• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    det får vi göra när vi köpt sl-kort =)

• Sammet

Fru Indosaurie
    Köp vitt bomullsgarn på härvor, sådant som bara är "ihopsnott", inte nystan,
    och ett paket textilfärg. Jag har köpt små paket med 2 påsar färgpulver, då kan man välja hur mycket pulver man vill ha.
    Läs på förpackningen hur du ska göra (jag gjorde förståss inte som man "ska", men det blev ju bra ändå). Det är lätt.

Kommer du inte på vad du vill använda garnet till, kan det ju ligga och vara vackert ett tag, det gör mina just nu!

• Fru Indosaurie

Sammet:

haha. Jaa.. jag har ju precis köpt massor med garn på tradera så jag ska nog inte köpa något nytt på ett tag..
    Men jag ska nog testa att färga sen, vore roligt att få en helt egen färg =)

• pucken

fru
    tjusigt!

har inte gjort klart väskan än =) ska göra det imorgon tror jag.

kolla in flower power på den här länken!
    by18fd.bay18.hotmail.msn.com/cgi-bin/HoTMaiL&curmbox=F000000005
    cool va? ska försöka komma på hur man gör en, borde inte vara SÅ svårt!

• pucken

fru
    det finns en bild till lite längre ner, om man scrollar... det är typ en halsduk, och istället för att knyta den så knäpper man ett barnd runt den =) typ.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad