• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Limus
    soli skrev 2008-09-19 21:23:17 följande:
    Halloj!!Usch!! igår hade jag min synda dag jag åt och åt........köpte mig en choklad bit och mumsade på...åt karameller,fy på mig..jag vet inte vad det är men jag älskar verkligen att äta gottis i bilen när jag kör!! brukar ha frukt med mig och kornmo kex (supergoda 0,5 p per kex)men jag har ju inte fuskat sen jag började men det är ju så...man är ju inte mer än människa eller hur!!Så nu får jag hålla igen hela helgen istället...har kommit in i småätandet igen måste dricka mycket vatten kanske hjälper!!försöker hela tiden hitta något "billigt" att äta jaja säger då det hoppas det går över snart!! skönt att höra att det är fler som fuskar!! .....
    Här har du en till! Jag åt lite glass igår, för sparade poäng förvisso . . men syrran kom över med sin sambo och de hade köpt pizza! Det slank ner en slice, ingen aning om poängen, men en 5 p var den säkert värd. Nåja. Bättre tag idag! =)
  • MAGU

Här hade vi också kalas igår, åt både en minibit tårta och en bulle men klarade mig inom min pointsbudget! I kväll blir det en påse American Best-popcorn, kanske det slinker ner nån godis eller två, men efter en sushilunch har jag nog råd med det också. 

• mej78

Jag tycker ni är så duktiga! Jag har vv i 2 veckor och jag har redan svårt med motivationen. Det blir nya tag på måndag för mig, jag ska idag eller imorgon planera maten för den kommande veckan.

Hur gör ni - planerar ni maten noggrannt? Jag tror att jag måste göra det för annars glömmer jag att ta ur frysen och då blir det bara slarv.
    Tur så är sambon jättemotiverad så han har räddat middagarna ett par gånger - men han är ju inte hemma hela dagarna med mig...

Nu är det slutlunchat och fikat för den här veckan och kommande vecka - är det någon av vännerna som vill träffas då får jag nog bjuda hem dem hit så att jag kan ha "VV-koll"

• 2timearound

Points-calculatorn är verkligen en livsnödvändighet om man ska klara sig! Jag har alltid trott att frysta köpe-pizzor är något bättre än nybakade pizzor från restaurang, och min favorit är DrOetker. Igår räknadejag ut pointsen på en med mozzarella......... ..... 19.5!
    Jesus. Det får man nog undvika för all framtid........*suckar*

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • MAGU
    2timearound skrev 2008-09-21 21:47:51 följande:
    Points-calculatorn är verkligen en livsnödvändighet om man ska klara sig! Jag har alltid trott att frysta köpe-pizzor är något bättre än nybakade pizzor från restaurang, och min favorit är DrOetker. Igår räknadejag ut pointsen på en med mozzarella......... ..... 19.5!Jesus. Det får man nog undvika för all framtid........*suckar*
    Jag köpte också kalkylaqtorn i torsdags, fick höra av en vän att hon tyckte det var hennes bästa köp!!
  • soli

Limus: Hej!jag kan väl säga att jag planerar så gott det går men det är svårt ibland ,jag försöker att alltid ha en mat låda som jag värmer mitt på dagen ,rester sen dagen innan! har jag den klar så blir det inte att jag går och små äter på samma sätt.

Men jag tycker det är svårt att veta vad man ska äta varje dag! Det är ju så lätt man äter nästan samma mat varje dag och då blir det ju tråkigt!!men jag brukar sitta med mina vv kok böcker och sen googla på recept, och bli inspirerad!!
    motivationen går ju som sagt upp å ner men jag har bestämt mig jag ska lyckas, men jag måste se mellan fingrarna ibland
    våga unna sig lite gott men att sen ta tag i pointsen igen...men det är inte så lätt alltid!!
    ha det så bra och kämpa på!! jag ser ett ljus någonstans haha i en "lite" mindre bikini på en strand !hihihihi

• soli

God morgon yxskaft Hahahihi jag är ju så förvirrad!!!!!!!!!!! jag skulle ju svara på "mej 78 :s" svar men det blev ju som vanligt fel när jag ska göra något hihi men Limus du fick ju lite extra tips du med!!
    Jag skyller på amningen förvirrad som man är!!
    nehe nu är det dax för frukost!! Albran med lättmjölk och äppel+ en lingongrova med philadelphia och skinka
    ha det gutt!!

• sunflower30

Försöker matplanera o se till att det finns bra grejer i frysen o kylen. Men jag håller me Soli, det blir mkt samma sak. Skulle va intressant veta va ni andra har för "vardagsklassiker" för vi kan väl inte alla äta EXAKT samma saker! E inte ute efter recept (de finns ju i vår recepttråd:) men lite inspiration.

Mina vardagsklassiker: Wokade grönsaker me räkor o nudlar, ugnsbakade rotfrukter med korv/kotlett, lax me potatis/ris, pasta me broccoli o korv eller varm tonfiskröra. Shit va enformigt :) Varierar me lite frysta VV-rätter.

Snart dax o gå till veckans VV-möte. Wish me luck. Brukar ni stanna kvar på mötena el bara väga er? Jag stannar oftast kvar (om bebben e på bra humör) men det ger mig inte så jättemkt.

• soli

Här brukar det bli mycket kyckling i alla dess former ..wokad , grillad ,i taigryta, med ris eller pasta...sen är det kötfärsås/kotlett ,potatis med lax eller annan fisk..och mycket morötter, broccoli,!!
    men varje dag ska man komma på något som är gott , som hela familjen vill ha och som blir gott även utan det där lilla extra!!men något som är enkelt och gott som jag kom på är vanligt pita bröd med strimmlad skinka och keso och en massa grönsker!! går fort och alla gillade det!!

ska väga mig i morgon och jag fasar lite denna gången , det har ju gått bra hela vägen men denna veckan har jag verkligen slarvat!! men det är bara att bita ihop och gå dit!1
    jag brukar oxå sitta med på mötena om lill tjejen är på humör!!!!jag känner mig lite nyttigare om jag sitter kvar och kanske lite mer peppad!!Men jag tror det är bra om man stannar!!
    ha det bra allihopa nu skriker Elin i högan sky "MAT" bye bye!!

• Limus

Soli: jag undrade lite över ditt meddelande.

Här går det fint, faktiskt! Jag vet att det slank ner extra poäng i lördags ju . . men örhoppnignsvis ger det inte utslag på vägningen. Men det kan göra det! Jag vet hur min kropp fungerar, jag måste vara stenhård om jag inte ska få ett plus...

Svar på tråden Viktväktarna!