• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • MariaK
    pysselmajjo skrev 2008-09-19 10:00:55 följande:
    Igår var det vägning....en tung sådan...+0,6kg!idag har jag börjat på ny kula, ska skriva in varenda liten points jag äter i min checklista.
    Förstår att det kändes tungt men du har en bra inställning!!!!!! Ny vecka nya tag
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • sunflower30

Fredag igen. Ätit sunt o sparat points o promenerat hela veckan. Plus haft tandvärk vilket minskat aptiten :) Meeeeen. Släktkalas (80år)ikväll. Bortbjudna på lunch OCH middag imorgon. Suck. Men det är kloka val som gäller. Har tex ätit 1point-soppa till lunch o ska äta mer av den + knäckebröd innan vi åker ikväll. Min sporre är att få ett minus på vågen... men ibland kan man inte välja bra mat, utan får nöja sig med "mindre dålig". Trevlig helg, allihop!

• 2timearound

Hej!

Det gick bra igår! -0.7 trots utlandsbesök i 4 dagar. Totalt 4 kg på 4 veckor. Men nu har jag börjat träna och min tränare sa att jag troligtvis kommer att gå upp de första två veckorna.

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Fia84

God eftermiddag alla viktväktare!!
    Idag fuskvägde jag mig fast att jag som vanligt vet att jag inte ska göra det. Väger ju mig här hemma på måndagar annars. men igår blev det lite för mkt av maten på kvällen o nu på söndag kommer ju den roliga vecka!! Så därför behövde jag lite pepping då jag vart lite nere i veckan pga mitt sötsug. Vågen visade -0.9 kg, sen i måndags. Känns sååå bra!! Men nästa vecka blir det nog + då jag går upp en del då jag har lingon i hängmattan.
    Ikväll blir det fläskfilespett med massa goda grönsaker och egna klyftpotatis. =)
    Hur har eran dag varit??

• 2timearound

Appropå det här med vägning. Igår vägde jag 68.8 kg hos vv. Då hade jag som sagt tappat 0.7 kg på en vecka. Men idag vägde jag mig hos min tränare, då stod vågen på 68.0! Jag vet ju att olika vågar visar olika men en skillnad på 0.8 kg känns väl lite mycket? Jag väljer att tro på vv:s våg, det känns bäst.

• MariaK
    2timearound skrev 2008-09-19 17:10:44 följande:
    Appropå det här med vägning. Igår vägde jag 68.8 kg hos vv. Då hade jag som sagt tappat 0.7 kg på en vecka. Men idag vägde jag mig hos min tränare, då stod vågen på 68.0! Jag vet ju att olika vågar visar olika men en skillnad på 0.8 kg känns väl lite mycket? Jag väljer att tro på vv:s våg, det känns bäst.
    Ja vågar är ju olika o du hade kanske bara lite kläder på dig när du tränade......... Varför trodde din tränare att du skulle gå upp nu i början?? Försöker hitta varför jag knappt gått ner nått fast jag sköter mig exemplariskt men jag tränar också mycket!!!
  • Mary Cherry

Idag blir det en fuskdag, jag är så himla godissugen, så då får det bli såhär.

• soli

Halloj!!
    Usch!! igår hade jag min synda dag jag åt och åt........köpte mig en choklad bit och mumsade på...åt karameller,fy på mig..jag vet inte vad det är men jag älskar verkligen att äta gottis i bilen när jag kör!! brukar ha frukt med mig och kornmo kex (supergoda 0,5 p per kex)men jag har ju inte fuskat sen jag började men det är ju så...man är ju inte mer än människa eller hur!!

Så nu får jag hålla igen hela helgen istället...har kommit in i småätandet igen måste dricka mycket vatten kanske hjälper!!
    försöker hela tiden hitta något "billigt" att äta jaja säger då det hoppas det går över snart!!
    skönt att höra att det är fler som fuskar!! .....

• 2timearound
    MariaK skrev 2008-09-19 17:57:09 följande:
    Ja vågar är ju olika o du hade kanske bara lite kläder på dig när du tränade......... Varför trodde din tränare att du skulle gå upp nu i början?? Försöker hitta varför jag knappt gått ner nått fast jag sköter mig exemplariskt men jag tränar också mycket!!!
    Antagligen för att man bygger nya muskler snabbt i början. Muskler väger mer än fett, så det är extra viktigt att mäta sig istället. På måtten ser man sin viktminskning när vågen står stilla.

Det är säkert därför du inte ser så mycket minskning. Har du kollat måtten?
  • MariaK
    2timearound skrev 2008-09-19 21:56:27 följande:
    Antagligen för att man bygger nya muskler snabbt i början. Muskler väger mer än fett, så det är extra viktigt att mäta sig istället. På måtten ser man sin viktminskning när vågen står stilla.Det är säkert därför du inte ser så mycket minskning. Har du kollat måtten?
    NeGråter mätte mig aldrig i början............. Men jag känner på jeansen att de börjar hänga löst
    Så visst händer det saker!!!! Men man behöver peppningen av att se resultat av vågen med tycker jag.

Idag blir ingen bra dag o inte kan jag ut o cykla på morgonen som var tänkt...... Vaknade med värsta spräng huvudvärk o ont i halsen.
    Får ångest bara jag tänker på all kalas mat man ska stoppa i sig ida

Ja ja nya tag imon!!!!!!
    Ha en trevlig lördag mina VV vänner
Svar på tråden Viktväktarna!