• Badbollen

Denna ciggarett rök!!!

Vill bara gnälla lite!!

Bor i en hyresrätt där balkongerna ligger precis brevid varandra med en plåtvägg emellan. Två och två sitter balkongerna.

Mina grannar sitter alltid och bolmar och när man då vill vädra lite hemma så är det enda som kommer in en massa ciggarettrök som snabbt fyller hela min lägenhet. Hur fräscht är det???
    Nu när det är varmt så har man ju alltid balkongdörren öppen, men det går ju inte för då får jag in stanken så fort jag öppnar!

Mitt köksfönster står alltid öppet litegrann,och ligger brevid vardgagsrummet på samma sida som balkongen fast längre bort .. samma sak där.
    Dom sitter och blåser ut röken ut det hållet så allt kommer in till mig!
    Tycker det är sååå äckligt.
    I natt hade jag lite öppet för det va så kvavt. Vaknar kl 05.30 av att det stinger cigg rök i hela lägenheten och i mitt sovrum.
    Tycker det är skit!!

Så nu har jag fått gnälla av mig

• Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:19:19 följande:
    Men det va ironi i det jag skrev eftersom att tongången går i att man ska få göra som amn vill coh andra ska bara finna sig i det. Om du sen tolkar det på ett annat sätt får stå för dig.Skulle självklart inte göra så. är inte 5 år! men att säga att man som rökare inte ska behöva bry sig om andra bara för att man FÅR röka vart man vill i proncip tycker jag är ego!
    Ego och ego, det är ju så det är. Du får väl starta en demonstration utanför Rosenbad och tvinga dom att skriva nya lagar.
    Och nej, du är kanske inte 5 år, men när folk "tjallar" och anmäler inlägg så kan man faktiskt tycka att du beter dig som en.
  • Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 15:22:02 följande:
    Ego och ego, det är ju så det är. Du får väl starta en demonstration utanför Rosenbad och tvinga dom att skriva nya lagar. Och nej, du är kanske inte 5 år, men när folk "tjallar" och anmäler inlägg så kan man faktiskt tycka att du beter dig som en.
    så du tycker att du har rätt att skriva att du hoppas att jag inte har barn??
    varför ska jag ta personliga påhopp av dig?
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:23:19 följande:
    så du tycker att du har rätt att skriva att du hoppas att jag inte har barn??varför ska jag ta personliga påhopp av dig?
    Med den attityd du uppvisade, med hämnd istället för samtal, så kan man dra slutsatsen att du kanske inte är mogen för att visa en annan liten människa hur världen fungerar.
  • Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 15:24:24 följande:
    Med den attityd du uppvisade, med hämnd istället för samtal, så kan man dra slutsatsen att du kanske inte är mogen för att visa en annan liten människa hur världen fungerar.
    Läs det jag skrev. DET VA IRONI, kanske svårt för dig att få in i din inrökta skalle??!!

Jag har en son på 5 år som jag lär vad som är rätt och fel. Och att man ska respektera och ha hänsyn till andra människor.
    Något du verkar ha brist på.

Som sagt dett av mitt sista ord.
  • Ellinor Doolittle

Håller med TS. Ciggarettrök är vidrigt. När vi fick våran dotter förrförra sommaren (när det var så varmt) kunde vi inte öppna balkongdörren och vädra, vilket skulle varit skönt när man satt i soffan och ammade hela dagarna långa, eftersom grannarna rökte så mycket.

• signaturbyte

Min situation är värre
    På något mysko sätt luktar det rök i badrummet. Varken jag eller min sambo röker inne på toa, så hur grannarna lyckas få rök in dit är knepigt. Men så flyttar vi snart och det är inte mitt problem länge till

• barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:26:56 följande:
    Läs det jag skrev. DET VA IRONI, kanske svårt för dig att få in i din inrökta skalle??!!Jag har en son på 5 år som jag lär vad som är rätt och fel. Och att man ska respektera och ha hänsyn till andra människor.Något du verkar ha brist på.Som sagt dett av mitt sista ord.
    Jag har ingen inrökt skalle, bara så att du vet. jag kanske ska springa och tjalla och anmäla dett inlägg, för detta är lika mycket ett personligt påhopp! Ojojoj, vad farligt...

Du kanske lär honom vad som är rätt och fel, men när han sen växer upp och träffar en tjej och dom får problem, vad gör han? Jo, som mamma. Springer runt och gnäller för folk, men tar inte upp problemet med tjejen sin som går runt och trör att allt är bra och dte är bara att köra på. Det är verkligen smart. Det är lätt att säga vad som är rätt och fel, men svårare att leva upp till det, eller hur?
  • Love4cats

Shittelitt, Då fungerar inte ventilationen som den ska. Det blir baksug och kan dra in lukter istället. Vi hade så från en granne som bodde under oss. Luften for inte ut utan drogs tillbaka till vår lägenhet. Efter ventilationscheck slapp vi det.

Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 15:31:28 följande:
    Jag har ingen inrökt skalle, bara så att du vet. jag kanske ska springa och tjalla och anmäla dett inlägg, för detta är lika mycket ett personligt påhopp! Ojojoj, vad farligt...Du kanske lär honom vad som är rätt och fel, men när han sen växer upp och träffar en tjej och dom får problem, vad gör han? Jo, som mamma. Springer runt och gnäller för folk, men tar inte upp problemet med tjejen sin som går runt och trör att allt är bra och dte är bara att köra på. Det är verkligen smart. Det är lätt att säga vad som är rätt och fel, men svårare att leva upp till det, eller hur?
    Du gör mig verkligen riktigt ledsen!

jag lämnar denna sidan nu. Trodde inte folk va elaka härinne.
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:34:00 följande:
    Du gör mig verkligen riktigt ledsen!jag lämnar denna sidan nu. Trodde inte folk va elaka härinne.
    På vilket sätt blir du ledsen?

Personligen tycker jag att det är elakt att prata skit bakom folks ryggar utan att dom har en aning om att det ens finns ett problem...
Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!