• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • stjärnljus
    Fia84 skrev 2008-09-18 21:36:47 följande:
    hehe...ja man får väl göra nått sånt:P Brukar du äta nått godis eller struntar du i det helt? Å vad äter du om du väl äter?
    Jag föll för frestelsen för ca en vecka sedan och åt en kexchoklad! Men mina aktivitetspoints räddade mig där.
    Annars äter jag halstabletter när jag blir sugen.
  • Fia84

Ok..ja man får ha sina knep. Jag brukar faktsikt inte vara så jätte sugen på godis, nån dag ibland bara men nu har det vart i stort sett hela veckan. Kan väl vara att *röda veckan * komemr vilken dag som helst....men det brukar ju inte vara några problem...men de e väl bara att gilla läget o hoppas på att suget försvinner snart....

stjärnljus skrev 2008-09-18 21:39:15 följande:
    Jag föll för frestelsen för ca en vecka sedan och åt en kexchoklad! Men mina aktivitetspoints räddade mig där.Annars äter jag halstabletter när jag blir sugen.
  • MariaK

Jag äter diotorelle hmm stavning säkert inte korrekt....... när jag blir sugen...... 

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • mej78

Bra jobbat alla!!!
    Jag var och vägde mig igår och det visad -2,0 kg - trots frosseri i helgen... Vet inte varför det blev så mycket !?! Men det är väl bara att tacka och ta emot.

Mitt mål för denna vecka är att inte köpa godis/glass och att komma igång med motionen.
    Efter en dag har det gått bra om man ska ta målet bokstavligt, sötsuget kom och plötsligt hade jag slängt in en kladdkaka i ugnen... Jag har ingen disiplin, den är speciellt dålig då sambon inte är hemma. Det "braiga" är att jag åt inte lika mycket som jag brukar, jag frös ner resten för att ha att bjuda på nästa vecka när kollegerna kommer och hälsar på.

Jag satsar långsiktigt - måste få bort vanan med godis varje dag först, det gäller även bakverk... Ett steg i taget - nu är det bakförbud som gäller!

• stjärnljus

WOW! -2 kg! Inte illa. Gratulerar!

• Mary Cherry
    MariaK skrev 2008-09-18 21:46:51 följande:
    Jag äter diotorelle hmm stavning säkert inte korrekt....... när jag blir sugen...... 
    Ät inte för många bara.
  • mej78

Tack, jag har ingen aning om hur det gått till så vi får se hur det blir nästa vecka.

Men jag tror stenhårt på att man ska äta sina points - inte fuska. Spara - ja, men inte fuska. Sambon håller oxå på och han har svårt att äta sina points, han fuskar ofta med det... Jag tror att det skulle gå ännu bättre för honom om han åt sina points varje dag, och sparade några. Han hade tappa 1,8 kg så jag var glad att jag "vann" denna vecka, men i fortsättning får han gärna vinna - jag måste tänka på amningen, vill inte riskera att den börjar krångla bara för att jag rasar i vikt.

• Limus

med78: grattis till ett stort minus!

Hade själv vägning idag - hade gått ner 1.6 kg. Nu är det alltså 4.6 kg totalt, på 2 v och 5 dagar, efersom jag nu byter vägdag till fre istf måndag. Hoppas det fortsätter så här.

• pysselmajjo

Igår var det vägning....en tung sådan...+0,6kg!
    idag har jag börjat på ny kula, ska skriva in varenda liten points jag äter i min checklista.

• MariaK
    Mary Cherry skrev 2008-09-18 22:33:41 följande:
    Ät inte för många bara.
    Ne magen tål inte det Kan max äta tre fyra st annars får jag rusa på toa!!!!!!!

Minus 0.4........... Ha ha jag är nog den som går ner minst av oss alla känns det som men neråt går det o idag såg jag 77 så nu har jag lämnat 78 bakom mig o ska aldrig mer se den siffran på vågen!!!!!!! Känns riktigt bra idag!! Jag får väl acceptera att jag går ner väldigt sakta o så länge jag själv vet att jag är duktig o äter för mina 20 o spinnar o går mycket så får det väl ta sin lilla tid!!!!!!

Men imon TVÅ kalasGråter

Tror det är min stora negativa grej faktiskt..... Att det blir så mycket på lördagen så jag inte hinner komma ikapp....... Men jag ska försöka utesluta vissa grejer..... Tårta tycker jag inte speciellt mycket om ens men det känns så taskigt o sitta o tacka nej när lilla kusinbarnet kommer med sin tårta på hennes 5 års dag o bjuder. Då gör det ont i mig o tar en liten bit.........
    O sen dricka sprit på kvällen.......... Kanske ska fylla mig så jag kräker hela söndagen Ne usch vet ni vad........ Ska orka ta hand om alla mina tre små busar med ju
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
Svar på tråden Viktväktarna!