• PerG

Fun light

Kom bara och tänka på att Fun light är en av de mest märkliga produkter... Ingenting i den är "naturligt" utan allt är konstiga kemiska föreningar... Dessutom är den inte ens god... Tacka vet jag Önos Jordgubbssaft... eller ännu hellre hemmagjord!

Fun Light borde kanske ändra slogan till: "Den utan frukt" istället för "Den utan socker"... ;)

Är det verkligen någon som tycker det är en bra produkt?

• Svar på tråden Fun light
  • PerG

Det som är sjukt med fun light är ju inte att det är tillsatser och aspartam i den (huruvida aspartam är bra eller inte är en annan diskussion).. det finns det ju i många produkter...

Det som är sjukt är att det BARA är tillsatser och aspartam i Fun light... Det finns liksom inget "livsmedel" i produkten överhuvudtaget... bara massa kemiska föreningar... Undantaget var tydligen den med apelsinsmak läste jag.. innehåller väl "spår av apelsin" kan jag tänka.. ;)

• aprilsill
    PerG skrev 2008-07-18 21:29:08 följande:
    Det som är sjukt med fun light är ju inte att det är tillsatser och aspartam i den (huruvida aspartam är bra eller inte är en annan diskussion).. det finns det ju i många produkter... Det som är sjukt är att det BARA är tillsatser och aspartam i Fun light... Det finns liksom inget "livsmedel" i produkten överhuvudtaget... bara massa kemiska föreningar... Undantaget var tydligen den med apelsinsmak läste jag.. innehåller väl "spår av apelsin" kan jag tänka.. ;)
    Ja jag är inte den som jagar upp mig av sånt, och som det kanske märks orkade jag inte heller kolla länkarna. Ingen saft är ju bra såklart, men det kan jag stå ut med
  • PerG

Du måste inte alls välja något av alla "gifter"... För min del så väljer jag att välja bort ÄVEN aspartam....
    ;)

Jag tar hellre socker och naturliga livsmedel + motion än massa konstiga kemiska tillsatser...

aprilsill skrev 2008-07-18 21:20:27 följande:
    Jag tycker om funlight, och om jag måste välja något av alla "gifter" som existerar nu för tiden (man kan ju dö av för mycket potatis eller hur det nu var) så väljer jag aspartam
  • aprilsill
    PerG skrev 2008-07-18 21:31:19 följande:
    Du måste inte alls välja något av alla "gifter"... För min del så väljer jag att välja bort ÄVEN aspartam....;)Jag tar hellre socker och naturliga livsmedel + motion än massa konstiga kemiska tillsatser...
    Well not me ;) Kommer aldrig någonsin sluta med t.ex. cola light.
  • PerG

För att slippa motionen, eller hur menar du? Eller tycker du om aspartamsmaken bättre än sockersmaken? ;)

aprilsill skrev 2008-07-18 21:32:09 följande:
    Well not me ;) Kommer aldrig någonsin sluta med t.ex. cola light.
  • aprilsill
    PerG skrev 2008-07-18 21:34:27 följande:
    För att slippa motionen, eller hur menar du? Eller tycker du om aspartamsmaken bättre än sockersmaken? ;)
    Ja jag gillar den mer än vanlig cola faktiskt. Inte ett skämt, utan jag skulle bli väldigt sorgsen om dom tog bort t.ex. cola light. Och jag dricker inte för motionens skull
  • PerG

Apropå innehåll i saft så köpte vi en jordgubbssaft som var "närproducerad" nyligen... den hade ett lite bättre innehåll än fun light.. ;)

Innehåll: saft av jordgubbar, socker, citronsyra

Så ska det se ut! ;)

• Rigmor Mortis
    chevygirl skrev 2008-07-18 20:37:24 följande:
    Köper vi saft här hemma så är det alltid Fun light.
    Ska vi vara riktigt noga ÄR det inte saft du köper. Fun Light får inte heta saft.
  • PerG

Skrev av fel:

Innehåll: juice av jordgubbar, socker, citronsyra

Rätt ska vara rätt.. ;)

PerG skrev 2008-07-18 21:49:24 följande:
    Apropå innehåll i saft så köpte vi en jordgubbssaft som var "närproducerad" nyligen... den hade ett lite bättre innehåll än fun light.. ;)Innehåll: saft av jordgubbar, socker, citronsyraSå ska det se ut! ;)
  • Carro W

Fun light kan man använda som myrmedel, för att döda myror alltså. Ska se om jag hittar länken...

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
Svar på tråden Fun light