• Badbollen

Denna ciggarett rök!!!

Vill bara gnälla lite!!

Bor i en hyresrätt där balkongerna ligger precis brevid varandra med en plåtvägg emellan. Två och två sitter balkongerna.

Mina grannar sitter alltid och bolmar och när man då vill vädra lite hemma så är det enda som kommer in en massa ciggarettrök som snabbt fyller hela min lägenhet. Hur fräscht är det???
    Nu när det är varmt så har man ju alltid balkongdörren öppen, men det går ju inte för då får jag in stanken så fort jag öppnar!

Mitt köksfönster står alltid öppet litegrann,och ligger brevid vardgagsrummet på samma sida som balkongen fast längre bort .. samma sak där.
    Dom sitter och blåser ut röken ut det hållet så allt kommer in till mig!
    Tycker det är sååå äckligt.
    I natt hade jag lite öppet för det va så kvavt. Vaknar kl 05.30 av att det stinger cigg rök i hela lägenheten och i mitt sovrum.
    Tycker det är skit!!

Så nu har jag fått gnälla av mig

• Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!
  • elinelversson

det är lätt att irritera sig när man själv inte är rökare.

• ludenben

men om man är rökare är man så inne i detta problemet, man är problemet och de kan man inte se (oftast inte för rökare är väldigt ego). Man har svårt att fatta hur negativt man påverkar andra för beroendet är nåt som är självklart hos en rökare. En rökare mår bra (tror han) av att röka och har himla svårt att fatta att alla är inte lika stormförtjusta.

elinelversson skrev 2008-07-17 09:12:56 följande:
  • Badbollen
    Hur vet du att jag inte är rökare?
  • bubbli

jag är rökare i vanliga fall (är gravid nu.. ) men nog fan störs jag också av rök som väller in i lägenheten ändå.
    Det ÄR äckligt även om man röker själv.

• Lady Dahmer
    det är väl ganska självklart
    It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • elinelversson

jag vet inte om du inte är rökare eller ej. jag röker själv inte, men jag ser ingen lösning på problemet. inne får man oftast inte röka, så vart skall dom röka?

• ludenben

man får visst röka inne!! men man kan få betala när man flyttar...

elinelversson skrev 2008-07-17 09:26:16 följande:
    jag vet inte om du inte är rökare eller ej. jag röker själv inte, men jag ser ingen lösning på problemet. inne får man oftast inte röka, så vart skall dom röka?
  • Badbollen
    Det lät som att du antog att jag inte är det bara för att jag klagar. jag feströker till och från. Dom gångerna jag röker går vi ut på gården. Det kan ju inte vara så svårt för andra att göra det oxå? Gå ner två trappor och stå utanför porten t.ex ?
  • Sallisen
    Ja, var de ska röka struntar jag fullkomligt i, bara jag slapp få i mig deras överskott! Rökning är ett ofog, borde ju förbjudas. Det har INGA positiva effekter whatsoever, så himla sjukt.
  • elinelversson

men det måste väll finnas fönster där i närheten också?
    jag struntar i om du röker eller ej, det jag menar är att det är inte så lätt för rökare alltid :) jag vet flera lägenheter här i göteborg som man absolut INTE får röka inne i.

Badbollen skrev 2008-07-17 09:27:46 följande:
    Det lät som att du antog att jag inte är det bara för att jag klagar. jag feströker till och från. Dom gångerna jag röker går vi ut på gården. Det kan ju inte vara så svårt för andra att göra det oxå? Gå ner två trappor och stå utanför porten t.ex ?
Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!