• Anonym (Aj ont!)

En spricka i röven!

Någon annan som har haft det?

det gör alltså skit ont att gå på toa och likande.

Min sambo kollade efter *urk* och sa att det var som att nån skurit där :P
    Alltså en spricka.

Det blör lite ibland när jag torkar mig.

Men när jag kissar och det kommer urin på såret gör det så ont att jag kan skrika!!

Vad kan lindra??

• Svar på tråden En spricka i röven!
  • Anonym (Aj ont!)

jag ringde upplysningen, och där sa hon att jag skulle ringa i morrn.

Jag har ju ändå haft så här i 1,5 vecka nu.

Men KAN de tvinga mig till en undersökning?? Får jag ingen hjälp om jag inte går med på att de kör upp nått i röven??

Kan jag begära en kvinnlig doktor??

Jag har bara haft dåliga erfarenheter av min vc =(

• jinsi

Ni måste äta mer fibrer!
    Dricka mycket!
    Katrinplommon!
    Frukter!
    Smörj med någon mjukgörande efter bajsandet o håll rent så uppkommer det inte mer..
    Lycka till med era analer

• Anonym (Aj ont!)

det låter äckligt... ;) Men tack!

Ska iaf besöka doktorn i morrn.. Ingen som kan svara på min fråga?

• jenny73

Visst kan du begära en kvinnlig läkare! En undersökning måste nog till för att dr ska kunna ställa rätt diagnos. Antagligen får du lite bedövningssalva och sedan gör dr en undersökning endast med ett finger inne i dig. Du känner det knappt, känns bara "obehagligt" . Det är en mycket vanlig undersökning på vc, såå många som har röjjder..eller bara ont i magen för den delen. Ora dig inte för undersökningen!
    Lycka till!

• Anonym (Aj ont!)

jag kan knappt föra in ett litet stolpiller eller en tops! Det gör så ont så jag skriker!

ALDRIG att ett finger får komma in där!

Hellre dör jag i röv-cancer eller förblöder :´(

• jenny73

Om det är riktigt sårigt och en undersökning är "omöjlig" så får du nog recept på antiinfl + stolpiller. När du är mer läkt så kan man göra en undersökning av dina hemmisar.
    Har gjort 100-tals efterkollar när man opererat bort både invändiga och utvändiga.
    Har du fler frågor kan du höra av dig till mig.

• Anonym (Aj ont!)

Jag tror inte att jag har hemorojder.. är inte det blodkärl som är svullna?? Jag har en spricka... Men det är inte möjligt att den kan blöda så mycket!! =(

Uppgiven... Och fyyy vad förnedrande att visa upp hela allt för nån annan :(

• Nattsaga

Är du öm i magen eller där tarmarna sitter typ? (har inte läst hela tråden så du kanske redan svarat på det)

• Anonym (Aj ont!)

Läkaren för in instrumentet, som är cirka en och en halv meter långt och som har en kamera längst fram. Det kan kännas obehagligt när slangen förs in, särskilt på de ställen där tarmen har många krökar. På en TV-skärm kan läkaren se hur slemhinnorna inuti tjocktarmen ser ut. Med instrumentet kan läkaren också ta prov på vävnader och göra mindre ingrepp, som till exempel ta bort polyper. Provtagning och ingrepp känns inte eftersom det inte finns några känselnerver inuti tarmen.

Undersökningen kan ta en halvtimme till en timme.

------------------

JAG VILL IIIIIIINNNNNNTTTEEE!!!!

• Anonym (Aj ont!)

nope.. jag har inte ont i magen!

Svar på tråden En spricka i röven!