• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    det ÄR inte så svårt att virka! testa att göra en grytlapp, där man bara virkar fram och tillbaka. så kan du göra lite olika maskor.ponchon jag gör nu är bara att virka fram och tillbaka, man gör två stora rektanglar som man syr ihop.

• Fru Indosaurie

pucken:

mm kanske ska göra det nångång. Borde inte ha börjat med det där komplicerade och tro att jag skulle klara det =) Då blev jag så arg så nu vill jag aldrig mer virka.
    Men nu vill jag iaf sticka, om jag kunde få mitt nya garn nångång.. suck.
    Hur lång tid ska det ta och skicka ett paket egentligen? j*vla post..

• Fru Indosaurie

pucken:

vilka söta =)

Jag har inte stickat på flera dagar nu..

Mitt j*vla garn vill aldrig komma..

• pucken

fru
    tack fördet varma välkomnandet =)

ja, mössan var skitsöt!en sån skulle jag inte kunna göra.

garnet kommer nog snart ska du se, då kan du sticka oavbrutet i ett år innan garnet tar slut =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha. Mössan var faktiskt dryg. usch. Man fick ju lov att byta färg tiotusen ggr, urk.

Tänk om mitt garn har försvunnit på posten? vad gör jag då? Det är ju massor med pengar.. *blir orolig*
    På mån börjar Fred jobba igen så då MÅSTE jag få det..
    Om inte så ska jag få 22 pocketböcker av en tjej här på fl på måndag, så då får jag börja läsa ist ;) Det är minst lika beroendeframkallande.

Idag har vi lagt in en massa bilder på våran hemsida.
    Huh, det var drygt ;)
    Sen ska jag fota mina fina hoyor och lägga ut.. fast dom är ju bara sticklingar än..

• pucken

hoyor? vad är det? nån växt eller?

• Josephine

Idag har jag beställt massor av garn. Jag ska sticka en lång kofta till min 9 åriga dotter och en till mig, någon som har en bra beskrivning? + att jag ska försöka mig på att göra en poncho till mig själv. Funderar också på om jag ska sticka Lovikavantar till dottern.
    Jag är hög av glädje!!! Garn!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad