• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • EbbaGrön

Hallåj!
    Får jag vara med här också? Har PCO och är nyss ätit min andra pergo-kur, väntar nu bara på ÄL. Borde ha ÄL nu i helgen eller början på veckan. Förra månaden när jag åt pergo fick jag ÄL (testade med stickor) på dag 17.

Lycka till allihopa!

• iida84

Hej ebbagrön :)
    klart du får vara med :) alla får vara med som är på pergokur.

jag ska börja med min försat pergokur på söndag :) sen får vi hoppas på de bästa =)

• Millan69
    EbbaGrön skrev 2008-09-05 17:28:13 följande:
    Hallåj!Får jag vara med här också? Har PCO och är nyss ätit min andra pergo-kur, väntar nu bara på ÄL. Borde ha ÄL nu i helgen eller början på veckan. Förra månaden när jag åt pergo fick jag ÄL (testade med stickor) på dag 17. Lycka till allihopa!
    iida84 skrev 2008-09-05 17:29:05 följande:
    Hej ebbagrön :)klart du får vara med :) alla får vara med som är på pergokur. jag ska börja med min försat pergokur på söndag :) sen får vi hoppas på de bästa =)
    Lycka till =)

Millan69
  • V I L M A

Hej! Jag ska också börja med pergotime i dagarna. Jag undrar hur man vet när första mensdagen är? I vanliga fall brukar jag ha lite bruna flytningar ca en halv dag och sedan kommer det rikligt med blod. Men denna gång har de bruna flytningarna pågått i 2 dagar. I morse trodde jag att mensen skulle komma igång, men det har den inte gjort än. Det är lite blod, men jag skulle ha klarat mig med ett trosskydd idag. Ska ju börja på dag 5...

• iida84

jag fick höra av en annan tjej att försat mensdagen räknas när man har riktig mens och inte bar aflytningar.
    jag ska oxå äta på dag 5-9..

• iida84

V I L M A skrev 2008-09-05 22:52:40 följande:

tack iida!
    så lite så :)
    hoppas det går bra för dej :)
    ska du testa med äl stickor?
  • V I L M A
    iida84 skrev 2008-09-05 23:30:10 följande:
    V I L M A skrev 2008-09-05 22:52:40 följande:
    så lite så :)hoppas det går bra för dej :)ska du testa med äl stickor?
    Ja det har jag gjort länge. Har PCO, fått igång ägglossningar och mens med hjälp av metformin. Idag är beräknad mensdag. Hoppades givetvis på graviditet, men fick brunröda flytningar igår. Som sagt har det fortfarande inte blivit riktig mens än. Jag känner mig så dum... letar på nätet och hittar förstås alltid den information man vill ha! Dvs att loppet inte är kört än, att man kan ha en liten blödning när man skulle haft mens och ändå vara gravid. Man hoppas ju in i det sista. Vill bara ha lite sinnesro, inse att jag inte är gravid. Ska börja med Pergotime för första gången på mensdag 5 - vilket det nu blir. Vi har försökt bli gravida i ett år nu, och det är tungt.
  • iida84

jag o min kille har försökt bra länge vi oxå, jag har oxå pco.
    och min läkare var väldigt snabb med o skriva ut pergo, har haft de förr o han tyckte ja skulle test med de 2 ggr, om de inte hjälper skulle jag höra av mej igen och få utskrivet fler doser.
    har du varit med barn någon gång innan?

Svar på tråden Pergotime behandling