• Anonym

magsäcksoperation?????????

undrar om nån här på FL har magsäcksoperation?? jag är 162 cm lång och väger 80 kg!!! 25 år gammal. jätte kul va?? funderar över att operera magsäcken.. men vet inte hur?? vad det kostar?? FÅR jag göra det osv???

• Svar på tråden magsäcksoperation?????????
  • Anonym

hur tar man reda på aktuell väntetid på operationer?

• Anonym ((???))
    Cecese skrev 2008-07-16 20:13:31 följande:
    Det med viktträffar på ett eller annat sätt innan op tycker jag är bra och det borde alla ställen ha i väntan på op. Jag ska opas i Uppsala (om jag får ja) och där fick jag gå på en s.k. ätardag vilket var bra. Nog för att jag redan vet mycket eftersom jag har funderat på op sen 04-05 och träffade kirurgen första gången då. Dock tog rädslan överhanden så jag hoppade av när jag skulle på ätardag men lite info under åren har det ju fastnat. Fullärd blir man dock aldrig
    bor i västernorrland närmare sagt sundsvall finns det nå läkare man kan kontakta som har hand om sånt här i sundsvall tro?
  • vänat
    Bellsam skrev 2008-07-16 20:15:49 följande:
    3 har gjort GBP och två har gjort VBG, om jag inte minns helt fel. Och de har fått i stort sätt gjort på samma sätt med mat och det. Enda skillnaden har varit vikten som de har varit tvugna att gå ner före operationen.Men eftersom vi har två helt olika erfarenheter, vilket inget utav det förmodligen är fel, så beror det nog på ort och kirurg. Tycker det är fel att sitta och säga att det ena är rätt och det andra är fel när det nu ser ut som det gör. Vet inte riktigt vad vi diskuterar längre måste jag säga. Vart vill du komma?
    Men som jag skrev tigare kan du inte jäm för en VBg men GBP för då jag gjort min VBG kunde jag knappt äta något utan att mål illa och kräas de fastde skaer . men efter GPB fastran inget vilket enligt kirugen dess utom är mycket ovanligt vid GBP så som sagt var balnand inte i hop de olka oprtationer ..
  • Cecese
    MissNice skrev 2008-07-16 20:10:55 följande:
    Jora....jag jobbar pa operation o nog har vi op:at folk som haft runt 30 i BMI.....Beror pa kirurg, o vad sjh har for "krav"
    I vilket landsting jobbar du då? Vet att det finns nåt privat sjukhus som tar emot folk med så lånt bmi som 30 men har aldrig hört att det gjorts inom landstinget. Det är dock på gång att sänka gränsen till bmi 35 på en del sjukhus men jag har nog inte hört nåt om att sänka den till 30. Det har länge varit en gräns på 40 för friska och 35 för folk med vissa överviktsrelaterade sjukdomar.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • vänat
    Anonym skrev 2008-07-16 20:16:53 följande:
    hur tar man reda på aktuell väntetid på operationer?
    Här i länken kan man se ungföälig avänte tider dock är dom dålig apå att uppdtare märkte jag när jag ringde runt för att få genom vårdgaratin.

vantetider.midsjo.com/index.php&task=view&id=184&Itemid=78&services=31
  • Anonym ((???))
    vänat skrev 2008-07-16 20:09:05 följande:
    Anonym ((???)) skrev 2008-07-16 20:05:08 följande:
    Klädstorlek i sig är inte av görnade för om du har övervikt eller ej det beror snara på hur lång du är samt din vikt de kan du räkan ut ditt BMI här nedan.hhttp://www.markazits.com/diet/bmi.phpur långdu är samt vad du väger
    kan du skriva sidan du tipsade igen ?
  • Felicia6
    Cecese skrev 2008-07-16 20:13:31 följande:
    Det med viktträffar på ett eller annat sätt innan op tycker jag är bra och det borde alla ställen ha i väntan på op. Jag ska opas i Uppsala (om jag får ja) och där fick jag gå på en s.k. ätardag vilket var bra. Nog för att jag redan vet mycket eftersom jag har funderat på op sen 04-05 och träffade kirurgen första gången då. Dock tog rädslan överhanden så jag hoppade av när jag skulle på ätardag men lite info under åren har det ju fastnat. Fullärd blir man dock aldrig
    Ja, jag tycker oxå viktträffar är bra om dom görs på rätt sätt
    Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -31.2kg
Svar på tråden magsäcksoperation?????????