• Anonym (Aj ont!)

En spricka i röven!

Någon annan som har haft det?

det gör alltså skit ont att gå på toa och likande.

Min sambo kollade efter *urk* och sa att det var som att nån skurit där :P
    Alltså en spricka.

Det blör lite ibland när jag torkar mig.

Men när jag kissar och det kommer urin på såret gör det så ont att jag kan skrika!!

Vad kan lindra??

• Svar på tråden En spricka i röven!
  • Anonym (illa)

Har med som du TS.
    Har haft tarmproblem i flera år.
    Läkaren gör inga undersökningar du inte vill.
    Jag ville inte att nån skulle stoppa upp nått i mig och fick testa mig fram med olika mediciner istället och se vad som hjälpte.
    Tyvärr hjälpte inga.
    Tillslut kröp det fram att det finns andra sätt att kolla tarmen än att köra upp saker.
    Kontraströntgen heter det
    Fast en ytlig spricka behöver de ju bara se.
    Sedan så säger de alltid, GÅ TILL LÄKARE OM DET ÄR BLOD. De kollar blodprov och ser så att det inte är fel (minns inte vad det heter, sänka, hb eller nått?.
    Mycket viktigt!
    Är blodprov okey är du antagligen okey.
    Så iväg med dig till läkare, även om du vägrar undersökning.

• mammacarro

sannispannisen:

Vad taskigt att säga att det gör jätte ont osv...
    Man behöver inte skrämma upp folk på det viset!

• Anonym (Aj ont!)

Tack... jag ska tvinga min sambo att ringa ;) Med motiveringen att det är JAG som kommer få genomlida resten =D hehe.. Och tro det eller ej så går han med på det.. hehe.. Nån motta får det vara.. :D

Jg hoppas att allt är okej ändå,,,

Har en liten fråga bara.. ska till gyn nästa vecka... Kan de neka mig tex pergo pga att jag ev äter annan medecin då? Kan inget som medeciner.. :P

• Anonym (Aj ont!)

jag ringde sjukvårdsupplysningen men de kunde inte ta imot fler samtal i dag.. hur gör jag då?

jag vill inte vänta tills i morgon..!!!

• vadskajaghetadå

ja förlåt men det är bättre att veta innan så det inte kommer som en chock..

jag är bara ärlig. det är bättre att man förbereder sig...ska man lalla runt och säga att nej det kommer ng inte vara så farligt eller???

jag menade verkligen inte att skrämma upp

• vadskajaghetadå

men som jag såg här ovan så sa ju en att dte inte gjorde så ont, då kanske det inte gör det för alla...

men jag ville bara säga att man kan be om smärtlindring om inte läkarna säger nåt

• vadskajaghetadå

jag vet många som födde barn och tyckte att det inte gjorde lika ont som dom förväntade sig......alla hade sagt att det gör jätteont..ganska logiskt iof

• vadskajaghetadå

ts..vart bor du??? vaddå inte emot fler samtal idag?????? ??

• Anonym (Aj ont!)

jag bor i Borlänge...

• Anonym

Det där gör inte alls ont, kompisen gjorde den där kollern i röven. Hon sa att det knappt kändes alls. Folk överdriver!! Fort går det också!

Oroa sig inte TS!! Kram!

Svar på tråden En spricka i röven!