• Anonym

magsäcksoperation?????????

undrar om nån här på FL har magsäcksoperation?? jag är 162 cm lång och väger 80 kg!!! 25 år gammal. jätte kul va?? funderar över att operera magsäcken.. men vet inte hur?? vad det kostar?? FÅR jag göra det osv???

• Svar på tråden magsäcksoperation?????????
  • Felicia6
    Cecese skrev 2008-07-16 19:58:41 följande:
    Nej det kan ju vara olika från ställe till ställe.
    Ja, det är sjukt olika överallt i sverige har vi kommit fram till i gbg tråden
    Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -31.2kg
  • Anonym ((???))

Jag har storlek 44-46 ibland 48 i vissa byxor
    Skämms något otroligt mycket, för jag är ju så ung också

• Cecese
    Felicia6 skrev 2008-07-16 20:01:25 följande:
    Ja, det är sjukt olika överallt i sverige har vi kommit fram till i gbg tråden
    *S* Ja det är ju konstigt egentligen eftersom det handlar om samma op. Skulle det inte vara lättast att ha samma regler överallt, både för läkare och patienter. Så svårt kan det väl inte vara att enas?
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Anonym (que?!)
    Cecese skrev 2008-07-16 19:57:30 följande:
    Svårt att säga men ofta så vill dom ju att man testar t.ex. medicin, pulverdieter först. Har du testat det? Har du fått komma till dietist som kan ge dej tips och råd? Har du fört matdagbok under en period där du fyller i precis allt du äter?
    var rekommenderar läkarna pulverdieter? *förskräckt*
  • Bellsam

FH Mamma skrev 2008-07-16 19:54:09 följande:

Jag vet att ts frågade om sig själv därför påpekade jag att kirurgerna bestämmer men att de inte opererar under BMI 35.Jag tycker inte du blir påhoppad men säger du saker som faktiskt inte är helt sanna så borde man ju få påpeka det eller?
    Nu vet jag flera stycken, fem stycken för att vara mer exakt, som har gjort den här operationen, och de har fått gått igenom samma sak allihop. Har aldrig hört om något annat förrän nu, så om jag trodde att det inte var sant så skulle jag väll inte säga det, eller? Vad är det som säger att det jag säger inte skulle stämma i hennes fall? Inget som säger något om det heller. I så fall så är det ju ni som talar osanning som säger att det inte är så, när jag vet att det finns fall då det är så.
  • Felicia6
    Cecese skrev 2008-07-16 20:05:46 följande:
    *S* Ja det är ju konstigt egentligen eftersom det handlar om samma op. Skulle det inte vara lättast att ha samma regler överallt, både för läkare och patienter. Så svårt kan det väl inte vara att enas?
    Nä, man tycker inte det I sundsvall tex.. Där måste man gå på tre "viktträffar" mitt i all väntan innan man får open.. I Västerbotten behöver man inte flyta varken före open eller efter open, utan får börja med vanlig mat direkt.. Vissa ställen tar inte emot egenremisser medan andra gör det osv osv osv
  • Cecese
    Anonym ((???)) skrev 2008-07-16 20:05:08 följande:
    Jag har storlek 44-46 ibland 48 i vissa byxor Skämms något otroligt mycket, för jag är ju så ung också
    Hm storlek 44-46 hade jag som 19 åring efter första barnet. Nu är jag nyss fyllda 29 och hade innan graviditeten 56 på stretchiga byxor och ännu större på stretch jeans..... Jag hade 54-56 på övredelar. Skulle gärna vara en 44-46 igen....
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Felicia6
    Bellsam skrev 2008-07-16 20:06:49 följande:
    FH Mamma skrev 2008-07-16 19:54:09 följande: Nu vet jag flera stycken, fem stycken för att vara mer exakt, som har gjort den här operationen, och de har fått gått igenom samma sak allihop. Har aldrig hört om något annat förrän nu, så om jag trodde att det inte var sant så skulle jag väll inte säga det, eller? Vad är det som säger att det jag säger inte skulle stämma i hennes fall? Inget som säger något om det heller. I så fall så är det ju ni som talar osanning som säger att det inte är så, när jag vet att det finns fall då det är så.
    Vi sa att det är inte ALLTID så.

Visst kan man få problem, men man kan slippa problem oxå, precis som med allt annat. Du kan bli påkörd av en bil då du går över gatan, men du kan oxå slippa bli det
  • vänat

Anonym ((???)) skrev 2008-07-16 20:05:08 följande:

Jag har storlek 44-46 ibland 48 i vissa byxor Skämms något otroligt mycket, för jag är ju så ung också
    Klädstorlek i sig är inte av görnade för om du har övervikt eller ej det beror snara på hur lång du är samt din vikt de kan du räkan ut ditt BMI här nedan.

hhttp://www.markazits.com/diet/bmi.phpur långdu är samt vad du väger
Svar på tråden magsäcksoperation?????????