• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Limus

Mary Cherry skrev 2008-09-17 11:00:32 följande:

Bra fråga, jag har faktiskt ingen aning.
    Serien hette "Popular" och är nog med största säkeret nedlagd.

Gah, vägning på fredag och jag är nervös. Främst för att det har gått så bra de första två veckorna, och jag vet ju att det då brukar komma en vecka med lite mindre nedgång.

förresten, är ni själva hemma, som viktväktare? Era sambos hänger inte på? Får ni bra stöttan?
  • Mary Cherry
    Limus skrev 2008-09-17 11:26:23 följande:
    Mary Cherry skrev 2008-09-17 11:00:32 följande:Serien hette "Popular" och är nog med största säkeret nedlagd.Gah, vägning på fredag och jag är nervös. Främst för att det har gått så bra de första två veckorna, och jag vet ju att det då brukar komma en vecka med lite mindre nedgång.förresten, är ni själva hemma, som viktväktare? Era sambos hänger inte på? Får ni bra stöttan?
    Att den hette Popular och gick på 5:an har jag koll på, men när slutade den? Min sambo kör lchf så här är det verkligen en konst att laga mat. Fördelen är att han iaf inte äter något godis, det är ju alltid nått. Alla andra gånger jag har viktväkktat eller bantat på något sätt har han suttit och vräkt i sig chips och vägrar visa hänsyn.
  • Limus

Mary Cherry skrev 2008-09-17 11:46:02 följande:

Att den hette Popular och gick på 5:an har jag koll på, men när slutade den? Min sambo kör lchf så här är det verkligen en konst att laga mat. Fördelen är att han iaf inte äter något godis, det är ju alltid nått. Alla andra gånger jag har viktväkktat eller bantat på något sätt har han suttit och vräkt i sig chips och vägrar visa hänsyn.
    Jag ger min sambo dåligt samvete, så han tänker nog också dra igång - åtminstone äta mindre chips och godis.

Men jag känner inte att jag får ngn cred för det jag gör, ingen uppmuntran, inget beröm - och det tycker jag är synd. Det hade varit roligt att höra det ngn gång. Det är skittufft att gå ner i vikt, och självklart önskar jag att jag kunde äta chips när han gör det - men jag fungerar inte så. Äter jag onyttigt pekar vågen uppåt. Det är så enkelt.
  • Mary Cherry

Jag helammar ju så jag får äta 30 points varje dag, så jag skulle kunna äta lite chips och godis ibland, men för mig funkar det inte med lite, det ska vara allt eller inget. Minus 1,1 kilo blev det iaf idag, skönt. Sista veckan har jag verkligen försökt tvinga i mig alla mina points varje dag och det lönade sig tydligen.

• MariaK
    Mary Cherry skrev 2008-09-17 15:00:30 följande:
    Jag helammar ju så jag får äta 30 points varje dag, så jag skulle kunna äta lite chips och godis ibland, men för mig funkar det inte med lite, det ska vara allt eller inget. Minus 1,1 kilo blev det iaf idag, skönt. Sista veckan har jag verkligen försökt tvinga i mig alla mina points varje dag och det lönade sig tydligen.
    shit va bra!!!! Du har gått ner jätte mycket nu va??
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Mary Cherry
    MariaK skrev 2008-09-17 15:25:22 följande:
    shit va bra!!!! Du har gått ner jätte mycket nu va??
    5,2 kg på fyra veckor, helt ok tycker jag. Hänget på magen har iaf blivit mindre, DET är riktigt nice.
  • MAGU
    Mary Cherry skrev 2008-09-17 15:00:30 följande:
    Riktigt bra, grattis!!!

Idag är det vägning för mig, har inte bestämt mig ännu om jag ska gå 12.30 eller 16.30...
  • Limus

Mary Cherry skrev 2008-09-17 22:09:29 följande:

5,2 kg på fyra veckor, helt ok tycker jag. Hänget på magen har iaf blivit mindre, DET är riktigt nice.
    Det är ju lysande! 1.3 kg/vecka alltså, om man snittar ut det! Och det är ju hänget på magen som man vill åt - iaf jag...
    Det är ju det som gör att man fortsätter, trots att det kan vara sjukt svårt ibland. Jag har gått ner 3 kg på två veckor, och ska byta vägningsdag från måndag till fredag. alltså väger jag mig imorgon, så vi får se vad vågen står på efter 2 v och 5 dagar.
  • pysselmajjo

ikväll ska jag på min vägning....vägde mej här hemma i morse...+0,5kg!!!!!
    Fast det har varit en skitvecka, har ätit som jag gjorde förr.
    Pizza och godis och glass.
    Blir så jäkla trött på mej själv, vet ju att det är fel.
    hmm...måste kolla om det är nån som skrivit in några goda recept så man blir lite inspirerad igen.

(det va en jäkla fest i fredags, nu ska jag bli nykterist)

• stjärnljus

Vad duktiga ni är allihopa! Bra kämpat!
    Det är inspirerande att läsa om era framgångar.
    Själv känner jag mig taggad den här veckan. Nu vill jag ha ett bättre resultat vid näsat vägning (tis.)

Svar på tråden Viktväktarna!