Inlägg från: Skorpan08 |Visa alla inlägg
  • Skorpan08

Linköping, någon? del 2

Fru T skrev 2008-08-06 14:58:12 följande:
    dumma mig.*springer geenast ut i köket å tar mig en stoooor bit å ett glas mjölk*
    Du får skylla på tillfällig sinnesförvirring
  • Skorpan08
    ciccielv skrev 2008-08-07 09:08:55 följande:
    busfabriken i norrköping sägs ju vara bättre o roligare.dit ska vi åka nån gång i höst.mammatil4askulle vi komma över idag?
    Busfabriken i Norrköping är roligare än Linköping för större barn. Men även små barn har roligt där. Jag har pratat med hon som äger dom båda och enligt henne är det så. Även mina tjejer på 13 och 14 tyckte det var roligare i Nrpg.

Idag kommer en kille från Nomar och ska ta hand om två getingbon så jag törs vara ute igen. Är ju väldigt allergisk mot getingstick. Sen i em kommer mina föräldrar och hämtar 13 och 14-åringen. Dom ska få vara där till på lördag. Kul för dom men jag kommer att sakna dom.
  • Skorpan08
    ciccielv skrev 2008-08-07 10:21:03 följande:
    är det samma inträde i norrköping?
    Japp, det är samma inträde i Nrkpg. Och samma tid.
  • Skorpan08
    ciccielv skrev 2008-08-07 10:25:47 följande:
    tack
    Varsågod!!!
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:29:38 följande:
    Hoppas getingarna försvinner för gott , så de inte bygger nytt tills nästa år.. så du kan vara ute när ni bor på landet, finns ingen bättre luft
    Jo, det hoppas jag med. Min make hittade även ett jordgetingbo igår så det ska dom också få ta hand om när dom kommer idag.
    Vi flyttade ju till landet just för aqtt det är så härligt att vara ute i friska luften. Om det inte vore för dom små j**larnas skull.
  • Skorpan08
    ciccielv skrev 2008-08-07 10:42:45 följande:
    huga för getingar.jag är livrädd för dem.fast festingar är allt äckliga små as oxå
    [/citat]
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:45:44 följande:
    [citat]
    ja du dom kan allt ställa tilld e kan ja lova. olivia vart stucken 3 ggr den helgen vi var hos mormor och morfar men de sved bara i början och vi hade med oss klisalva , det enda olivia är överkäslig mot är de förbannade myggbeten.. får se om v iska dra till landet i helgen till mormor och morfar om de är skapligt väder, inget kul att köra bil i regnväder
    Jag är också livrädd för getingar men det bror på att jag har varit nära på att dö två ggr av stick. Nu bär jag ständigt med mig en spruta och tabletter jag måste ta om jag blir stucken.
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2008-08-07 10:56:05 följande:
    har lite bråttom men hoppar in å lämnar en raport:BIM +4 å fortfarande inge pluss på stickan!
    Håller både tummar och tår för dig!!
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:57:59 följande:
    Är de fler som har trotsiga barn hemma el är de bara jag, får panik på min son snart vet inte vad ja ska ta mig till, får han inte som han vill när de passar honom ,blir man kallad alla möjliga saker, han slänger saker omkring sig sprkar sig fram om de ligger saker på golvet ,kastar säker på än.. hjälp med råd tack för snart orkar jag inte mer.. han kan få utbrott mellan 5-10 ggr om dan och jag GER honom inte som han vill och då explodrerar han ännu mera..åhhh blir tokig hoppas de humöret går över snart...
    Usch vad jobbigt du har det vännen!
    Men jag tror att det viktigaste är att vara konsekvent. Om du "hotar" med att du tar det eller det ifrån honom om han inte slutar så måste du göra det också. Så det inte är tomma "hot". Visa tydligt att du inte accepterar ett sådant beteende från honom. Glöm INTE att berömma honom när han gör något bra. Barn vill ju hellre ha beröm än skäll. Så ibland kanske du kan nonchalera honom helt enkelt när han är "dum". En av min stora var så där jobbig en period så vill du prata så finns jag här.
  • Skorpan08
    ciccielv skrev 2008-08-07 11:05:19 följande:
    fy så otäckt.är det nått barnen kan ärva?
    Ja, det är det. Har själv ärvt det av min mamma. Men allergin visar sig oftast inte föörän i vuxen ålder.
  • Skorpan08
    ciccielv skrev 2008-08-07 13:45:16 följande:
    annonsen kommer ut i morrn i tidningen.fick inte plats med dag o tid så jag kör den ett par dagar.du får gärna komma förbi o kika.
    Mammatill4a jag kommer om ca 30 min.hinner inte vara så länge då S ska hem vid 16
    Har du loppisen hemma?
Svar på tråden Linköping, någon? del 2