• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

jag har tyvärr inga möster på magneter, MEN jag älskar att virka! det finns lite bilder i mitt galleri om du vill se vad jag lyckats med =)

• Ung kvinna

Jag ska gå och titta i ditt galleri nu genast! Vet du förresten vad en toalettdocka är?

• pucken

toalettdocka? nä, och med tanke på hur trött jag är så ska jag nog låta bli att fundera på det =)

• Ung kvinna

Men guud va fina saker du har gjort! Har du gjort utan mönster eller har du typ nån bok hemma? Jättefina saker!!

• pucken

mönster på smådjur hittade en tjej här FL till mig, tofflorna har jag gjort med egen tankekraft =) och alla filtarna har jag mönster till. och tack! är rätt stolt över mina grejer =)

• Jossan74

Hej, Jossan heter jag och jag har också handarbete som hobby! Kul att se att det finns fler, jag känner mig rätt ensam i min bekantskapskrets som håller på

Jag är mest insnöad på stickning och korsstygnsbroderier, men jag har virkat en hel del också. En riktig periodare kan man kalla mig, när jag sätter igång blir jag nästan manisk innan jag är klar. Jag älskar avkopplingen man får när man får sitta och hålla på ostört. Nu ska jag gå in och kolla på era krypin, ha det så bra!

• Ung kvinna

Jag har också olika perioder för vad jag pysslar med. Nu är jag HELT inne på virkning. Jag vill virka precis hela tiden! Det är så kul och samtidigt rogivande som du sa Jossan 74.

Jag har många hobbyn inom hantverk. Här är några av dom:

*Pärlvävning
    *Virkning
    *stickning
    *Sömnad
    *Servettdecoupage
    *Vykort
    *Måla egna disktrasor
    *Sy kattgrejer
    *Och nu även babysaker!

• Jossan74

En tanke som slog mig var hur ert intresse för handarbete kommer sig?
    Min mamma var utbildad textillärare och höll alltid på med något pyssel hemma, jag tror det är därför jag fick upp intresset. Hur var det för er? Har ni alltid hållit på så länge ni kan minnas eller var det något speciellt som väckte ert intresse?

• Ung kvinna

Jag har alltid varit intresserad av ALL pyssel och även dikter och att skriva.
    Tror att jag har fått det från släkten:

Mamma: Konstnär (oljemålning), florist, pysslare.
    Pappa: Händig karl som byggde sin egen jättevilla.
    Morbror: Konstnär och tatuerare.
    Äldsta morbror som dog för länge sen: Konstnär (också oljemålning)
    Mormor: Stickning och mattvävning.
    Farmor: Virkning.
    Mormorsmor: Skriver dagbok och dikter.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad