• PerG

Fun light

Kom bara och tänka på att Fun light är en av de mest märkliga produkter... Ingenting i den är "naturligt" utan allt är konstiga kemiska föreningar... Dessutom är den inte ens god... Tacka vet jag Önos Jordgubbssaft... eller ännu hellre hemmagjord!

Fun Light borde kanske ändra slogan till: "Den utan frukt" istället för "Den utan socker"... ;)

Är det verkligen någon som tycker det är en bra produkt?

• Svar på tråden Fun light
  • Me o Mike

jag ääälskar fun light!! Iaf Appear!!

• Rigmor Mortis

Ur gp-länken (inlägg 1)

Andra namn ni använder är Tropical Fruit och Wild Berries. Ger inte det intryck av att det är fruktdrycker?
    - Valet av engelska namn ger en koppling till att det är något annat. Du kan inte gå ut och köpa en Tropical. Det finns ingen frukt som heter så.

Så jävla dum bortförklaring! *skrattar*

• Carro W
    EKJ76 skrev 2008-07-18 21:56:10 följande:
    Ur gp-länken (inlägg 1)Andra namn ni använder är Tropical Fruit och Wild Berries. Ger inte det intryck av att det är fruktdrycker?- Valet av engelska namn ger en koppling till att det är något annat. Du kan inte gå ut och köpa en Tropical. Det finns ingen frukt som heter så.Så jävla dum bortförklaring! *skrattar*
    Fundersam
    Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • miss misan

skiter faktiskt i vad det är... gott e det iaf!
    Man får sluta äte det mesta om man inte ska få i sig enbart "naturliga" ämnen! skrämselpropaganda...

Ps. Visste ni att man kunde få cancer av chips?, å vad ni än gör så SKRAPA INTE i bottnen på smörpaketen, där finns ämnen som oxå ökar risken för cancer! ds.

• Kenzie

miss misan skrev 2008-07-19 08:54:43 följande:

skiter faktiskt i vad det är... gott e det iaf!Man får sluta äte det mesta om man inte ska få i sig enbart "naturliga" ämnen! skrämselpropaganda... Ps. Visste ni att man kunde få cancer av chips?, å vad ni än gör så SKRAPA INTE i bottnen på smörpaketen, där finns ämnen som oxå ökar risken för cancer! ds.
    Det är givetvis upp till var och en vad man vill äta/dricka. Men är det någon man bör välja bort och faktiskt tänka på vad det innehåller så är det just Fun Light.
  • miss misan
    Svar på #26
    Kenzie skrev 2008-07-19 08:57:59 följande:
    Det är givetvis upp till var och en vad man vill äta/dricka. Men är det någon man bör välja bort och faktiskt tänka på vad det innehåller så är det just Fun Light.
    Ja, vem e det som avgör om bör välja bort det? är det bevisligen skadligt för kroppen?
  • Kenzie

miss misan skrev 2008-07-19 10:02:21 följande:

Svar på #26
    Ja, vem e det som avgör om bör välja bort det? är det bevisligen skadligt för kroppen?
    Ja det är ju förstås du. Men det skadar aldrig att bli lite mer medveten om vad man stoppar i sig. Läs länkarna i tråden så kanske du får dig en tankeställare. Just aspartam är något jag skyr som pesten iaf, och det i kombination med all annan skit i fun light borde avskräcka dom flesta tycker jag.
  • PerG

Det är ju därför jag tycker man ska uppmärksamma och strunta i produkter som fuskar så enormt. Anledningen till att producenterna häller i en massa tillsatser är ju för att konsumenterna skiter i det och köper produkterna ändå. Om alla var lite mer medvetna och ställde högre krav så skulle vi slippa många av alla dessa skitprodukter. Som tur är har åtminstone två personer i denna tråd fått upp ögonen för vad denna produkt är för något. Nästa gång kanske ni även tar en kik på innehållsförteckningen i en annan produkt och hellre väljer en med mindre tillsatser.

Och javisst, chips och smörpaketsbottnar kanske ger cancer, men jag pratar inte om huruvida fun light är farligt eller inte utan att det är en riktig skräpprodukt som ENDAST innehåller en massa tillsatser.

skiter faktiskt i vad det är... gott e det iaf!Man får sluta äte det mesta om man inte ska få i sig enbart "naturliga" ämnen! skrämselpropaganda... Ps. Visste ni att man kunde få cancer av chips?, å vad ni än gör så SKRAPA INTE i bottnen på smörpaketen, där finns ämnen som oxå ökar risken för cancer! ds.
  • mindless

Jag tycker den GP-artikeln var en av de märkligare jag läst. Argumentationen var minst sagt haltandet.

Vad är det för skillnad på Fun och vilken light-läsk som helst? Eller ta smaksatt mineralvatten för den delen.

Svar på tråden Fun light