magsäcksoperation?????????
undrar om nån här på FL har magsäcksoperation?? jag är 162 cm lång och väger 80 kg!!! 25 år gammal. jätte kul va?? funderar över att operera magsäcken.. men vet inte hur?? vad det kostar?? FÅR jag göra det osv???
undrar om nån här på FL har magsäcksoperation?? jag är 162 cm lång och väger 80 kg!!! 25 år gammal. jätte kul va?? funderar över att operera magsäcken.. men vet inte hur?? vad det kostar?? FÅR jag göra det osv???
TS, prova low carb innan du ger upp!
Titta in här: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34482670.html
Så stor övervikt har du inte, så det är fullt rimligt att med rätt kost och motion gå ner i vikt på egen hand.
Hörde tidigare om en kvinna som dog ett par dagar efter magsäcksop. Vet inte varför, men det fick iaf mig att dra öronen åt mig när det gäller dessa operationer.
Kan både bli komplikationer och sen så kan du ju inte äta "riktigt" mat på väldigt länge efteråt. Då kan du ju lika gärna prova på att ändra din kost utan en operation.
FH Mamma skrev 2008-07-16 19:16:34 följande:
Det finns mat med "trådar" som tex ananas m.m. som dom som har gjort magsäcksoperation inte kan äta.
Tycker inte att det är fel av dom som måste göra en operation gör den. Men väger man 80 kilo så känns det inte som att det är så livsfarligt skadligt för hälsan, så då skulle jag hellre råda henne till en dietist än en operation.
Men det är min åsikt. Vill man lägga sig under kniven trots att man kanske inte måste så är det väll något som är upp till den personen.