• Badbollen

Denna ciggarett rök!!!

Vill bara gnälla lite!!

Bor i en hyresrätt där balkongerna ligger precis brevid varandra med en plåtvägg emellan. Två och två sitter balkongerna.

Mina grannar sitter alltid och bolmar och när man då vill vädra lite hemma så är det enda som kommer in en massa ciggarettrök som snabbt fyller hela min lägenhet. Hur fräscht är det???
    Nu när det är varmt så har man ju alltid balkongdörren öppen, men det går ju inte för då får jag in stanken så fort jag öppnar!

Mitt köksfönster står alltid öppet litegrann,och ligger brevid vardgagsrummet på samma sida som balkongen fast längre bort .. samma sak där.
    Dom sitter och blåser ut röken ut det hållet så allt kommer in till mig!
    Tycker det är sååå äckligt.
    I natt hade jag lite öppet för det va så kvavt. Vaknar kl 05.30 av att det stinger cigg rök i hela lägenheten och i mitt sovrum.
    Tycker det är skit!!

Så nu har jag fått gnälla av mig

• Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!
  • Lady Dahmer
    NoXigen skrev 2008-07-17 18:13:57 följande:
    Så är det inte mer o göra än o snacka me granne eller flytta. En rökare har lika stor rätt som du att utnyttja sin balkong.Tänk isället att grannen som röker ute på sin balkong kaske gör det just för deras barn ska slippa röken Lady Dahmer skrev 2008-07-17 18:07:55 följande:
    jag skiter i min grannes barn när mitt eget barn far illa om jag ska vara ärlig även om jag helst ser att INGET barn far illa....  men jo så länge det är lagligt finns det inte så mycket mer att göra. tror dock att det bara är en tidsfråga innan det blir olagligt.
    It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • barnfriföralltid

Lady Dahmer skrev 2008-07-17 18:17:11 följande:

jag skiter i min grannes barn när mitt eget barn far illa om jag ska vara ärlig även om jag helst ser att INGET barn far illa....  men jo så länge det är lagligt finns det inte så mycket mer att göra. tror dock att det bara är en tidsfråga innan det blir olagligt.
    Man har ingen som helst rätt att gnälla när man själv VALT att bo i ett flerfamiljshus, där man är fullt medveten om att grannarna kan röka.
    Och det spelar ingen roll om det bara är en tidsfråga innan det blir olagligt, JUST NU är det lagligt!

Ta med dig dina ungar och flytta ut i skogen, köp en glasbubbla och stoppa dom i. Odla bara egna grönsaker. Men akta er från att fiska er en middag, det KAN finnas kemikalier i vattnet som fisken KAN ha fått i sig som sedan KAN skada era kroppar.
  • Lady Dahmer
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 18:47:16 följande:
    Lady Dahmer skrev 2008-07-17 18:17:11 följande: Man har ingen som helst rätt att gnälla när man själv VALT att bo i ett flerfamiljshus, där man är fullt medveten om att grannarna kan röka. Och det spelar ingen roll om det bara är en tidsfråga innan det blir olagligt, JUST NU är det lagligt!Ta med dig dina ungar och flytta ut i skogen, köp en glasbubbla och stoppa dom i. Odla bara egna grönsaker. Men akta er från att fiska er en middag, det KAN finnas kemikalier i vattnet som fisken KAN ha fått i sig som sedan KAN skada era kroppar.
    jag har inget annat VAL än att på i lägenhet just för att jag inte har råd med hus. skulle mer än gärna flytta ut i skogen! men det är tyvärr lite dyrare än vad jag kan klämma fram. en vacker dag dock.....

dina jämförelser är dock löjliga.
    It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • barnfriföralltid

Lady Dahmer skrev 2008-07-17 18:50:05 följande:

jag har inget annat VAL än att på i lägenhet just för att jag inte har råd med hus. skulle mer än gärna flytta ut i skogen! men det är tyvärr lite dyrare än vad jag kan klämma fram. en vacker dag dock..... dina jämförelser är dock löjliga.
    Då får du ju helt enkelt acceptera vad samhället tillåter till du skrapat ihop pengar och kan bo där du vill.

• Lady Dahmer

varför ska man acceptera det man tycker är fel? om alla gjorde det så skulle inga förändringar till det bättre nånsin göras! det är ju tack vare såna som jag som "gnäller" som saker sker! jag är också en del av detta samhälle -- varför ska jag acceptera allt?

• Anemia

Har bara läst TS, men så här är det med oss:

Jag har två bolmande grannar omkring mig. Den på vänster sida märker jag aldrig av pga vindrikningen, men damen till höger. Rätt så illa att man aldrig kan ha öppet i sovrumsfönstret ect.

Jag gjorde nåt ovanligt! Jag pratade med min granne! Jag sa att jag tyckte det luktade illa och att jag dessutom har astma så det är jobbigt att det kommer in röklukt i sovrummet. Så, nu har vi en deal. Om hon ser att min altandörr är öppen går hon lägre ut på sin uteplats så att det inte kommer in till mig. eller går ut på framsidan (hon vill inte röka inne- vilket jag respekterar)
    Och, på kvällar efter kl 22 röker hon aldrig på uteplasen- just för att det inte ska komma in i vårat sovrum.
    Jag la fram det här schysst- och hon är jättebussig som ställer upp så. Tror problemet är att många bara gnäller istället för att försöker få en lösning på problemet tillsammans.
    Min granne bor där lika mycket som mig!
    Jag säger ex alltid till innan vi börjar grilla- för den röken luktar oxå!

• NoXigen

Jo du, d e bara o flytta ut i hus eller liknande utan en människa i närheten...Sälja bilen så barnen slipper dom gifterna och allt annat som är farligt
    Drömma om att cigg blir olagligt kan du ju alltid göra då ute i skogen, för d lär aldrig hända

• Gackning

HAHA AAA det ska jag verkligen göra, bara för ATT det är lagligt!!! haha

Badbollen skrev 2008-07-17 14:28:42 följande:
    Ni som har små bebisar! Ställ ut hinken med bajsblöjor på balkongen! I värmen! Det står ingenstans att ni INTE får det så det är OK!!
  • barnfriföralltid
    Gackning skrev 2008-07-17 22:32:11 följande:
    HAHA AAA det ska jag verkligen göra, bara för ATT det är lagligt!!! haha
    Det är inte lagligt.
  • barnfriföralltid

Varför ska din granne bry sig om dina barn när du skiter i hennes?

What goes around comes around...
Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!