• Valters familj

Fd vårmammor på neo...del 2

Hej mammor!

Nu har vi "pratat" här inne i 3 månader...hoppas ni hänger kvar ett tag till!

Madde
    Mamma till Valter 38+4 o Astrid född 25+0

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:44
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-07 10:46
    Constantin född 080115 bf 080417 (3 mån)
    Elias född 080412 bf 080622 (2,5 mån)
    Astrid född 080426 bf 080810 (3.5 mån)
    Elin född 080422 bf 080802 (3.5 mån)
    Gustav född 080509 bf 080802 (3 mån)

• Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2
  • Jessica1

Vejj: Jag har fått höra att de ska lära sig tycka om basmat först innan man börjar med det söta. För det söta gillar de i alla fall. Jag tror som med mycket annat att du ska använda din magkänsla om vad som är rätt för ditt barn.

• Full av förhoppning

Fast Jessica det är nog inte babycafé utan öppna förskolan.... för bebisar går ju inte i förskolan....
    Fast det är ju samma lokaler så smittan sitter väl klart kvar då.....

jag har gett fruktpuréer med päron i för magens skull... för han har varit lite trög med bajsandet innan ... men nu funkar det
    Elias får Sempers osockrade banangröt från 4 månader och älskar den... det gjorde storasyster med på den tiden då det begav sig

Får domen på torsdag vad Elias väger och hur lång han är men nåt har ju definitivt hänt på båda fronter han har gått från korv till biff

Vejj... så roligt att du hittat en prematurmamma i samma område

Ser fram emot att se Gustavs rum när det är klart Jessica

Övrigt... idag fick jag mitt halsband med två silvertags med barnens namn, och en amulettring i silver med barnens namn till Thomas som han har på ett läderband runt halsen... lite lagom maskulint Jättefint.....
    Men Valters familjs smycke toppar nog det mesta!!! Jättefint!

Kram på er

Elias är här
  • Valters familj

Gokväll!!

Har varit iväg ett par timmar tillsamammans med (kändes det som) alla andra föräldrar till 2½ åringar i den här stan, o lyssnat på en underbar barnpsykolog!
    Det känns som om hon stod o prata direkt om vår familj o så kände nog dem flesta!

Bekräftade har vi iallafall blivit på alla plan, både det vi gör "rätt" o det som vi gör lite mindre rätt..haha, en del sånt med!
    Men så nyttigt att höra att man e rätt normal i sitt tänk o sitt sätt gentemot den här lilla killen som börjar o va stor...o kommer i nya faser i livet!

Jodli, gick d bra m moroten?
    Sött o gott så det borde hon gilla!?
    Din svägerskas look alike kommer hit o umgås m min dotter en stund imorgon när jag ska till frissan! Mormor o morfar varit här ikväll när vi va på föreläsningen så nu känns det som min "kvot" e fylld för ett tag...ja du vet ju hur jag e!
    Du förresten glöm inte ´källaren då den 23e..hihi! 

A äter också majs-havre gröt från semper, men det va nog risgröt m äpple jag köpte idag i affären.

Vejj o Valter, tjusig viktuppgång! Bra jobbat!! Skönt förstår jag!?
    Kommer säkert också att gilla sin nya smak, det är ju också en av dem goa söta grönsakerna som e gott att blanda m potatisen!
    Nä ingen frukt här än så länge, magen funkar annars hade jag också tagit till det. Gav aldrig V det som efterrätt vår bvc ssk avrådde oss ifrån det, o istället ge det som mellanmål, men det gör man ju som man vill, som tur e!

Jag gick på babycafe o babysång med V, det e ju lite olika hur det e upplagt på olika ställen, här va det babycafe en dag för barn upp till ett år, men deras syskon va ju ok, o då är där en del förskolebarn. O det intrycket har jag med fått här..den där feberfria dagen man ska vara hemma verkar vara outhärdlig för vissa...
    Jag gillade båda ställena innan de börja krypa sen blev V i princip förkyld efter varje gång då de börja va på varandra alla barnen!
    Gå på magkänslan o lita på den!
    Ingen känner Valter bättre än dig! Hihi..ja din egen Valter då ju!

FaF...tack snälla för beröm av mitt halsband...är ju egen design o det ligger mig väldigt varmt om hjärtat...
    Hihi..biffen..din charmknutte! Javisst har han vuxit i sig lite!!

Jessica...Som en virtuell fika blev det ikväll, aldrig fel!
    Eller va det bara jag som snaska på muffins??
    Baka en helt galet god "pecan pie" muffins, gjorde minisar, såååå gott, smeten livsfarlig dessutom...
    Ännu en sak att se fram emot...att baka med G, det e så kul o kladdigt med barn!

Pepparkakshus nästa...

Kramar o gonatt till er alla

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Jodli

Valters familj: Ja, hade jag bara i all hast igår tagit rätt burk så hade hon säkert tyckt att moroten hade varit god. När jag kom fram var det palsternacka och potatis som var i väskan. Jag är ju världsbäst på att stressa ihop packningen istället för att göra det kvällen innan...
    Mmm, hon är väldigt lik min svägerska men det är ju inte undra på. Hoppas att du blir tjusig hos frissan!
    Nej, jag har sagt till J att vi inte ska glömma källaren den 23:e.
    Här har det varit lyx idag igen..! E sov från 9 till 8.30 och klämde 160 ml nan när hon kom upp. Pratar en massa men som tur inget skrik. Nu ligger hon brevid mig och har en vild diskussion med tummen.... :)

• Valters familj

Ja det e verkligen lyx o bara att erkänna att det är superskönt att få sova på nätterna!

Jaså Jodli..du blev lite stressad!? Hihi..fick hon det istället, gilla hon det då?
    A fått potatis idag men tycker väl att det är sådär, men gapar så det får väl gå nån dag, blir förhoppningsvis godare m nån mer smak sen!

Mannen ska snart iväg på bio med en kompis o jag vet att FaF också e iväg, hoppas ni får en bra upplevelse!
    James Bond för mannen o Mamma Mia för Linda...
    Har ni andra sett Mamma Mia? Har den här på en skiva men inte hittat tiden än...

Mysigt m frissan o mycket att ta igen då jag inte träffat henne sen vi kom hem med A!
    En del kortare o ganska mkt mörkare...jodå så blev det! Skönt!

Idag har jag följt alla trix o tips från psykologen...hahaha...idealet, inte en enda "se mig" konflikt har vi haft...men jag e helt slut nu!
    Men visst e det mkt som funkar men vi får va nöjda om man orkar/hinner hälften av tiden!

Kramar från oss

• Jodli

Lite stressad! Det kan man lungt säga. Jag hade ju inte ens fått med mig en filt till babysången. Det är tur att jag bara glömmer såna saker så att jag inte glömmer E iallafall...

Oh, Mamma Mia...! Den är så himla bra. J:s svåger hade bränt den till oss men vår dvd vägrade spela den vilket var lite synd när till och med J hade gått med på att titta på den.

Nu är det tv dax med både bonde söker fru och Greys Anatomy.

Hoppas alla haft en bra dag!

• Mimmsa67

Madde det tar på krafterna att var psykologisk hela tiden Man kan ju ha det som målsättning också vara lite snäll mot sig själv de gånger man faktiskt inte orkar. Jag har aldrig gått någon kurs eller varit på någon föreläsning, men jag såg att det stod något på anslagstavlan på BVC om Komet, som visst ska vara ganska populär! Får väl se om tiden räcker till...

Jag tog också en sväng inom frissan förra veckan. Tappar massor av hår nu när jag ammar så det var lika bra att klippa av en rejäl bit. Snälla frissan upplyste mig om att när man som jag redan fått några grå hårstrån, så brukar det nya håret som växer ut vara grått. Vad kul. Tycker att dylika upplysningar borde göra att man får rabatt!

Lycka till med vägningen i morgon Linda!

• Full av förhoppning

Tack Vi får hoppas biffen har både lagt på längd och hull... fast det ser jag ju att han har Tröge jag trodde första att du menade min egen... tänkte att... men jag väger ju mig på måndagar

Mamma Mia var SUPER!!!! Och jag som avskyr musikaler haha Men denna var underbar, en riktig feelgood-film

Hoppas att ni andra haft en bra kväll.... ska göra välling till knodden nu och sen lite taco och vitlökssås till morgondagens Tacolunch jag ska på

Elias är här
  • BebisVagga
    Full av förhoppning skrev 2008-11-12 21:17:13 följande:
    Tack Vi får hoppas biffen har både lagt på längd och hull... fast det ser jag ju att han har Tröge jag trodde första att du menade min egen... tänkte att... men jag väger ju mig på måndagar Mamma Mia var SUPER!!!! Och jag som avskyr musikaler haha Men denna var underbar, en riktig feelgood-film Hoppas att ni andra haft en bra kväll.... ska göra välling till knodden nu och sen lite taco och vitlökssås till morgondagens Tacolunch jag ska på
    e inte heller så inne på musikaler.. men phantom of the opera e en som ligger varmt om hjärtat... har både dvd o filmmusiken på skiva... Spelade den OFTA när Gabriel låg i magen.. han brukar titta nyfiket när jag sätter igång dvd:n... precis som om han minns det..
  • Valters familj

Mimmsa...kräv rabatt eller en toning, om du nu vill det!
    Så plumpt...
    Går efter tanken att göra så gott jag kan m barnen o vara nöjd med det...är jag inte nöjd så går det att göra något! Jag hoppas på det bästa o gör som jag tror e bäst för dem!
    Men så nyttigt att höra...det sår ett par frön o gör att man tänker lite extra!

Jodli...hihi, nä glöm inte prinsessan...
    Här har jag nyss packat skötväskan för morgondagen..tips!
    Vad gillar du bönderna? Ingen goding i min smak...

Faf...javisst har han växt...frågan e ju bara hur mkt nu! Ska bli kul o höra imorgon!
    Roligt att även du gillade filmen, får ta mig i kragen i helgen o kolla på den.

Hoppas ni haft en fin kväll allihop!

Svar på tråden Fd vårmammor på neo...del 2