• Anonym (Aj ont!)

En spricka i röven!

Någon annan som har haft det?

det gör alltså skit ont att gå på toa och likande.

Min sambo kollade efter *urk* och sa att det var som att nån skurit där :P
    Alltså en spricka.

Det blör lite ibland när jag torkar mig.

Men när jag kissar och det kommer urin på såret gör det så ont att jag kan skrika!!

Vad kan lindra??

• Svar på tråden En spricka i röven!
  • Nattsaga

Om det fortsätter så så tycker jag du ska kolla upp det, kan ju vara nått grejjs med magen. Har du ont i magen eller mår illa?

• Dayna Lee

Har du ätit nåt galet? Hur länge har det varit så här? Kan du se blod i avföringen? Har du magrat? Feber, svaghetskänsla? Vad äter du nu när det är så här? Dricker du ordentligt? Nån annan sjukdom i grunden?

Många frågor, men vill bara veta lite mer hur du mår..

• Anonym (Aj ont!)

det har varit så här några dagar...

jag har inte ätit nått konstigt.. vad jag vet... men därimot har jag ätit väldigt lite... har inte varit hungrig.. ätit typ 1-2 ggr per dag.

Jag har gått ner några kilo, men jag har oxå motionerat lite mer och ätit lite nyttigare... det var efter det det började.

Kan min kropp ha blivit chockad av att äta betydligt mindre fett och sött än innan.. innan åt jag mycket onyttigt!

Det är blodblandat... dels från sprickan i analöppningen, men jag vet inte om allt kommer därifrån eller hur det är... jag har ju mens just nu oxå, så det är svårt att se vad som är mensblod och inte :P

Jag tycker att jag mår illa ibland..

Jag vill ju inte undersöka mig hos doktorn... hemskt att bli undersökt där =(

Jag har aldrig haft mag problem förut..

• Anonym (sprickfärd)

vad skönt att höra att jag inte är ensam, har oxå en spricka som går mellan skinkorna ovanför, klåda har jag oxå, vilket resulterar i sprickor i öppningen men oxå innaför, fissurer kallas det. man ska se till att hålla en jämn och fin konsistens på bajset för att bli av med dem och LUFTA ofta! Spreta lite på skinkorna tjejer

• Dayna Lee

Det brukar vara mörkt blod om det kommer från övre delarna av tarmen. Det är svårt att se då avföringen kan se mörk ut ibland. Jag tror inte din kropp har blivit chockad.. men pröva att gå tillbaka till din vanliga kost om du tror att det beror på det..

Ja du, fortsätter du att ha det så här så måste du nog gå till doktorn. Jag vet att det är tungt att gå dit.. men men.. Du vill ju inte ha det så här!

• Anonym (Aj ont!)

är det inte farligt att det kommer blod från tarmen?? kan det bara bli så??
    Min mamma trodde att sprickan kunde bero på irritation för att jag är lös i magen.. Men kan det vara så i tarmen oxå???

• Dayna Lee

Ja du spricker ju för att du hela tiden får gå på toan, det är klart det är det.. Du hade den väl inte innan diareén kom? Sprickan..?

• Anonym (sprickfärd)

det är självklart inte bra att bajsa blod, kolla upp det hos doktorn men sök göra runt lite på internet på fissur, jag gick själv till doktorn och fick ett finger i rumpan där hon konstaterade att jag hade sprickor på insidan oxå. jag får inte äta nåt som kan reta tarmen när jag har sprickor. tex apelsin/juice. coca cola, mm

• grah

att det är blod i avföringen är ju allvarligt!!
    ring och fråga sjukvårdsupplysningen for gods sake!!

• Anonym (Aj ont!)

jo sprickan och diareen kom ungefär samtidigt...

Men jag blödde ju några dagar innan det började göra ont...

Vilken tid kan man ringa sjukvårdsupplysningen? Nu är det väll för sent??

Svar på tråden En spricka i röven!