• Badbollen

Denna ciggarett rök!!!

Vill bara gnälla lite!!

Bor i en hyresrätt där balkongerna ligger precis brevid varandra med en plåtvägg emellan. Två och två sitter balkongerna.

Mina grannar sitter alltid och bolmar och när man då vill vädra lite hemma så är det enda som kommer in en massa ciggarettrök som snabbt fyller hela min lägenhet. Hur fräscht är det???
    Nu när det är varmt så har man ju alltid balkongdörren öppen, men det går ju inte för då får jag in stanken så fort jag öppnar!

Mitt köksfönster står alltid öppet litegrann,och ligger brevid vardgagsrummet på samma sida som balkongen fast längre bort .. samma sak där.
    Dom sitter och blåser ut röken ut det hållet så allt kommer in till mig!
    Tycker det är sååå äckligt.
    I natt hade jag lite öppet för det va så kvavt. Vaknar kl 05.30 av att det stinger cigg rök i hela lägenheten och i mitt sovrum.
    Tycker det är skit!!

Så nu har jag fått gnälla av mig

• Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!
  • Love4cats

Så sant så sant. I en annan diskussion om rökning var det en tjej som länkade till info hon skulle använda sig av dvs att det är farligare att utsätta sig för avgaser.
     Bilberoendet kan man göra sig av med eller minska åtminstone, kollektivtrafik för miljöns skull. Där kan man tala om att förpesta miljön för alla på sikt. Högst relevant när det diskuteras om att rökning påverkar ALLA (?) ..

barnfriföralltid skrev 2008-07-18 12:38:02 följande:
    Det finns miljöv'nliga bilar. DET är ett aktiv val!
    Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • Alleka
    Love4cats skrev 2008-07-18 12:56:51 följande:
     Så sant så sant. I en annan diskussion om rökning var det en tjej som länkade till info hon skulle använda sig av dvs att det är farligare att utsätta sig för avgaser. Bilberoendet kan man göra sig av med eller minska åtminstone, kollektivtrafik för miljöns skull. Där kan man tala om att förpesta miljön för alla på sikt. Högst relevant när det diskuteras om att rökning påverkar ALLA (?) ..
    Men många MÅSTE ju faktiskt ha bil. och alla som har bil har inte valt att köra bil till jobbet.Dom MÅSTE för att kunna ta sig nånvart. Nu pratar jag om dom som måste bosätta sig i bushen för att slippa rökare ( som en del hade som tips om man vill slippa röken på balkongen ) Då blir DOM miljöbovar bara för att NI som röker inte kan ta hänsyn?! För då måste dom helt plöstligt kanske ta bilen till jobbet varje dag. Medans ni fortsätter att bolma på..

Så miljön blir väl inte bättre för att rökare tvingar icke rökare till att flytta med mottot att " passar det inte får NI flytta" ?
  • Bellsam

Måste och måste åka bil. Även om det är mycket krångel så finns det ju faktiskt saker som du kan göra. Många som bor på landet och inte har tillgång till buss kan ta bilen till närmaste bussstopp och ställa bilen där och ta bussen istället för att åka ända in till stan osv. Finns ju en del lösningar då man kanske inte behöver använda bilen så pass mycket som man kanske gör. Kan man åka halva vägen istället för hela så bidrar man ju till att minska på avgaserna, samma sak om man byter ut bilen mot en miljöbil osv.

Varför ska alla som röker behöva flytta? Är själv inte rökare, men tycker det är fel att föra denna "mobbning" mot rökare. Har ni som tycker att röklukten är ett problem ens försökt att tala med dom som röker? Kan nog säga att 90% i alla fall skulle lyssna och försöka flytta på sig om ni kom och påpekade SNÄLLT och TREVLIGT om hur röklukten påverkar er.

• Alleka
    Bellsam skrev 2008-07-18 14:15:40 följande:
    Måste och måste åka bil. Även om det är mycket krångel så finns det ju faktiskt saker som du kan göra. Många som bor på landet och inte har tillgång till buss kan ta bilen till närmaste bussstopp och ställa bilen där och ta bussen istället för att åka ända in till stan osv. Finns ju en del lösningar då man kanske inte behöver använda bilen så pass mycket som man kanske gör. Kan man åka halva vägen istället för hela så bidrar man ju till att minska på avgaserna, samma sak om man byter ut bilen mot en miljöbil osv.Varför ska alla som röker behöva flytta? Är själv inte rökare, men tycker det är fel att föra denna "mobbning" mot rökare. Har ni som tycker att röklukten är ett problem ens försökt att tala med dom som röker? Kan nog säga att 90% i alla fall skulle lyssna och försöka flytta på sig om ni kom och påpekade SNÄLLT och TREVLIGT om hur röklukten påverkar er.
    ja men du försvarar alltså rökarnas försvar till att Vi som inte vill andas in deras rök ska flytta?! Vad är det för resonemang? Är ju lika mycket mobbing från andra hållet isånafall. Men jag akn tycka att om man väljer att dra i sig gift behöver inte andra som INTE valt det behöva lida för det. Sen kan man dra det till sin spets med utsläpp som finns osv. Men det börjar ju folk ändra på, Miljöbilar, kollektivtrafiken utökas tvärbanor osv. Vad gör rökarna? Jo många här säger " Flytta om det inte passar" Är det att hjälpa till? Lite hänsyn kan väl inte vara så svårt att visa? oavsett om man är rökare eller ej. Ett stort Ego komemr man väl ingenstans med?

vad jag kan se så har TS sagt att hon skulle prata med sin granne vid tillfälle.
  • Bellsam
    Alleka skrev 2008-07-18 14:20:15 följande:
    ja men du försvarar alltså rökarnas försvar till att Vi som inte vill andas in deras rök ska flytta?! Vad är det för resonemang? Är ju lika mycket mobbing från andra hållet isånafall. Men jag akn tycka att om man väljer att dra i sig gift behöver inte andra som INTE valt det behöva lida för det. Sen kan man dra det till sin spets med utsläpp som finns osv. Men det börjar ju folk ändra på, Miljöbilar, kollektivtrafiken utökas tvärbanor osv. Vad gör rökarna? Jo många här säger " Flytta om det inte passar" Är det att hjälpa till? Lite hänsyn kan väl inte vara så svårt att visa? oavsett om man är rökare eller ej. Ett stort Ego komemr man väl ingenstans med?vad jag kan se så har TS sagt att hon skulle prata med sin granne vid tillfälle.
    Vart har jag skrivit att dom som inte vill andas in andras rök ska flytta? Ser inte att jag har skrivit det någonstans, för i så fall så är det emot det jag tror på. Tycker inte att rökare ska flytta för att andra tycker det, tycker inte heller att ickerökare ska behöva flytta för att rökare tycker det.
    Det jag menar är att oftast så försöker de flesta rökare att anpassa sig och ställa sig på såna ställen där röken inte ska störa andra, men kanske gör det ändå. Vissa kanske inte tänker på att "om jag röker på min balkong så stör det mina grannar" eftersom det kanske aldrig är någon som sagt något till dom. Men det betyder inte att dom absolut inte skulle kunna tänka sig att ändra på sig.

Och det är ju bra om ts skriver nu att hon ska prata med sina grannar. Men vore det inte bättre att prata med grannarna innan hon börjar skriva och klaga på nätet?
  • Alleka
    Bellsam skrev 2008-07-18 14:32:51 följande:
    Vart har jag skrivit att dom som inte vill andas in andras rök ska flytta? Ser inte att jag har skrivit det någonstans, för i så fall så är det emot det jag tror på. Tycker inte att rökare ska flytta för att andra tycker det, tycker inte heller att ickerökare ska behöva flytta för att rökare tycker det.Det jag menar är att oftast så försöker de flesta rökare att anpassa sig och ställa sig på såna ställen där röken inte ska störa andra, men kanske gör det ändå. Vissa kanske inte tänker på att "om jag röker på min balkong så stör det mina grannar" eftersom det kanske aldrig är någon som sagt något till dom. Men det betyder inte att dom absolut inte skulle kunna tänka sig att ändra på sig.Och det är ju bra om ts skriver nu att hon ska prata med sina grannar. Men vore det inte bättre att prata med grannarna innan hon börjar skriva och klaga på nätet?
    Då kanske jag missuppfattade dig. Men det har blviit prat om att nån måste flytta, jag anser inte att nån ska behöva flytta. Du skrev att rökare inte ska behöva flytta. Och jag menade att icke rökare ska inte göra det heller pga av en sån sak. Blev kanske lite missförstånd Vi menar nog lika där

Men vad jag förstod det som så ville hon väl bara ventilera lite? Är väl många som gör det här? Hon ville gnälla av sig lite. Är väl inte hela världen?
  • Bellsam
    Alleka skrev 2008-07-18 15:01:59 följande:
    Då kanske jag missuppfattade dig. Men det har blviit prat om att nån måste flytta, jag anser inte att nån ska behöva flytta. Du skrev att rökare inte ska behöva flytta. Och jag menade att icke rökare ska inte göra det heller pga av en sån sak. Blev kanske lite missförstånd Vi menar nog lika där Men vad jag förstod det som så ville hon väl bara ventilera lite? Är väl många som gör det här? Hon ville gnälla av sig lite. Är väl inte hela världen?
    Nej är inte hela världen, men jag tycker ändå att man ska prata med grannarna innan man börjar gå runt och gnälla om det. Sen om hon pratar om dom och dom lyssnar så är det fritt fram att gnälla, men så länge man inte gör något åt det så tycker jag att det känns lite fel. Gnälla över någon som inte vet något om det och som inte vet om att de gör något fel. Är så som jag känner i alla fall. Allt tycker ju inte lika, och det är väll bra det. Tänk vad livet skulle vara tråkigt om det var så :)
  • Mammassaga

Gnället från ickerökare skadar inte andras hälsa!

NoXigen skrev 2008-07-17 09:51:56 följande:
    Ni som gnäller på rökare får väl flytta till nått kolektiv för icke rökare då Betalar hyra gör vi me och har lika stor rätt o förpesta runt omkring oss me vår rök som ni har me ert gnäll
  • Mammassaga

Nä jag skulle göra det för att jag ville äta surströmming på balkongen, varför lat att ta ut bajsblöjpåsen och ja helt enkelt råkade spilla ut min öl när jag satt där och åt.

barnfriföralltid skrev 2008-07-17 14:37:50 följande:
    Det finns faktiskt en liten skillnad mellan allt detta du skrev ovan och mitt rökande. Jag röker inte för att störa dig. Allt du beskrev ovan skulle du göra för att störa mig och utsätta mitt hem för onödig kränkning. Därmed kan du fakstikt bli åtalad för hemfridsbrott. En rökare kan också det, ja visst, men då måste man kunna bevisa att röken gör mer än "stör".
  • Bellsam
    Mammassaga skrev 2008-07-18 15:15:19 följande:
    Nä jag skulle göra det för att jag ville äta surströmming på balkongen, varför lat att ta ut bajsblöjpåsen och ja helt enkelt råkade spilla ut min öl när jag satt där och åt.
    Är ju bara larvigt att göra något sådant enbart för att störa andra människor. Bättre att prata med rökaren om den kan röka någon annanstans och förklara varför än att börja starta krig. Börjar du göra så så vad tror du att rökaren kommer göra efter det? Och alla andra grannar runt omkring som blir lidande och inte har något alls med erat bråk att göra?
  • Alleka
    Bellsam skrev 2008-07-18 15:20:16 följande:
    Är ju bara larvigt att göra något sådant enbart för att störa andra människor. Bättre att prata med rökaren om den kan röka någon annanstans och förklara varför än att börja starta krig. Börjar du göra så så vad tror du att rökaren kommer göra efter det? Och alla andra grannar runt omkring som blir lidande och inte har något alls med erat bråk att göra?
    Tror hon menar att hon inte gör det medvetet, rökarna gör det väl inte medvetet? Det finns väl som som spiller utan att bry sig för dom är slarvrpellar osv.
    Men en del i tråden har ju haft en attityd om att det är deras balkong dom betalar hyra för så då får dom röka där, och skiter i vad grannarna tycker. Dom får flytta om det inte passar.
    Om man skulle resonera så, Ja DÅ kan man ju lika gäräna skita i sina grannar och inte alls ta hänsyn utan bara köra på.. Spiller man öl, ja varför ta upp för? är min balkong, jag har betalt hyra för den, jag gör vad jag vill.
    Klagar dom får dom flytta. är så resonemanget har gått
  • Alleka
    Bellsam skrev 2008-07-18 15:20:16 följande:
    Är Minst lika larvigt att säga" jag betalar hyra för min balkong, jag får röka där om jag vill"
    Tänk om alla tänkte så..hur hade det varit då?

En del gnällspikar gör faktiskt nytta oxå. Hur hade det annars sett ut?
  • Bellsam
    Alleka skrev 2008-07-18 15:28:20 följande:
    Är Minst lika larvigt att säga" jag betalar hyra för min balkong, jag får röka där om jag vill"Tänk om alla tänkte så..hur hade det varit då?En del gnällspikar gör faktiskt nytta oxå. Hur hade det annars sett ut?
    Nej jag menar inte att man kan göra hur som helst för att man betalar hyra för sin balkong (egentligen om vi ska vara ärliga så är jag ganska så säker på att balkongen inte får räknas med i hyran). Men tidigare i tråden så skrevs det om att dom skulle ställa ut blöjhinkar och allt möjligt enbart för att störa rökare, lät som att det var ännu ett sånt inlägg. Så länge man gör något enbart för att störa andra så känns det bara larvigt och omoget.
    Jag tycker att man ska respektera andra även om det handlar om SIN balkong. Rökare som icke rökare.
  • Gackning

Den här tråden börjar ju spåra ur, VARFÖR allt tjat om bilar? Och miljö risker?
    Nu var det ju så att TS var jävligt trött på sina rökande grannar och det kan man ju förstå, dom flesta som skrivit i denna tråd blandar ju in allt möjligt istället för o hålla sig till ämnet!
    Om alla visa lite mer respekt för folk vore ju världen mycket enklare, varför röka på balkongen om man bor i hyres hus med grannar som kan bli störda?
    Att ägna en tanke åt sina med människor kanske vore något!!

• Love4cats

Alleka, Vadå NI rökare? För det första skulle de rökarna respektera er önskan mer om ni skruvade ner volymen lite. Jag menar att rökare förstör inte för ALLA som annat direkt eller indirekt gör, tex avgaser. En rökare kan försöka sluta röka alt sluta, gå undan en bit och tänka på omgivningen, likväl som kollektivtrafiken är alldeles ypperlig på de flesta håll. Annars finns det alt sätt att bli av med bilberoendet. Jag är less attityden mot rökare fast jag själv knappt röker och går undan, för det är rena rama mobbingen medan när man ber en del icke-rökare rannsaka sig själv, då är det ett himla ramaskri. I ts fall skrev jag, prata med personen som röker, men skippa attityden, för den kommer man inte långt med.

• Love4cats

Visa respekt istället för att starta en mobb hela tiden för de här antirökartrådarna lockar verkligen inte fram folks bästa sidor.

• p svedell

Hej på dej jag läste att du har en sån som har nf1 Vill du prata med någon om NF så är du välkommen att göra det med mig jag har NF och känner en hel del med denna diagnos. Har därför en hel del erfarenheter om denna dagnos.

Ha de bra

• wholelottarosie

Bajs på alla dessa levande luftförorenare som envisas med att suga på sina giftpinnar och samtidigt göra livet surt för alla andra. Varför började ni röka? Och hur kan man varfa så otroligt puckad att man inte sluta när man vet vad rökningen gör med kroppen? Ni ska bara veta hur illa ni luktar, hur risiga ni ser ut och hur folk rygga tillbaka vid blotta åsynen av er. Ni ser ca 10 år äldre ut än vad ni är då huden ser grågulaktig ut samt saknar all form utav spänst. Och ja jag har hört det miljoner gånger förrut; "men det är inte så lätt att sluta" och allt annat skitsnack. Fine, om ni vill vara äckliga så får ni väl vara det, men då kan ni hålla er inomhus i era dödshål till lägenheter och sakta puffa er själva till döds, men gå för guds skull inte utomhus och gör det mot andra; vi är nämligen helt oskyldiga till din dumhet.

• Mamsis

*ler* Vad ajg förstår ville TS gnälla av sig.. Och startade därmed en lavin av gnäll på rökare. Jag tycker inte heller om rökare som inte tar hänsyn utan bolmar på så att andra får olägenheter av det, skit samma om de står på sin balkong eller inte.

Tyvärr är det ofta så att hur vänlig man än är så tar vissa rökare det som ett personligt påhopp och blir skitsura.
    Och många rökare åker också bil så vadan detta ang bilar?? De förorenar ju dubbelt så mycket isf.
    För inte bor alla rökare i städerna

Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!