• Badbollen

Denna ciggarett rök!!!

Vill bara gnälla lite!!

Bor i en hyresrätt där balkongerna ligger precis brevid varandra med en plåtvägg emellan. Två och två sitter balkongerna.

Mina grannar sitter alltid och bolmar och när man då vill vädra lite hemma så är det enda som kommer in en massa ciggarettrök som snabbt fyller hela min lägenhet. Hur fräscht är det???
    Nu när det är varmt så har man ju alltid balkongdörren öppen, men det går ju inte för då får jag in stanken så fort jag öppnar!

Mitt köksfönster står alltid öppet litegrann,och ligger brevid vardgagsrummet på samma sida som balkongen fast längre bort .. samma sak där.
    Dom sitter och blåser ut röken ut det hållet så allt kommer in till mig!
    Tycker det är sååå äckligt.
    I natt hade jag lite öppet för det va så kvavt. Vaknar kl 05.30 av att det stinger cigg rök i hela lägenheten och i mitt sovrum.
    Tycker det är skit!!

Så nu har jag fått gnälla av mig

• Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!
  • Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 14:47:32 följande:
    Nej, det är inget jag skulle vilja. Men det är något jag måste acceptera. När man bor i ett flerfamiljshus ( dvs lägenheter ) måste man vara beredd på att andra inte alltid lever som man själv. Vill man kunna bestämma över allt, ja då får man nog köpa sig en stuga i skogen.
    har aldrig påstått att jag vill bestämma över allt, eller har jag det? Jag tycker bara man kan ha lite respekt och inte tycka att " jag får röka vart jag vill " utan att bry sig om folk runt omkring. Varför ska jag bli tvingad till att andas in cigarettrök som jag valt att inte dra i mig 20 ggr per dag bara för att nån annan har ett sånt beroende så dom måste bolma halva dagarna och göra min lgh till ett rökhål?
    Som att det är en rättighet att förpesta andras luft bara för att man röker, men vi har inte rätt till att få en ren luft i sitt eget hem?
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 14:53:15 följande:
    har aldrig påstått att jag vill bestämma över allt, eller har jag det? Jag tycker bara man kan ha lite respekt och inte tycka att " jag får röka vart jag vill " utan att bry sig om folk runt omkring. Varför ska jag bli tvingad till att andas in cigarettrök som jag valt att inte dra i mig 20 ggr per dag bara för att nån annan har ett sånt beroende så dom måste bolma halva dagarna och göra min lgh till ett rökhål?Som att det är en rättighet att förpesta andras luft bara för att man röker, men vi har inte rätt till att få en ren luft i sitt eget hem?
    Så här ser samhället ut i de områden där det är högbefolkat. Acceptera hur samhället ser ut, eller flytta ut i skogen!
  • barnfriföralltid

Och som vanligt när någon som inte håller med TS säger något som TS inte tycker om, anmäls det och plcokas bort. Det är en väldigt mogen attityd att ha på ett diskussionsforum. Respektera andras åsikter och "spring inte till mamma och tjalla för allt"

• Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 15:06:10 följande:
    Så här ser samhället ut i de områden där det är högbefolkat. Acceptera hur samhället ser ut, eller flytta ut i skogen!
    Då vet jag!
    Tack för Ego tipset!
  • Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 15:08:07 följande:
    Och som vanligt när någon som inte håller med TS säger något som TS inte tycker om, anmäls det och plcokas bort. Det är en väldigt mogen attityd att ha på ett diskussionsforum. Respektera andras åsikter och "spring inte till mamma och tjalla för allt"
    Ja för det du skrev om att du hoppades på att jag inte hade barn va att passera gränsen!!! Lär dig att hålla dig inom ramen istället för att kalla mig för saker och hoppas på att jag inte har barn.
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:09:42 följande:
    Ja för det du skrev om att du hoppades på att jag inte hade barn va att passera gränsen!!! Lär dig att hålla dig inom ramen istället för att kalla mig för saker och hoppas på att jag inte har barn.
    Om man är så barnslig att försöka hämnas istället för att prata så är man nog inte mogen nog att ha barn, nej. Det står jag för.

Du har ju inte ens försöka prata med dina grannar än! Så jag förstår inte varför du gnäller! Men ställ ut hinkar med blöjor, ät surströmming och låt din hund bajsa överallt, om du tror att det löser nåt.
    Jag skulle snarare tro att det blir värre då och dina grannar kommer att avsky dig.

Och jag har inte kallat dig något.
    men om du tycker dte känns bättre tat plocka bort min inlägg och "tjalla", gör det, det visar ju inte din "mogna" sida direkt.
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:08:07 följande:
    Då vet jag!Tack för Ego tipset!
    När man skriver kontrakt i ett flerfamiljshus måste man vara medveten om hur man ska bo. Man ska bo väldigt tätt inpå andra människor som kanske har helt andra värderingar än dig själv.
    Dom kanske spelar hög musik, har massor med katter, lagar konstig mat som luktar, aldrig duschar eller röker. Det var du väl fullt medveten om när du flyttade in eller?
  • Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 15:15:17 följande:
    Om man är så barnslig att försöka hämnas istället för att prata så är man nog inte mogen nog att ha barn, nej. Det står jag för. Du har ju inte ens försöka prata med dina grannar än! Så jag förstår inte varför du gnäller! Men ställ ut hinkar med blöjor, ät surströmming och låt din hund bajsa överallt, om du tror att det löser nåt.Jag skulle snarare tro att det blir värre då och dina grannar kommer att avsky dig. Och jag har inte kallat dig något. men om du tycker dte känns bättre tat plocka bort min inlägg och "tjalla", gör det, det visar ju inte din "mogna" sida direkt.
    Men det va ironi i det jag skrev eftersom att tongången går i att man ska få göra som amn vill coh andra ska bara finna sig i det. Om du sen tolkar det på ett annat sätt får stå för dig.
    Skulle självklart inte göra så. är inte 5 år! men att säga att man som rökare inte ska behöva bry sig om andra bara för att man FÅR röka vart man vill i proncip tycker jag är ego!
  • barnfriföralltid

Skulle du göra dig av med din "kamphund" om din granne var rädd för den? Skulle du gå omvägar runt alla dina grannar om dom tyckte din hund var obehaglig?

• Badbollen

Går ur denna tråd nu.
    Tack för mig

Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!