• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • V I L M A
    iida84 skrev 2008-09-06 00:09:45 följande:
    jag o min kille har försökt bra länge vi oxå, jag har oxå pco. och min läkare var väldigt snabb med o skriva ut pergo, har haft de förr o han tyckte ja skulle test med de 2 ggr, om de inte hjälper skulle jag höra av mej igen och få utskrivet fler doser. har du varit med barn någon gång innan?
    ja, pco är verkligen vanligt! nej, jag har aldrig varit gravid. jag ska testa tre kurer innan vi ska börja utredas mer. Min gyn är duktig på fertilitetsbehandling. Hon gör även spolning av äggledarna på sin mottagning. När jag blir gravid får jag gå på kontroller under första trimestern, med bla VUL i v 7! kÄnns väldigt tryggt att gå hos henne.
  • iida84

V I L M A skrev 2008-09-06 00:13:11 följande:

ja, pco är verkligen vanligt! nej, jag har aldrig varit gravid. jag ska testa tre kurer innan vi ska börja utredas mer. Min gyn är duktig på fertilitetsbehandling. Hon gör även spolning av äggledarna på sin mottagning. När jag blir gravid får jag gå på kontroller under första trimestern, med bla VUL i v 7! kÄnns väldigt tryggt att gå hos henne.
    ja, pco blir allt vanligare. tyvärr.
    jag kommer nog inte få gå hos min gynekolog när jag väl blivit med barn.. inte vad jag vet iaf. utan de kommmer nog bli som vanligt att man går hos bm och gör ul vecka 14-16..
  • Millan69

Fullt utslag på mitt äl-test nu under fm... =)
    *weeeehaaa*

//Millan69

• lerumstessan

Hmm ni fick jag en rosa flytning som blodblandad när jag var på toa......lite tidigt för en nidis va med Äl runt den 3 sep?? Fundersam

Millan69: Vi är visst med i exakt samma trådar!!

Tessan + Pergo = Bebbe??
  • Millan69
    lerumstessan skrev 2008-09-07 11:59:06 följande:
    Hmm ni fick jag en rosa flytning som blodblandad när jag var på toa......lite tidigt för en nidis va med Äl runt den 3 sep?? Millan69: Vi är visst med i exakt samma trådar!!
    Haha, jag såg det =)
    Det betyder juh bara en sak, jo att vi måste juh följas åt nu =)

Kram på dej o lycka till..

förresten jag har inget svar på din fråga =(

Kram
    Millan
  • Busunge06

ni som äter pergo åker ni in för att kolla om ni fått några ägg o gör vul???

• Busunge06

har era män lämnat spermaprov??

• Millan69
    Busunge06 skrev 2008-09-07 12:31:03 följande:
    ni som äter pergo åker ni in för att kolla om ni fått några ägg o gör vul???
    Busunge06 skrev 2008-09-07 12:55:32 följande:
    har era män lämnat spermaprov??
    Nope inget av det, inte än ivf...
    Har tagt blodprov för att se om jag fått äl =), förra omgången jag tog hadec jag inte fått, men då hade jag inte börjat med Pergo bara metformin.
    Nu har jag tagit pergo första omgången o idag fick jag fullt utslag på äl-testet

//millan
  • Busunge06

millan69

ok hoppas på pluss
    va du tvungen att åka t gyn för att ta blodprovet el kunde du ta det på vc??

• iida84

Nej, min kille har inte tagit spermaprov , men läkaren tyckte de var onödigt, han har två barn sen innan med en annan :)
    jag ska ta min första tablett idag :D
    sen får vi se :)

Svar på tråden Pergotime behandling