• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

Flamman:

Den med nyckelpigor?
    Nae egentligen inte, den var i en bok som jag lånade från bibblan.

• linda87

jag kom av mig min tjejs kusin har varit här några dagar *puh* fundilurar fortfarande på mönstret *S* det är som sagt på norska....ett språk jag dårakt inte behärskar *S*

• Fru Indosaurie

linda:

haha. Jaa det blir ju lätt så. Själv har jag inte stickat nånting idag. Har bara vintervantarna till mannen min =) och det är inte direkt bråttom med dom ;)
    Jag råkade börja ihoptagningen för tidigt på dom så jag fick repa och då är det så tråkigt att fortsätta igen.. då har man ju gjort dubbelt jobb =)
    Min nyckelpigsmössa blev ju klar igår..
    Funderar på att sticka en barbieklänning, hihi.

• linda87

mmm tappa lusten att GÖRA nåt, höll på att gå i taket av besöket har nog aldrig träffat på en så egocentrisk människa i hela mitt liv. Är i tänkarstadiet typ *S* :-P typ Hmmmmm....
    kolla in din nyckelp mössa så söt hihi men jag tyckte den såg lite skum ut typ nåt eck, är dte en "vanlig" möössa?
    hmmm mini kläder, vore söt att göra en barbikofta haha har ju kvar mian gamla barbiedockor så jag har ju modeler om jag vill göra nåt *S*
    Jag fundilurar på att göra en väska(igen), virka en för MÅNGA år sedan med tygremso, testat det nån gång? blir inte så jäkli pilligt som garn å virka med men modelen är väl inte den bästa.....värsta är ju att det går åt så mycket tyg.....uhh är sugen på för mycket får inget gjort känns dte som *S*

• Fru Indosaurie

linda:

nae det är ju verkligen mkt man vill göra, mkt snack och liten verkstad =)
    nej det är ingen "vanlig" mössa. Det är en sån där.. jaa inte vet jag vad det heter =) Den är liksom helt öppen fram.. Det är bara stickat ovanpå och på sidorna..
    Sen knyter man under hakan, i ett band som sitter i den röda kanten fram.
    eh? ;)

åh nej har du dina barbiedockor kvar?! lyx. Jag kastade en hel tvättkorg full när jag städade ur mitt förråd hos mamma och pappa. Trodde att dom var äckliga efter att ha stått i källaren så länge =) Borde ha sparat en.. För jag har ingen som kan stå modell nu, suck, måste köpa en. Haha.

Nae jag har aldrig virkat med tygremsor.. ska nog inte ge mig på det heller =)

• linda87

haha ja om ändå orken å pengarna fanns
    har svinont i min handled efter att ha spelat nitendo64 jävla mario *S* (har ganglion i min handled inte bra att sitta å spela då).....haha alla dessa krämpr du hade väl wiplesh (eller hur det nu stavas). tanter i förtid?
    ahhh då tror jag fattar vad du menar för mössa,urgullig var dne i alla fall *ler*...

har väl en halvfull bannakartong me tillbehör å barbie å hästar å pryttlar.....:-P haha ett tips är att kolla i en typ billig utländskaffär de brukar ha billiga kopior av barbie som har sama mått men är jättemycket blligare och oftast i lättare material, barbie (äkta) är ju svindyrt juh.....
    Det var asenkelt i jämförelse me pyttegarn *S* :-P grytlappar e assmidigt å göra i det materialet

• linda87

haha ja om ändå orken å pengarna fanns
    har svinont i min handled efter att ha spelat nitendo64 jävla mario *S* (har ganglion i min handled inte bra att sitta å spela då).....haha alla dessa krämpr du hade väl wiplesh (eller hur det nu stavas). tanter i förtid?
    ahhh då tror jag fattar vad du menar för mössa,urgullig var dne i alla fall *ler*...

har väl en halvfull bannakartong me tillbehör å barbie å hästar å pryttlar.....:-P haha ett tips är att kolla i en typ billig utländskaffär de brukar ha billiga kopior av barbie som har sama mått men är jättemycket blligare och oftast i lättare material, barbie (äkta) är ju svindyrt juh.....
    Det var asenkelt i jämförelse me pyttegarn *S* :-P grytlappar e assmidigt å göra i det materialet

• Fru Indosaurie

suck. Mitt garn och mina mönster kom inte idag. *ledsen*
    bäst för posten att dom dyker upp imorrn..

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad