andra skriver: Ta det lugnt i början med mycket glidmedel. Smekningar utanför och runt om hålet. "Mjuka upp". Sedan försiktigt och långsamt föra in ett finger/något litet hjälpmedel. Allt eftersom tjejen blir mer avslappnad kan man använda något större/fler fingrar. När det sedan är dags att tränga in så ta det långsamt och låt kroppen vänja sig. Gör det ont i början när killen trängt in inte fruktansvärt ont) så kan man fortsätta lite till, kanske bara vara stilla ett tag. Mycket glidmedel. Blir det inte bättre efter en stund bör man avbryta, då är det ju ingen mening med det. Sedan dra ut låångsamt, jag tycker i alla fall det känns obehagligt om killen rycker ur snabbt. Så mycket glid och ta det långsamt :) Och var inte rädda för att misslyckas, se det som ett tappert försök i så fall och försök igen något annat tillfälle om ni känner för det.

• HannaS86

Just det, glömde skriva att smeka klitoris brukar göra det hela till en mycket skönare upplevelse, se till att ha en ställning där antingen hon eller du kan göra det samtidigt.

• Anonym (nice)

Ja, naturligtvis smeka klittan :) Jag gör det själv. Som ett par andra nämnt så är det ingen höjdare att fortsätta efter orgasm för då gör det ont. Iaf för mig. Jag brukar få orgasm när vi kör analt innan han får orgasm så då brukar vi köra en vända vaginalt också. Sist vi hade analsex var det så himla skönt efteråt när vi hade vaginalsex bakifrån och jag smekte klittan för den hade liksom blivit extra sensibiliserad på något himla skönt sätt som inte brukar hända. Så orgasm nummer två var något extra :)

• Anonym (Fredrik)

Gissar att kondom är inblandat!
    Har läst att man inte skall byta framåt.

• Anonym (nice)

Ja, såklart det blir ett par kondomer :) Det är överhuvudtaget en bra idé att ha kondom om man kör analt.

• Anonym (Fredrik)

Anonym (nice) skrev 2008-06-19 12:30:52 följande:

Ja, såklart det blir ett par kondomer :) Det är överhuvudtaget en bra idé att ha kondom om man kör analt.
    Kondom = Inte det första man tänker på om man vart gift i 8 år! Men men....
Svar på tråden HUR känns analsex?