• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Sammet

Dels för att jag är lite "grön" vad gäller att behandla bilder så här på nätet, är rädd att de ska försvinna...
    Sen att visa egna saker... äh, jag vet inte, lite jobbigt är det allt. Men det känns bra, man kan ju alltid ta bort dem .

Jag har förresten fått ett lass garn med posten idag , färdigfärgat ullgarn i höstiga, "smutsiga" färger. De ska bli muddar, vantar och sjalar, eller kanske bara ligga framme och vara vackra...

• numberone

klockan tre inatt blev jag klar.... kikade på tv samtidigt så det tog sin lilla tid men nu blev den mycket bättre än den första vanten så nu måste jag en ny till *ler* Skam den som ger sig!

• Fru Indosaurie

numberone:

haha, jag blev klar vid 1, kollade på film samtidigt =) Men min mössa var iofs superlätt att göra. Tog inte alls lång tid.

Då får du göra en till vante så har du något att syssla med iaf..

• numberone

Tjoho! Nu är snart vante 2 klar men tror ni inte att garnet börjar ta slut nu *suck* Alltid är det nåt. SOm min pappa bruakr säga: Finns det nåt som kan gå åt helvete så gör de det

• pucken

usch, jag har inte motivation att göra nåt idag... fixade tandläkartid och oroar mig för besöket. inte för att jag är rädd, utan för att jag inte vet vad det kommer att kosta. bet sönder en tand i förrgår + att jag har några hål som borde fixas. jag kommer ju att bli ruinerad!

kan nån få igång min virkglöd?

• AHöst

Tack, nu blir jag lite inspirerad och stickade lite pa min slafs igar. Jag haller pa och stickar langa langa remsor som jag sedan ska lagga i rutmonster och sy ihop till en filt.

• Catriiin

Hej alla duktiga tjejer! En liten fråga, är det nån som vet nåt företag som gör broderimönster av fotografier? Kollade på google men ingen hemsida funkade....

• Catriiin

Precis vad jag sökte Tack!

• Fru Indosaurie

Catriiin:

Jag har ett program där man kan göra broderimönster av egna kort.
    Tyvärr vill det inte gå igång just för tillfället.. skumt, det har bara lagt av..

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad