Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil and Ted syskonvagn del 11

JAg har en åkpåse och sittdyna som jag ska ändra på och klä om i nalletyg och ljusblått tyg (stoff och stil), sen ska jag göra en sittdyna till i samma tyg, jag ska klä om locket i mjukliften (har en svart carena), och göra ett bakstycke i samma tyg...Tilslut ska jag testa om jag kan göra ett vindskydd...

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • norgesessan

hehe, har varken tyg eller maskin just nu, ska köpa tyg och låna maskin när lönen kommer...

• norgesessan

HAr sä'tt den på babyland..gissar att alla kädjor säljer den

• norgesessan

JAg har inte sytt ennu, men hittade ett fodral till en övermadrass...(den skulle tvättas och tog av överdraget, sen gick den inte på igen) Den ska jag använda till sittdynorna och fotsacken...men behöver hjälp med footsacken, har ingen aning om hur jag ska göra..
    Nån som kan ge tips? ritningar eller nåt? (kommer inte ihåg om nån har gjort ennu)

• norgesessan

Baksidan ska jag använda bara tyg till...två lager kanske..sen ska jag fästa i sånna plastpluppar så det blir sopm plastskyddet...en helt ren kopia..

• norgesessan

ok....har du ingen du kan låna av, för att se hur det ser ut?

• norgesessan

Tack så mycket!!
    JAg ska ju använda gamla briodynan i själva vagnen, den ska jag ändra lite på så den blir lite längre, så blir det skydd där fötterna ska vara..den delen täcker jag med vaxduk eller nåt...Den jag ska göra från början, till syskonsitsen, blir som sitsarna jag har sätt innan i tråden..

• norgesessan

jag bor också i skåne, har använt åkpåse till mina barn.
    JAg har inte köpt deras egen mjuklift, men en carena jag ahr kapat plattan på (58 cm blev bra)
    Tar för givet att syskonsitsen fixar vikten när den är framme...bak är det nog för att den inte ska tippa....

• norgesessan

min axelväska med spänne på sitter precis som missy cats, utan krokar

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11