Inlägg från: Skorpan08 |Visa alla inlägg
  • Skorpan08

Linköping, någon? del 2

Hallå tjejer! Nu är vi hemkomna efter en em på sjukan med Elin. dom gjorde nytt UL på hennes hjärta idag. Så nu firar vi! Båda hålen har vuxit ihop lite grann! Det var bästa nyheten på länge. Jag blev så glad att jag började nästan gråta.

MammaTillEKNS: Vi har nu varit och köpt en bumbo. Foto på provsittningen finns i mitt galleri.

• Skorpan08
    Cia80 skrev 2008-07-17 18:35:08 följande:
    Tack tjejer för alla grattis!Förlossningen var en pärs. Kämpade i ca 12 timmar. Slutade med sugklocka och klipp. Alva hade bajsat massor i fostervattnet så de fick rusa ut med henne för att suga henne rent i mun och så. Sen hamnade hon på IVA för natten, hon fick hjälp med andningen.Hon åkte på en infektion så hon har fått antibiotika, men nu mår hon bra och det är ju huvudsaken.
    Grattis! Jag blir nog lite avis på dina 12 timmar, dock inte på resten av förlossningen. Min Elin tog 4 dygn på sig att komma ut.Skönt att din Alva mår bra nu iaf.
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-17 18:10:32 följande:
    Skorpan08: Ååå, grattis vad glad jag blir för er skull! Nu måste ni verkligen fira då ska jag gå in och kika på bilden tycker hon om den?
    Tack! Jo, vi firar. Vi har varit iväg och ätit glass. Elin gillar bumbon helt klart, men orkar inte sitta så långa stunder. Men övning ger ju färdighet. Och söt är hon när hon sitter där i.
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-07-17 18:14:23 följande:
    skorpan08: kikade in på er bumbo och så stor elin har blivit på de veckorna sen man såg henne sist..
    Ja, visst växer hon bra. Idag mätte hon 63,5 cm och väger 6230. Min stora, duktiga tjej.
  • Skorpan08
    Elphaba skrev 2008-07-17 22:03:56 följande:
    Skorpan08: Nyfiken bara, varför skaffar man en bumbo? Är det för att träna nacken/ryggen/sittförmågan? Har aldrig sett något sådant innan.
    Jag fick ett tips om att den skulle vara bra. Elin orkar inte sitta i sin köksstol men vill gärna vara med när vi äter. Bumbon orkar hon sitta lite längre i. Jag hade heller aldrig hört talas om bumbon tidigare, den är nog rätt ny. Men så var det ju 13 år sen jag hade småbarn.
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-07-17 22:48:43 följande:
    åh så mysigt, vill med ha bebbe ju, men imorgon går ja in i v 26 så inte alls långt kvar
    Nej, du har inte långt kvar nu. Tråkigt att du har ont, hoppas det ger med sig. Alma måste ju vara helt utom sig av lycka att du ska ha en bebis.
  • Skorpan08
    Maria84 skrev 2008-07-18 09:16:09 följande:
    Inatt har man åter igen suttit med tårarna forsandes ned för kinderna. En vän till min vän så att säga har gjort ett videoklipp om henne och tårarna har verkligen inte tagit slut. Känns fortfarande overkligt s348.photobucket.com/albums/q333/miabeckman/..
    Verkligen fint videoklipp. Beklagar din stora förlust.
  • Skorpan08

MammaTillEKNS och Mammatill4a: Är det ok om jag och Elin kommer till "er gård" med vid tio-tiden imorrn? Skulle vara trevligt med lite sällskap en stund.

• Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-21 21:38:54 följande:
    Skorpan08: du får gärna komma hit jag kan inboxa dig vart jag bor
    Gör gärna det! Och tack för att jag är välkommen. Det ska bli jättekul!
  • Skorpan08

Det går över, jag lovar. Barn har ju sina olika tillväxtperioder. Men visst är det jobbigt.

glitterkorn skrev 2008-07-21 21:39:14 följande:
    Godkväll på er ! :)Min lilla kille har börjat sova oroligt om nätternaa vaknar 1-3 gånger och bara skriker , hjälper inte att få napp utan måste gå runt och vagga o trösta honom i blnad ge välling , kan dock vakna en gång till endå .. det är inte jobbigt att gå upp så (lr jo visst lite men det går ju lixom) utan det jobbiga är att han verkligen är hur ledsen o otröstlig som helst under en stund :( :( ..
Svar på tråden Linköping, någon? del 2