• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • MH76

hej hej

igår var det vägning igen, -0,6kg blev det. Känner mig nöjd för jag fuskade lite i helgen igen, sen fick jag mens i söndags och då brukar jag alltid väga lite mer.

Vad bra med en recepttråd, har nog lite jag kan dela med mig av när jag får tid att skriva, sen är det alltid roligt att få tips av andra.

(¯`°?.¸ ♥ Tänk att just jag fick den vackraste och underbaraste prinsessan i världen ♥ ¸.?°´¯)
  • stjärnljus

Vägde mig idag. Och som väntat var det inget strålande resultat. -0,3 kg. Känns trist när det går långsamt, men jag har bara mig själv att skylla!
    Kul med recepttråd!

• Fia84

Är det någon som vet vad det är i fazers Palle Kuling- Mjölkchoklad. Har butiksguiden, men hittar inte nått i den?

• JoJo02
    Fia84 skrev 2008-09-16 17:00:39 följande:
    Är det någon som vet vad det är i fazers Palle Kuling- Mjölkchoklad. Har butiksguiden, men hittar inte nått i den?
    12.5 för 100g, så det är väl bara att dela med 4.
  • mej78

Väger mig imorgon... Har fuskat hela helgen... och är så otroligt sötsugen nu!!! Vill bara gå och lägga mig och sova bort sötsuget

• soli
    Svar på #310
    Tack MAGU!!
    Ja jag har gett mig tusan på att det ska gå denna gången!!!

Ja tror som du... att det är mycket viktigt att gå till varje vägning fast man vet med sig att man kanske slarvat en aning men gå på möten och få lite peppning !!!lycka till//sara
  • MariaK
    stjärnljus skrev 2008-09-16 16:06:53 följande:
    Vägde mig idag. Och som väntat var det inget strålande resultat. -0,3 kg. Känns trist när det går långsamt, men jag har bara mig själv att skylla!Kul med recepttråd!
    Oj det tyckte jag var ett väldigt bra resultat med tanke på vad du ätit
    Nu måste jag väl ha gått ner till på fredag för igår fick jag en släng av magasjukan ha ha. Har inte rört på mig mycket denna veckan........
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Mary Cherry

Snart ska jag gå och väga mig, bara för kul har jag vägt mig hemma nyss, först utan kläder sen med kläder och sen tänker jag väga mig när jag har ätit också, bara för att se hur stor skillnad det blir. 800 gram väger iaf mina jeans, strumpor, linne och t-shirt, bara så att ni vet.

• sunflower30
    lenabolin skrev 2008-09-16 12:00:35 följande:
    ingen mer än jag som får ett sånt jäkla sötsug på kvällen när barnen har lagt sig. vad gör man åt det*?
    -micrar ett äpple i bitar nån minut (evt me litelite vatten) så det mjuknar, på med kanel o evt sötn.medel. Eller värmer lättmjölk o gör varm choklad på kakao + sötnmedel (2tsk av varje). Eller ser till att ha 1-2 aktivitetspoint man kan använda till en VV-bar. El går ut i den friska höstluften för en snabbis (ja, promenad alltså.. :) Jag har alltid god frukt hemma; nektariner, melon, färska hallon - sött o gott.

Pysselmajjo; hur gick det på VV? Det måste vatt en hejdundrans fest på fre om du fort va lite bakis på söndan :) Du kan inte göra nåt åt det som varit, bara fokusera framåt. Tror samtliga i den här tråden kommer trilla dit nån/några gånger, man kan nog inte slaviskt följa VV heeeela tiden om man ska orka. Om du alltid faller för skräpmat dagen efter en festnatt, kan du kanske köpa hem frysta pommes som du kan göra hemma?? Fortf en del points men bättre än McD. Det gäller att komma på knep för att bryta dåliga vanor, men man kan inte ändra ALLT på en gång. Tror jag iaf.

MaryCherry - håller tummarna för dig. Förresten, lite OT men va hände me serien som ditt alias va me i, va-den-nu-hette??
  • Mary Cherry
    sunflower30 skrev 2008-09-17 10:59:09 följande:
      Förresten, lite OT men va hände me serien som ditt alias va me i, va-den-nu-hette??
    Bra fråga, jag har faktiskt ingen aning.
Svar på tråden Viktväktarna!