Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:57:59 följande:
Är de fler som har trotsiga barn hemma el är de bara jag, får panik på min son snart vet inte vad ja ska ta mig till, får han inte som han vill när de passar honom ,blir man kallad alla möjliga saker, han slänger saker omkring sig sprkar sig fram om de ligger saker på golvet ,kastar säker på än.. hjälp med råd tack för snart orkar jag inte mer.. han kan få utbrott mellan 5-10 ggr om dan och jag GER honom inte som han vill och då explodrerar han ännu mera..åhhh blir tokig hoppas de humöret går över snart...
Usch vad jobbigt du har det vännen!
Men jag tror att det viktigaste är att vara konsekvent. Om du "hotar" med att du tar det eller det ifrån honom om han inte slutar så måste du göra det också. Så det inte är tomma "hot". Visa tydligt att du inte accepterar ett sådant beteende från honom. Glöm INTE att berömma honom när han gör något bra. Barn vill ju hellre ha beröm än skäll. Så ibland kanske du kan nonchalera honom helt enkelt när han är "dum". En av min stora var så där jobbig en period så vill du prata så finns jag här.