Inlägg från: Skorpan08 |Visa alla inlägg
  • Skorpan08

Linköping, någon? del 2

MammaTillEKNS skrev 2008-08-14 07:24:12 följande:
    Godmorgon på er!
    Här är man uppe med tuppen, eller iaf jag P och N sover för fullt har tid på strålningen 08.10 så det blir till att cykla iväg snart....sen kommer fotografen kl.11 det ska bli så spännande
    På onsdag nästa vecka kommer jag bli intervjuad, då vet jag verkligen vad jag ska berätta för henne!
    Hoppas ni får en underbar dag ute i solen!
    Godmorgon!
    Jag har också varit uppe med tuppen. E vaknade 5.30, åt och somnade om men jag kunde inte somna om.
    Lycka till idag!Spännande!
    Kram
  • Skorpan08
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-14 07:31:31 följande:
    Skorpan08: Tack för lyckönskningarna vad ska ni hitta på idag? Vi måste verkligen ses snart igen
    Vi ska ut till tornby en snabbsväng! Måste köpa en present då E ska på sitt första barnkalas på söndag. Hon fick en inbjudan förra veckan! Kul! Vi måste absolut ses snart!
  • Skorpan08
    Summerlove08 skrev 2008-08-14 16:49:54 följande:
    Marayah- Såg er på correns nätsida nyss, på BB-sidan
    Nu har jag med kikat! Ni är jättefina!
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-14 12:47:25 följande:

Här har vi varit en snabbis på bvc, vi fick en extra tid dit för att kolla vikten på Vincent för att han kräks en del ibland när han får ersättningen. Jag blir så nojjig då..men det behövde jag INTE vara, Vincent har gått upp 600 gram på 4 veckor o vuxit 3,5 cm  Så nu väger han 7 kg precis o är 67,5 cm. Så det han kräks ut gör inget.Så nu behöver vi inte komma dit förrän den 9 sept då han ska få sin 5 månaders spruta o lite för tidig 6 mån läkarkoll.
    Skönt att han gått upp trots kräkningar. Elin ska få sin 5-månadersspruta den 25/8. Ska bli så spännande att se vad hon väger nu och hur lång hon blivit.
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-14 18:40:07 följande:

Ja, tiden går ju såå himla fort..fattar inte vart den tagit vägen o att han blir 5 månader om 1,5 vecka..vill stanna tiden lite nu, fast samtidigt är det ju så kul nu när det händer massor i utvecklingen hela tiden.Halsen är bättre nu, gör bara lite ont fortfarande, desto värre så är rösten nästan helt borta fortfarande.
    Jo, det är toppenkul med allt som händer nu med dom små. För min del är det ju 13 år sen jag hade så här smått. Jag njuter som aldrig förr. Tänk, min äldsta blir 18 år om ett par månader, kan inte fatta vart åren tagit vägen.
    Ang din heshet: Tänk på att vila rösten och absolut inte viska!
    Krya på dig!
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-08-15 12:25:52 följande:
    go middag på er alla , idag har man spenderat morgonen och fm på mvc hos BM gjort glukosbelastning som såg topp ut, fick fm besök av maria och fille med, hihi fick gosa bebis en stund iallafall*tack*Nu ska ja ta och gå ut med en trotsig alma som inte vill sova middag..
    Vad sa dom om din huvudvärk?
  • Skorpan08

Mums, nu har vi precis ätit nygräddad äppelpaj med vaniljsås. Så gott! Och min 14-åriga dotter har städat hela huset, hon är ju bara för duktig. Hon ska ha tjejkväll i kväll och sa:"Mamma, jag städar idag så du kan vila dig". Gulliga unge säger jag bara. Så jag tar övriga i familjen och lämnar henne med hennes kompisar så dom får mysa en stund utan systrar och päron en stund.

• Skorpan08

Vilket skitväder det ska vara jämt numera!!! Jag vill ha värme och sol.

• Skorpan08
    Fru T skrev 2008-08-19 21:00:39 följande:
    hehe joo sjukt nyfiken är jag å hoppas ju verkligen på ett pluss å visar det sig inte så blir ja nog lite ledsen men tänker då hänga mig på telefon till kk å se till att ja får komma dit på vul igen...nu ska vi äta en sen middag å snart krypa ner i vår underbara mjuka säng! För om ja ska klaga på nåt så är det grekernas sängar, stenhårda!!!
    Jag håller tummarna på ett pluss i morgon bitti.
  • Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-19 22:07:38 följande:
    Ja, det är bara att vänta nu och se vad som händer... två låååånga veckor till BIM nu. Så har någon förslag på fika och sådant så hänger jag mer än gärna på.
    Jag håller tummarna även för dig!
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-19 22:09:42 följande:

Dagen har för övrigt gått bra här..barnen blev dock nattade en halvtimme senare än vanligt, så 19.30 somnade de idag, men det gör inte så mycket. Har hunnit massor idag, har dammat, bytt några gardiner, lagat mat, tvättat 4 maskiner tvätt o bäddat rent i allas sängar. Har duschat Leo o badat Vincent..just nu känner jag mig som värsta superkvinnan, är jag inte duktig så säg Allt detta medans min sambo sitter på en mysig ö o grillar o dricker öl (inte han då, men de andra), jag är inte avis Leo sover i våran säng nu o Vincent i sin säng, ska ta o gå o nanna hos mina underbara små pojkar nu Se om man får nån sömn inatt, barnen sover väl som små söta grisar till 8 imorgon, men jag kommer sova oroligt.
    Visst var du superduktig igår! Hoppas du kunnat sova något.
    Själv vaknade jag 02.52 av att min man gick i sömnen. Det har han aldrig gjort förut(vad jag vet). Jag vart skitskraj när jag såg en stor skugga knalla runt i vårt sovrum. Hade svårt att somna om sen.
    Elin vaknade vid 7, åt ersättning och somnade om.
    Senare idag ska jag hämta J och P i skolan och åka till tornby med dom.
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2008-08-20 07:48:51 följande:
    INTE GRAVID står det klart å tydligt i rutan asså ja blir galen av detta, antingen är det mig eller alla gravtest det är fel på¨...kunde knapt sova inatt alls så vid fem va ja upp å testa redan, har ja sovit lite men nu kan ja inte mer...inväntar att teletiden på kk ska börja å sen är det jag som hänger på telefonen....
    Nej, vad tråkigt! Hoppas det är testen det är fel på. Kram
  • Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-21 08:23:56 följande:
    Humm, känns fortfarande väldigt tydligt idag, men kanske har blivit lite lindrigare idag. Är trött som tusan i alla fall. Igår kom man i säng vid nio. Jag som brukar sitta upp till elva halv tolv utan problem. Men antar att det beror på att dagiset är i full gång nu och man måste gå upp i tid för att hinna springa bort med dottern. Lyckas däremot aldrig få i henne någon mat på morgonen. Dessutom är hon för trött sen när hon kommer hem igen från dagis och somnar då direkt... så hon är ju typ ursvulten sen när hon vaknar vid ett/två. Tycker ni man skall försöka klämma i henne en flaska välling eller något istället?
    Gillar hon välling så varför inte. Något måste hon ju få i sig så hon får energi och orkar busa.
  • Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-21 08:29:54 följande:
    Gav henne en halv flaska innan så får se om hon är pigg och glad på dagis. Jag funderar dock på om jag skall byta välling sort, för den hon får nu är till 15 månaders. Vad använder ni till era små? (använde)
    När mina stora var små fanns det inte så många sorter att välja på. Så dom fick vad som fanns, alltså fullkornsvälling från ca 1års ålder. SEn åt dom det tills dom slutade med välling. Vilket var lite olika för alla tre. Tror den ena var närmare 3½ år när hon slutade med välling helt.
    E. som bara är 5 månader(på söndag) får fortfarande ersättning.
  • Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-21 08:43:06 följande:
    Okej, funderar på om det finns annan välling som passar lite äldre barn bättre. Visst den är ju god (15 månadersvällingen) men nu när hon är på väg å bli två år så känns den lite för mesig... får de verkligen tillräckligt med energi av den. Min tös blir ju mest trött då (hon får ju välling strax innan sovdags å somnar oftast direkt).
    Ok. Jag vet inte riktigt, är ju inte så uppdaterad på dom olika vällingsorterna som finns nu. Men det finns säkert någon annan som kan hjälpa dig. Annars kan du ju alltid ringa Bvc och prata med dom.
  • Skorpan08
    Marayah skrev 2008-08-21 19:14:06 följande:
    HURRA för oss idag. Ja e såååå GLAD!!! Äntligen har Markos pappa skrivit under vårdnadspappret. Så snart har ja hela vårdnaden. Idag har dagen gått fort.. Har vart på baby öppet. Sen när ja skulle hem ringde Sambons kusin som väntar tvillingar o ska åka till förlossningen för hon har massa ont. Hon e bara i v 22 så liiiite för tidigt. Rös som bara den när hon berätta. Men som tur är så har inte förlossningen startat utan de verkar som att de e starka förverkar. Men hon blev kvar för sänkan var alldeles för hög o dom vet inte va de beror på. Så nu ska ja slänga mej iväg till Ryd en snabbis. Ses snart Malin..
    Ett STORT GRATTIS till dig och Marko!
  • Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-21 21:11:29 följande:
    Jag som älskar loppis springer typ dit varannan vecka.. då hinner det ju komma in lite nytt mellan varven. Är dock jävligt sur på mig själv att jag inte köpte de där träklossarna de hade i lördags där. Idag var de borta. Är det möjligen någon här som har en påse med träklossar som de vill bli av med så vil jag hemskt gärna köpa dem till dottern. Hon tycker det är jätteskojigt att stapla på dagis.. så jag är lite putt att jag inte har några här hemma.
    Sorry! Det var jag som köpte dom i tisdags. Var ju så kanonbilligt. Jag brukar också åka ut dit med jämna mellanrum och fynda lite. Och även till andra loppisar. Jag har inte så mycket leksaker kvar från dom stora tjejerna då jag trodde att jag inte skulle ha fler. Men så mötte jag min man och då tänkte jag om. Till min makes stora lycka då han inte hade några innan.
  • Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-22 08:28:25 följande:
    Ah.. först till kvarn är det ju... Får hoppas jag hittar några någonannanstans då. Jo det var ju jättebilligt, men jag hade inga pengar i lördags och var så ledsen att jag inte kunde köpt dem då. Men men... det går väl fler tåg.
    Det gör det säkert.
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2008-08-22 12:36:02 följande:
    Vad ser jag? Har du plussat!?Ett stort grattis!!
    Jag med säger Grattis!!!
Svar på tråden Linköping, någon? del 2