• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Nirnaeth
    http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=625063

Den här tårtan gjorde vi. Fast det ligger inga färska jordgubbar på den ännu då
    Såg efteråt att den låg i Avancerat-kategorin..hade jag sett det innan hade jag inte vågat prova. Men det var inte så svårt, bara massa moment
    Så i helgen gör vi en till, förra året försvann två tårtor i ett nafs, så jag bygger upp ett lager nu.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • smarties

Amen, sånt där så här mitt på dagen, dåligt sugen man blev.
    Själv har man bara tonvis med kakor och bullar kvar sen bröllopet.suck.
    Inget roligt ju :D

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Knastroll82
    smarties skrev 2008-08-14 14:55:27 följande:
    Amen, sånt där så här mitt på dagen, dåligt sugen man blev.Själv har man bara tonvis med kakor och bullar kvar sen bröllopet.suck. Inget roligt ju :D
    Jag kan hjälpa dig äta upp dem!
  • znoozan
    Nirnaeth skrev 2008-08-14 14:00:00 följande:
    Vilken ruskdag!Xander var ledig idag, planeringsdag på dagis. Vilket jag insåg först igår Så idag har vi bakat till Xanders födelsedag. Visserligen 16 dagar kvar, men med tanke på hur lätt jag klantar mig i köket är det likabra att vara ute i god tid.Först blev det en choklad/jordgubbstårta. Den ser skitgod ut, och jag blir galen av att se den utan att få smaka. Som tur är ska den vara fryst, så det är inte så lätt att bara ta sig en smakbit heller. Sen gjorde vi Dumlekakor..och där "råkade" jag provsmaka en. Fan också..det var inte smart! Såklart var den äckligt god, och jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att äta upp allihop..Bäst att frysa dom också..Xander var hjälpsamme herrn, och målade kaklet och sig själv med chokladsmet

åh låter som att vi borde ha trådfika hos dig nu då

Dumlekakor lät supergottRäcka ut tungan

Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-08-14 16:24:35 följande:
    åh låter som att vi borde ha trådfika hos dig nu då Dumlekakor lät supergott
    Det är snuskigt gott
    Thomas fick smaka en nu när han kom hem från jobbet, och han började genast planera deras flyktväg härifrån. Han påstår att jag kommer smälla i mig allihop innan Xanders födelsedag!?
    Han föreslog att vi skulle lägga dom i någon annans frys, så att jag inte ska ha tillgång till dom..

Jag kan ju faktiskt vara så hygglig att jag bjuder hit er allihop på fika sen Kanske blir massa tårta över också!
  • copernicus
    Nirnaeth skrev 2008-08-14 17:26:28 följande:
    Det är snuskigt gott Thomas fick smaka en nu när han kom hem från jobbet, och han började genast planera deras flyktväg härifrån. Han påstår att jag kommer smälla i mig allihop innan Xanders födelsedag!?Han föreslog att vi skulle lägga dom i någon annans frys, så att jag inte ska ha tillgång till dom..Jag kan ju faktiskt vara så hygglig att jag bjuder hit er allihop på fika sen Kanske blir massa tårta över också!
    och den tårtan är inte dum den heller!
    Gjorde den till midsommar sååå god!
    När jag fyllde år gjorde jag också den fast jag ändrade i receptet och tog marabou dajm och körsbär istället för jordgubbar.mmmmmmm
  • smarties

Jag blir galen av nya Ikeakatalogen, jag kommer shoppa ihjäl mig.

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • copernicus
    smarties skrev 2008-08-14 18:55:55 följande:
    vi var i gävle igår och då fanns inte mycket nyheter alls el iaf inget som utmärkte sej speciellt. Blev faktiskt lite besviken!!
    Ja en del nyheter fanns det väl men inget som fick mej att hoppa högt av glädje.
  • Nirnaeth
    copernicus skrev 2008-08-14 18:26:26 följande:
    och den tårtan är inte dum den heller!Gjorde den till midsommar sååå god!När jag fyllde år gjorde jag också den fast jag ändrade i receptet och tog marabou dajm och körsbär istället för jordgubbar.mmmmmmm
    aah det låter bra! Har ju inte smakat den än själv, men alla kommentarer vid receptet var iaf väldigt positiva. Nu får dom här två veckorna gå fort!
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-08-14 18:55:55 följande:
    Har du fått hem den?? det har inte jag!
    Fan ta Kamprad om den inte är här i morgon!
Svar på tråden Poppispinglorna