• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • iida84

det har jag funderat på, tror min läkare sa till mej, men hur lång tid efter avslutad pillerkur sker äl?

• Totta75

Hmm,det är väl lite olika men förra gången hade jag äl 9-10 dagar efter avslutad kur..(åt min kur på dag 3-7). Hade mens 7.12,knaprade piller 9-13.12,hade äl 22/23.12 å plussade 7.1.. Testade på nyårsafton men då var det - ännu..

• iida84

jag ska äta mina pergo 5-9. har startat min mens med gestapuran pga väldigt få menstruationer själv.
    min läkre förklarade inte riktigt hur många dar de tar efter avslutad dos innan äl kommer.

• lerumstessan

Jag åt också på dag 5-9. Jag fick ÄL på CD 16 och det var alltså 16 dagar från det att mensen började!

Tessan + Pergo = Bebbe??
  • iida84

Okej, tack :D
    då vet jag de, så man inte missar den, de vore ju hemskt ^^,

• Millan69
    lerumstessan skrev 2008-09-05 12:14:28 följande:
    Jag åt också på dag 5-9. Jag fick ÄL på CD 16 och det var alltså 16 dagar från det att mensen började!
    Helloooo..

Snacka om ont i huvudet. E det en symptom fr pergo tro?.
    Men iofs så kan man ha ont ändå...men jag har vaknat o somnat med det nu i två dgr.
    Kan tänkas att min äl oxå börjar så smått.
    Lite mol i magen om man känner efter ordentligt ;), k*t som en jävel (har mer "flytning"får göra trådtestet)vi hade sex igår så man e lite före sin tid ;).
    Well, det var väl det hela.
    E typ på dag 16 idag med =) så vi följs åt.
    Gjorde äl-test under fm o det visade ett ordentligt streck o ett tunt tunt eger 10 min, så vi får väl se om stegringen kommer om det blir starkare, det där strecket.
    Usch vad mycket svammel ;)

Kram o puss på er alla
    Ha en trevlig helg
    Millan
  • Millan69
    iida84 skrev 2008-09-05 14:06:21 följande:
    Okej, tack :Ddå vet jag de, så man inte missar den, de vore ju hemskt ^^,
    Det behöver juh inte varsa så med dig iida84, alla kan juh ha olika, men det e juh bra o vara uppmärksam =)

Lycka till
    Millan
  • iida84

Nä, jag tänkte vi ska ha sex minst varannan dag från tabletterna är tagna, så ser vi när det blir :)
    vill ju inte missa en enda chans till bebis ;P

• Millan69
    iida84 skrev 2008-09-05 14:11:27 följande:
    Nä, jag tänkte vi ska ha sex minst varannan dag från tabletterna är tagna, så ser vi när det blir :)vill ju inte missa en enda chans till bebis ;P
    haha, nä det trodde inte jag iheller, men här e det lite motvilligt fr gubbens sida..säjjer att han inte preseterar på kommando..

Men det ska väl lösa sig =)

Kram
    Millan
  • iida84

min gubbe vill snarare oftare, men vill itne riskera några spermier ;)
    så han får allt vänta ibland ;)

Svar på tråden Pergotime behandling