lenabolin skrev 2008-09-16 12:00:35 följande:
ingen mer än jag som får ett sånt jäkla sötsug på kvällen när barnen har lagt sig. vad gör man åt det*?
-micrar ett äpple i bitar nån minut (evt me litelite vatten) så det mjuknar, på med kanel o evt sötn.medel. Eller värmer lättmjölk o gör varm choklad på kakao + sötnmedel (2tsk av varje). Eller ser till att ha 1-2 aktivitetspoint man kan använda till en VV-bar. El går ut i den friska höstluften för en snabbis (ja, promenad alltså.. :) Jag har alltid god frukt hemma; nektariner, melon, färska hallon - sött o gott.
Pysselmajjo; hur gick det på VV? Det måste vatt en hejdundrans fest på fre om du fort va lite bakis på söndan :) Du kan inte göra nåt åt det som varit, bara fokusera framåt. Tror samtliga i den här tråden kommer trilla dit nån/några gånger, man kan nog inte slaviskt följa VV heeeela tiden om man ska orka. Om du alltid faller för skräpmat dagen efter en festnatt, kan du kanske köpa hem frysta pommes som du kan göra hemma?? Fortf en del points men bättre än McD. Det gäller att komma på knep för att bryta dåliga vanor, men man kan inte ändra ALLT på en gång. Tror jag iaf.
MaryCherry - håller tummarna för dig. Förresten, lite OT men va hände me serien som ditt alias va me i, va-den-nu-hette??