• PerG

Fun light

Kom bara och tänka på att Fun light är en av de mest märkliga produkter... Ingenting i den är "naturligt" utan allt är konstiga kemiska föreningar... Dessutom är den inte ens god... Tacka vet jag Önos Jordgubbssaft... eller ännu hellre hemmagjord!

Fun Light borde kanske ändra slogan till: "Den utan frukt" istället för "Den utan socker"... ;)

Är det verkligen någon som tycker det är en bra produkt?

• Svar på tråden Fun light
  • Lady Java

Ja, det kanske inte är den godaste saften i världshistorien (för det är mammas jordgubbssaft! ), men om man som jag har diabetes är det kul att dricka något annat än vatten ibland. Detta sagt (skrivet) av en absolut motståndare till konstgjorda matvaror.

• PerG

Ganska stor skillnad på fun light och andra lightläsker men det gör ju ändå inte fun light till en bättre produkt.

Som sagt så innehåller inte fun light något annat än tillsatser (och vatten). Ex. Fanta Free innehåller 8% apelsinjuice.. och vad gäller mineralvatten med smak så innehåller ex. Bonaqua frukjuice som smaksättare... Ramlösa har också naturliga smaksättare i sina smaksatta mineralvatten som jag förstått det.

Vad var det som var märkligt i artikelns argumentation? Bara för att det finns fler produkter som är dåliga så blir ju inte fun light bättre? Det var väl snarare Procordia Foods argumentation som var helt uppåt väggarna..

mindless skrev 2008-07-19 10:51:18 följande:
    Jag tycker den GP-artikeln var en av de märkligare jag läst. Argumentationen var minst sagt haltandet.Vad är det för skillnad på Fun och vilken light-läsk som helst? Eller ta smaksatt mineralvatten för den delen.
  • grynet80

Dricker inte heller saften eller vad det nu är. Den smakar konstgjort om något!

• aprilsill
    PerG skrev 2008-07-19 10:46:19 följande:
    Det är ju därför jag tycker man ska uppmärksamma och strunta i produkter som fuskar så enormt. Anledningen till att producenterna häller i en massa tillsatser är ju för att konsumenterna skiter i det och köper produkterna ändå. Om alla var lite mer medvetna och ställde högre krav så skulle vi slippa många av alla dessa skitprodukter. Som tur är har åtminstone två personer i denna tråd fått upp ögonen för vad denna produkt är för något. Nästa gång kanske ni även tar en kik på innehållsförteckningen i en annan produkt och hellre väljer en med mindre tillsatser.Och javisst, chips och smörpaketsbottnar kanske ger cancer, men jag pratar inte om huruvida fun light är farligt eller inte utan att det är en riktig skräpprodukt som ENDAST innehåller en massa tillsatser. miss misan skrev 2008-07-19 08:54:43 följande:
    Få upp ögonen och få upp ögonen? Bara för att jag inte bryr mig betyder det inte att jag prisar Fun light till skyarna! Det är något som jag aldrig skulle ge till mina barn, men själv kommer jag att dricka det då jag tycker att "saften" är god.
    Man kan få upp ögonen för något, även om man inte reagerar som du och dessa två människor som du nämner!
  • Rigmor Mortis

miss misan skrev 2008-07-19 08:54:43 följande:

å vad ni än gör så SKRAPA INTE i bottnen på smörpaketen, där finns ämnen som oxå ökar risken för cancer! ds.
    Vad för ämnen? Källa tack?
  • ChokladBanan

Jag dricker Fun Light då och då och tycker att det är en väldigt god dryck och ett bra komplement till vanlig saft som rent smakmässigt förstås är godare, men innehåller en massa socker.

Jag bryr mig inte så mycket om tillsatserna och att det inte är riktiga frukter och bär i flaskan. Den är god och innehåller så gott som inga kalorier. Dessutom ser flaskan väldigt inbjudande ut så jag fortsätter köpa Fun Light med gott samvete :)

• krypet fem

Hemma hos oss dricker vi mest vatten o mjölk, men ibland får dom vuxna FUN light medans ungarna får "vanlig" saft. Känns inte så farligt då vi inte dricker det särskilt ofta.

• Mamma på heltid

Vi dricker mest bara fun light, jätte god, bra för tänderna, men inte bra för resten av kroppen. Men som sagt, det finns mycket som inte är bra.

• krypet fem

Har faktiskt tänkt på att när man handlar en del drycker i Finland med aspartam i, så står det på flaskan "Ges ej till barn under 3 år" eller nåt liknande...

• imsel

Men finns det bättre saft än just FUN light då?

Jag tycker absolut INTE man kan jämföra lightsaft med vanlig saft, med socker i!

Svar på tråden Fun light