• Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
  • Ia 70

Önskar alla en tevlig helg  Vi åker till Öland om en timme, Min kusin fyller år o så e de skördefest Ska bli skönt med lite ombyte....

Kramiz

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • miss lyckad

Puh, vad jag är trött. idag var det fixardag på dagis, uppstigning kvart i åtta!!! (Vi brukar ju ALDRIG gå upp före nio jag och Rasmus...) Vi var på dagis i två timmar sen snabbt hem och duscha och piffa till sig för sen bar det iväg på dop. Träffade min kusin som fick barn för en veckan sedan. Han var så liten och söt, jag blir så himmla sugen på en till. När vi kom hem gjorde jag lite äppelmos, blev väl 6 liter tror jag. Ska försöka göra lite mer någon dag, det är så gott att han äppelmos i filen på morgonen så 6 liter kommer inte räcka hela året. Förra året gjorde jag 20 liter och vi har nog 2 kvar.
    Nej, det är väl dax att tippa i säng nu...
    Hej hopp!

• barn05

Hallå. Vi blev kvar i stan så inget Trosa i helgen. Känns både bra och dåligt. Saknar lantluften men makens systrar är i stan så det är skoj att hinna umgås med dem. Dessutom ska vi försöka fixa lite i lägenheten vilket vi aldrig hinner få gjort under veckan.

Idag har jag varit och provcyklat en REX! Kändes superbra, tyvärr fanns det bara lila-rosa modellen kvar på rean men nåja, den kanske inte är lika intressant att stjäla i den färgen Någon här som har dåliga erfarenheter av REX-cycklar eller tips på annat märke som är bra?? Jag är ute efter en riktig tant-cykel med cykelkorg.

Jag letar efter ett armband som jag hört ryktas att någon tjej gör och säljer söder om stan. Det är som en röd tråd med olika runda silverplattor som hänger på. Man kan välja själv vad man vill hon ska skriva på silverplattorna. De är runda. Känner någon här till detta? Vet att arbandet har ett konstigt namn så jag kan inte komma ihåg vad det hette hur mycke jag än vill. Tänkte kolla upp det på nätet när jag satt här ikväll.

• jentha

Vilken helg! Vi hade tänkt åka till landet redan i torsdags kväll med mina föräldrar - så att jag skulle få lite avlastning eftersom sambon hade en massa jobb han är tvungen att göra. Men så fick min mamma influensan eller nåt, så då fick de åka själva till landet och vi stannade hemma. 

I fredags lämnade vi Folke på dagis och planerade att uträtta en massa ärenden tillsammans under tiden han var där - typ köpa syskonvagn... men då fick han 39 graders feber så vi fick hämta hem honom. Han var som en urvriden disktrasa hela dagen och kvällen. Vi fick inget gjort.

Igår åkte vi och tittade på vagn och har nog bestämt oss för en Phil & Teds e3 twin och åkte förbi några kompisar och fikade på vägen hem. Vi blev kvar där på middag och kom inte hem förrän halv två inatt... Visserligen jättetrevligt, men det blev inte så många timmars sömn.

Idag var vi ute i trädgården på fm och planen var att sambon skulle få lugn och ro att jobba på em... men då fick Folke tokspel och var jättegnällig och skrikig när han vaknade efter sin eftermiddagslur. Eftersom Ester har velat amma flera ggr/timme idag och jag dessutom drabbades av nån BabyBlues (säkert pga av sömnbristen) och inte klarade av att se Folke så ledsen så var det - efter första halvtimmen då jag försökte få Folke lugn - sambon som sedan ägnade hela em och nu även kvällen åt Folke.

Sambon är nu stressad över jobbet och jag blir stressad för nu ser jag framför mig att han kommer att komma sent varenda dag hela veckan för att hinna med allt som han hade räknat med att få gjort i helgen.

Har jag blivit tvåbarnchockskadad?!?

// jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • svalan77

stackars er jentha! Det gäller nog att dra der på ambitionerna och fokusera på att överleva.

Vi vabbar igen imorgon sonen hade feber ikväll även om han var relativt pigg. Vi har ju lyckats med konsten att ta halvdagar, imorgon tar jag fm och samben eftermiddag/kväll. Det eviga pusslandet har börjat.

• jentha
    Svalan: överleva var ordet!

Jag tror inte att Folke är riktigt frisk heller än ohc bävar för att han ska vara hemma från dagis med mig och Ester imorgon... förhoppningsvis har hon en sovardag imorgon eftersom hon uppenbarligen hat en ätardag idag...
  • Irmis

jentha: Håller med svalan! Dra ner på ambitionerna! Och kanske ni inte behöver sitta uppe till halv 2 ;) även om det är trevligt så kanske prioritera er själva och landa lite mer först? Men nu utgår jag ju bara från mig själv och vet inte alls hur du är!

Vi har tvärtom haft en väldigt lugn och skön helg och det var precis vad jag behövde!!!

• miss lyckad

Idag har jag deppat totalt, har jordens PMS. Vaknade strax efter nio och kände mig nere, gick upp och åt frukost, sen somnade jag om vid 11 och sov till 2. Då hade sambon lagt Rasmus som snusade så sött i sin säng. Jag gick upp och satt i soffan och glodde i nästan en timme innan Rasmus vaknade och åt lite mellis. Sen kom vi iväg till Maxi och handlade, var hemma igen halv 6. En jättefin dag har gått utan att vi har gjort något vettigt alls av den. Jag får alltid sådan ångest när jag inte orkar göra det jag borde. Vi borde städa både ute och inne, dessutom har vi fortfarande lite målande kvar att göra och snart blir det för kallt för att kunna måla. USCH!!!

Förlåt mitt klagande, men var bara tvungen att skriva av mig lite.

Jentha: Jag håller nog med Irmis och Svalan, dra ner på ambitionerna! Kanske vore det bra om din sambo oxå var hemma till ni har hittat rutiner för Ester. Kan tänka mig att det inte är det lättaste att få det att gå ihop med två små barn. Jag vet ju hur jobbigt det e med bara ett... Kämpa på så ska du se att det snart kommer funka utmärkt alltihop!

• jentha

Idag är sambon hemma och vabbar med Folke och Ester-tösen har en sovdag (som på beställning). Just nu sover båda barnen och vi har ätit lunch i lugn och ro. Folke vägrade sova igår och somnade nog inte förrän vid tio-tiden. Men sedan har han sovit hela natten. Jag hoppas att en dag hemma får honom i balans igen. Gårdagens BabyBlues är borta idag och det är skönt att sambon är hemma!

Svalan: jag tycker inte det känns som om vi har några ambitioner alls... det är att köpa en syskonvagn bara egentligen.

Irmis: ja, det var ju inte "meningen" att vi skulle vara borta till efter ett i lördags. Det var ju bara en fika som ledde till en middag och... tiden gick och så var klockan ett... vi blev mest ompysslade och slapp laga middag. Misstaget var att det var för trevligt så tiden gick fort och att vi inte hade koll på klockan...

miss l: Det är STOR skillnad med andra barnet jmf med första, vad det gäller att "landa" nu vet man ju "allt" och är inte så om sig och kring sig när det gäller bäbisen (inte jag iaf). Det går av sig själv (i alla fall om man har en sån lugn bäbis som Ester) hon äter och sover och bajsar... det är inte så svårt, hon .

Det som är skillnaden är ju att Folke inte riktigt förstår varför han inte kan få hjälp med ditten och datten precis när han vill utan måste vänta och blir frustrerad - om jag sitter och ammar t ex.

• miss lyckad

Jentha: Skönt att det känns bättre idag.

Jag har fått jobb idag, eller ett vikariat på en månad och sedan är jag anställd i en vikariepol inom handikappomsorgen i Sigtuna kommun. Ska bli skönt att börja jobba igen, även om det känns lite trist att behöva lämna Rasmus på dagis hela dagarna. Jag börjar på måndag, så imorgon måste jag ringa a-kassan och kolla vad som gäller med ersättning när viket är slut. Usch, allt är så krångligt, men det blir nog bra till slut.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare