• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Halewood

Fru I:

Då får du sticka en då!! :)
    Fast kan du lära dej att sticka så e jag övertygad om att du kan lära dej att virka!!!

Började på en barbieklänning men den e så löjligt enkel att det blev trist... man virkar bara runt som en tub... Ja ja hoppas lillan blir nöjd.

• pucken

åhh vad ska jag göra? *rastlös*

• Fru Indosaurie

pucken:

men det är ju sommar nu. Jag måste ha en nu. Som jag kan ta på mig om jag vill gå till affären men ser ut som fan i håret..

• Fru Indosaurie

Halewood:
    Men jag måste ju ha ett mönster först =) Annars blir det svårt.
    Joo. jag lärde mig ju sticka när jag var.. liten =) Så det är ju ingen konst.
    Jag har ju ingen som kan lära mig virka och det verkar så svårt att lära sig själv..

tror jag ska leta upp nåt barbiemönster på nätet och sticka nån dag. Har för mig att jag sett en massa gratissidor.

• pucken

nån som har mönster på en ponchp med krage?

• pucken

fru
    de hade en på garnstudio innan, men nu finns den inte kvar! den var skitfin!

• Halewood

Fru I:;

Du får sticka trekanter o sen sy ihop delarna!
    Hm... fast det blir kanske konstigt att sticka banden runt om o runt halsen....
    Äh , glöm det! Det va en dum ide....

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad