• ananda74

    Malmö tjejer med Bf i oktober

    Jag undrar själv varför det inte finns några malmötrådar här. jag har BF 19 okt, bor på Möllan och det är första barnet. hallå, malmöbor?

  • ananda74
    Ami755 skrev 2008-08-19 14:05:24 följande:
    Wow kan det vara bara vi tre i en så stor stad som hittat FL ..Nä de har väl många andra trådar de hänger i . Hur mår ni? Jag har idag börjat på min havandeskapspenning, ska försöka vila, vila.Har mycket svåra smärtor emellanåt pga fogarna. Annars tycker jag nog att jag mår helt ok, bra graviditet-men humöret kan svänga emellanåt .Kikar in hos er sen. Kram Ami
    Jag fattar inte heller det. jag har också lagt ut trådar innan om Malmöiter med BF i oktober och ingen hör av sig. himla tråkigt. men de har väl sina egna trådar att hänga i. problemet med dessa trådar är att de skapades för 6 månader sen typ och är inne på tråd nr 11. man känner sig lätt lite utanför då eftersom alla känner varandra sen länge då. så vi får hålla igång denna nya tråd istället!
  • ananda74

    Jag ska föda på UMAS. det verkar bra där.

    Jag klickade inte alls heller med min BM men som tur var kund ejag byta till en som var lite bättre. ska sdit idag och kolla läget, rutinkoll. Sen ska jag UL på måndag. spännande.

    vet ni redan vad det är för kön? det gör inte vi och vill inte veta heller faktiskt. jag hoppas på en flicka och mannen på en son, så vi får se (detta är nog ganska vanligt har jag förstått).

    Hur fick ni isåfall reda på könet? via UL? i vilken vecka kunde man se det?

  • ananda74
    Ami755 skrev 2008-08-21 10:10:55 följande:
    Jag känner inte jag fått någon bra kontakt med min bm.Hon är alltid trevlig och så men kändes bättre förra gången med sonen.För sent att byta nu och jag går på cura, tror där bara finns 2.Nu ser jag framemot ul den 2a september! Men känns långt dit .Hur ska ni föda?Jag födde vaginalt förra gången och det var helt ok, men denna gången är man mer medveten om vad som kan hända.Jag läste inte ens på om kejsarsnitt..Kram på er!
    Vad menar du med vad som kan hända? du menar komplikationer, syrebrist för barnet etc? det är jag svinorolig för. att nåt ska gå fel så barnet blir skadat.....usch. lite nojjig.
  • ananda74
    Höstmirakel skrev 2008-08-21 13:11:21 följande:
    Buhu, min bebis har hoppat ned ett snäpp på tillväxtkurvan. Har tack och lov ett ul bokat till måndag på Cura. (Jag har gått hos BM i Blekinge tills idag.) BM sade att jag ska gå hem och vila tills måndag så nu har jag sjukat mig från jobbet och är hemma och åååå har så svårt att vara stilla. Vi ska få en flicka förresten. Tydligen en liten en...
    Fast de där uppskattningarna är tydligen ofta fel! Våra vänner fick besked om att barnet skulle vara 10% tyngre än nornmalt och det ändrades hela tiden när de mätte fler gånger. när hon föddes var hon helt normalviktig. så det behöver inte vara så att de har rätt när de beräknar vikten. var inte orolig. det kommer att bli bra oavsett om hon väger 3200 eller 4600 gr!
  • ananda74
    Höstmirakel skrev 2008-08-21 14:34:53 följande:
    Mmm tack, allt är nog helt OK. Och hennes hjärtljud är bra och hon rör sig mycket. Men när allt gått som smort hittills så bölar jag för en sån här liten grej. Längtar tills jag får se henne på ultraljudet på måndag. Ananda, ska du gå på besök på UMAS innan du föder? Jag vill gärna se hur det ser ut men de har haft stängt nu under sommaren. Vet du om det är igång igen? När har du bf förresten? Jobbar du fortfarande?
    Jag vill gärna gå dit men har inte varit där än. Är det med föräldragruppen man går dit eller går man dit själv, eller hur funkar det?

    jag har varit arbetslös under en längre tid men har hittat ett jobb som ska börja 1 oktober (!). men jag känner nu att jag nog kommer att ta tjänstledigt tiden fram till BF. känns jobbigt att börja på ett helt nytt jobb och lära sig en masda grejer och trötta ut sig totalt så nära BF. jag vill helst bara vila ut och samla krafter.

    själv då? jobbar du? ska du ta ledigt nåt innan BF?
  • ananda74
    Höstmirakel skrev 2008-08-25 08:12:29 följande:
    Hej tjejer! Idag är det måndag - dags för mitt UL! Längtar tills kl 11. Igår blev det ju fint väder framåt eftermiddagen - hoppas ni fick en bra dag i Folkets park Ami. Vi ska dit på barnloppis nästa söndag - har ni varit på dem?
    Hej! Jag ska också på UL idag, fast kl 13. ska bli spännande, lite nervöst också. man vill ju att allt ska vara bra. hoppas inte de visar könet för det vill vi inte veta.
  • ananda74
    Höstmirakel skrev 2008-08-25 13:05:38 följande:
    Hej på er!Har varit på UL och där inne ligger en frisk och söt liten tjej med huvudet vänt nedåt redan. Har trott att knölen som buktar ut då och då vid naveln varit huvudet men det är tydligen rumpan då. Hon väger endast 2 procent under genomsnittet - helt prima! Så visst hade jag lite oro helt i onödan! Det var sååå kul att se henne. De kan ju zooma in rätt bra på ansiktet. Jag går på Cura så jag fick ju inte se nån 3 d bild. Fick du det Ananda idag? Oojojojoj vad jag längtar nu tills hon kommer ut.
    Jag fick se 3D men eftersom bebben låg lite knasigt till så var det inte lönt att skriva ut nån bild på det. däremot vägde bebben -20% så de ska göra en flödeskontroll i morgon. är orolig över detta nu. jag som äntligen trodde att jag skulle få sluta oroa mig över saker efter detta sista UL. men icke!
  • ananda74

    Var på flödeskontroll idagh och allt såg bra ut som tur var. inga problem med vare sigm oderkakan eller navelsträngen eller nåt annat. så det ska väl helt enkelt vara en liten bebbe då om den inte växer till sig under de sista veckorna. enligt läkaren var det inget jag kunde göra för att påverka dess vikt, bara leva som vanligt. så nu får jag försöka sluta oroa mig även om det blir svårt

    Skön tråd det här, bara 3 pers iblandade. då känner man sig inte så anonym. vissa trådar innehåller ju flera hundre personer känns det som. här kan vi följa varandra på nära håll. känns bra.

  • ananda74
    Ralleröj skrev 2008-08-27 10:11:39 följande:
    Hejsan, Vad glad jag blir att ha hittat den här tråden har letat efter en sådan.Jag har en son på 3 år och väntar mitt andra barn nu 18-e oktober. Det ska bli en tjej sa det på första ul, ska på mitt andra idag och jag hoppas att de står fast vid det eftersom jag shoppat massa tjejkläder redan
    Hej och välkommen! Jag har BF den 19:e oktober så det kan mycket väl vara så att vi ligger inne samtdigt. man vet ju aldrig med de där datumen.

    Vi vet inget om kön, har valt att inte ta reda på det. men nu i slutet börjar det kännas lite konstigt att prata om bebben som "den" hela tiden. trist....men väntar ändå med att kolla könet. det får bli en överraskning. alla kläder vi har än så länge är vita, gula och mångfärgade, så inget rosa rysch-pysch än i allafall
  • ananda74
    Rallarros skrev 2008-08-28 16:12:16 följande:
    Hej alla!Tänkte höra om jag fick hänga med er på resan.. Jag är nybliven Malmöbo och ska ha mitt första barn, en liten tjej 18 oktober så jag kanske blir en till som ligger och skriker ikapp med er andra!Har läst på om er andra så jag har lite koll :)Själv har jag pluggat i Umeå och blev färdig i juni så jag och min nyblivna man flyttade ner till Möllan för ett par veckor sedan. Hann jobba en vecka innan jag blev sjukskriven för att jag hade mycket sammandragningar så nu går jag och häckar hemma..Har varit på UL och sett hennes lilla feja idag, grymt mysigt:) Nu ska jag på ikea och handla spjälsäng, baby-lycka javisst!Grattis till såld lägenhet!KRAM
    Hej! Jag bor ocksdå vid Möllan/Folkets park. trevligt område, jag trivs även om det ibland känns lite skräpigt. Välkommen till Malmö.
  • ananda74
    Ami755 skrev 2008-08-31 19:07:05 följande:
    Ananda kan du inte gå in på- kan vi fylla hela oktober med bfoch skriva in dig på 19e? Ville inte göra det ifall du inte vill-sen är listan full! Det ska födas bebisar var dag!Hittade ni nåt på loppisen? Jag har varit på barnkalas i 3 timmar-fasar inför sonens!Men hoppas "mina" barn är lugnare. Ska ha mer pyssel istället för springa runt lekar till hög musik!Kramar
    Var menar du att jag ska gå in och skriva upp mig?
  • ananda74
    Ami755 skrev 2008-09-01 14:08:09 följande:
    Det datumet du har bf är "ledigt" . Bara skriva in dig på listan som en rolig grej.Man kopierar hela listan, skriver in sig och postar inlägget
    Men i vilken tråd gör jag det? Tror du kanske bifogade en länk men den kom nog inte med i ditt inlägg tidigare...
  • ananda74
    Ami755 skrev 2008-09-01 14:44:40 följande:
    Min röda gubbe är väl en skäms gubbe??för det gör jag
    Hihi...jag trodde mer det var en skit-förbannad-gubbe så jag blev lite rädd

    Ska genast gå in och fylla i mitt datum.
  • ananda74

    Ami755: Det skulle va kul att komma men jag har tyvärr tvättid under förmiddagen till kl 14 och det är svårt att få en tvättid i vårt hus. Har sjukt mycket saker att tvätta. Men ni får mysa i sensommarsolen och ha det så gott.

Svar på tråden Malmö tjejer med Bf i oktober