• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • iida84

vad räknar ni som första mensdagen?
    jag har fått mörka flytningar, och de brukar jag aldrig ha, ska ja räkna det som första mensdagen? eller ska jag vänta tills jag får en riktigt blödning?

• iida84

Jag behövde inte vänta.. nu har den dratt igång på riktigt :D
    fem dar kvar tills första tabletten :)

• lerumstessan
    iida84 skrev 2008-09-03 21:23:02 följande:
    vad räknar ni som första mensdagen? jag har fått mörka flytningar, och de brukar jag aldrig ha, ska ja räkna det som första mensdagen? eller ska jag vänta tills jag får en riktigt blödning?
    Jag frågade min gyn det också och han sa att den första mensdagen är den dag då man har röda rikliga blödningar.

Jag har testat pos för ÄL nu så nu väntar jag bara på BIM. Det blev ca den 19/9. Jag tänkte testa första gången den 17/9 om jag kan hålla mig så länge, testoman som man e
    Tessan + Pergo = Bebbe??
  • iida84

Jag håller alla tummar att du får din BIM och en liten bebbe =)

• RERR

risk/chans för flerbörd, hur man nu väljer att se det är 5-8% enligt min läkare..

• iida84

Okej, jag har hört både 1/10 och 1/100. Men eg förstår jag itne varför jag bryr mej :) för jag skulle gärna vilja ha två på en gång :)

• Totta75

*dyker in i diskussionen* Jag åt Pergo(enkelkur)när vi försökt ett år utan resultat å det tog sig på första kuren,resultatet fyller nu 1 år om en vecka.. Jag hade egen äl så gott som varje månad med mina ägg var av lite "sämre"kvalitet så därför prövade vi med Pergo..å det gick ju vägen!

• iida84

det låter ju kanon :) att de tog sej på första försöket :)
    just nu väntar jag bara på att få börja med mina tabletter :)

• Totta75

Ska väl tillägga att jag just avslutat min första pergkur för denhär gången i försöken att få ett syskon till killen.. Äl borde då inträffa nästa helg ungefär å sen blir det en lååång väntan till BIM..

• Totta75

Lycka till iida! Det värsta med detta pillerknaprande är ju att tiden känns så låååång innan man ätit alla 5 tabletter å så låååång innan äl sker för att inte tala om väntan på BIM....ooooh...

Svar på tråden Pergotime behandling