Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping

Mammatill4a: Nja, åka iväg till 15 på torsdag är inte så bra för mig. Inte när det inte är på stan, hämtar ju Leo på dagis 14, sen måste vi hem så att han får mellis i magen o då hinner klockan bli typ 15.15 innan vi ens har kommit iväg. Skulle det däremot vara fika på stan vid den tiden så skulle jag kunna eftersom då kan Leo äta mellis på stan.
    Men vi får se om nån av oss kan fika nästa vecka istället

Helt ok att ni tittar på nytt babyskydd Vet att vi nog kommer att få det sålt ändå när vi lägger ut det på blocket. När vi sålde Leos babyskydd så fick vi det sålt på en halvtimme
    Men tänk bara på att de babyskydden som finns för 1000 lappen i affären, är nog förra årets modell. Inte för att det gör nåt, men bara så att du vet om det Den modellen som vi har heter logico o det är en nyare modell från i år o den är lite förbättrad, med lite nya saker på o just den modellen kostar 1600-1700 kr nytt (ibland har de haft olika driver så de kostat 1400-1500 kr tror jag).

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Mammatill4a skrev 2008-09-09 15:32:54 följande:
    hehe, ja tänkte om du ville komma på fm då maria och fille skulle komma hit om de inte blir mer snoriga,  men de är ju inget måste bara om du ville, ska sj ha besök på em glömde .. minnet sviktar när man har barn och är grav samtidigt.. hehe ja vet , men får ta de man har råd med så att säga.. allt nytt ska ju vara godkänt förutom BRIOs ena stol som är från 6 mån-4 år
    Jaha, jag trodde att du menade det som familjetrollet skrev...hon skrev ju att hon skulle ha fika kl 15 på torsdag.

Idag har vi varit på bvc, Vincent har inte gått upp så mycket i vikt denna gången, bara 220 gram på 3,5 vecka, men precis som bvc sköterskan sa så kan man ju inte gå upp 500-700 gram varje gång Dessutom är han ju sååå aktiv! ALDRIG still! O nu fick hon oxå se det, han sprattlar ju hela tiden o ålar nu på golvet o bara att sätta på en blöja där på bvc var ju helt omöjligt så att hon fick hjälpa mig Så hon sa att det är säkert därför oxå som han inte gått upp så mycket. Fick i alla fall en ny tid om en månad eftersom hon märkte att jag blev lite orolig (tankarna från Leos bvc tid dök upp i huvudet på mig o jag vet att jag egentligen inte behöver vara orolig, men ändå skönt att ha en tid då).
    Vuxit hade han heller inte gjort så mycket, eller snarare de mätte nog fel sist eftersom som han som sagt var är VÄLDIGT aktiv. Så nu är han 69 cm o huvudet hade vuxit lite mer än 1 cm. Så 42,5 cm nu tror jag.
    Läkarkontrollen gick superbra, inget att anmärka på, enda läkaren sa var att han är superaktiv
    Sprutan gick oxå såå himla bra att ta! Är så impad av min lilla sötis! Han sa inte ett pip! Blev bara lite irrititerad för att vi fick hålla fast hans ben

Marayah skrev 2008-09-09 17:32:54 följande:
    Ja, kom du med. Blir trevligt...
    Ja, jag kanske skulle ta o göra det Kan jag ge besked imorgon mammatill4a?
    Hur dags hade ni tänkt er? Jag måste ju vara på plats på dagis vid 14 igen.
    Marayah skrev 2008-09-09 18:45:14 följande:
    Men ja måste juh med vara på dagis kl 14 då...
    Just det ja
    Mammatill4a skrev 2008-09-09 19:25:08 följande:
    Klart du kan lämna besked imorgon på , men kom runt 10-11 tiden om de funkar för dig
    Det blir en bra tid, det är i ryd du bor va?
    NorPan 79 skrev 2008-09-09 21:04:57 följande:
    Hej alla!Ny är man här på familjeliv. Så ni får ha lite överseende med mig om jag inte gör rätt osv. Men ville bara säga hej o tacka Leo & Vincents mamma för den goa cheesecake hon gjort till klädpartyt. Du är så välkommen hit den 21. Hörde att du fick adressen av Mia.Kramen
    Hej! Tack, då kommer jag gärna
    dinana skrev 2008-09-10 09:52:09 följande:
    Åh vart inne på Lindex igår och gud vad mycket roligt de har där... Önskar jag kunde spendera hela barnbidraget där inne.. men det kan man väl inte göra?
    Har precis varit o shoppat på Lindex o jo..man kan shoppa upp barndbidraget där inne, för det har jag precis gjort, nästan hela i alla fall Tur att man har två barnbidrag
    Köpte såå fina kläder till Vincent o så blev det en hel del fem myror kläder till både Leo o Vincent.
    Familjetrollet skrev 2008-09-10 10:02:09 följande:
    fem myoror kläderna är snygga men de är så dyra.om det finns några kvar om den 18e så ska jag köpa de kläderna till lillan.
    Fanns mycket kläder kvar i stan i alla fall, trodde inte att det skulle finnas så mycket kvar med tanke på att det är så populärt.
    Familjetrollet skrev 2008-09-10 14:32:43 följande:
    här går bb till räkningar.men det som kommer in från tradera går till barnens kläder.nästa vecka ska det shoppas höst/vinterkläder och tyger.
    Ok. Våra barns barnbidrag går till barnen, o då inkluderar det kläder, skor (men det är ju bara till Leo än så länge o bara typ 2 ggr om året), blöjor, välling o mat till Vincent.
    Det som blir över (är inte så mycket) går till deras sparkonton.
Svar på tråden VI från Linköping