Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping

dinana skrev 2008-09-06 18:56:19 följande:
    Ja, precis... det är ju inte så att man kan säga nej i det läget. Då är det ju bara att gilla läget =P Men det gick jättefint och det enda som kanske är jobbigt är väl att man får ett ärr som man får dras med resten av livet. Jag har gjort båda snitten på samma ställe så jag har bara ett ärr. Tänkte eventuellt ta och tatuera över det när jag fått nog av bebisar... eller innan jag fyllt 30... men vi får se...
    Ja, inboxar dig

Mina barn är födda genom samma snitt, så jag har bara ett ärr. Det syns inte så mycket, sitter så långt ner så det syns inte när jag har trosor på mig.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Marayah skrev 2008-09-06 17:51:12 följande:
    Kanon... Skulle man kunna få receptet på kakan?? Den var juh kalas god.  Tack för trevligt sällskap med. Så roligt att ni kände varandra du o Therese.. 
    Ja, det var lite kul att jag känner henne. Eller känner o känner kanske man inte kan säga, vi har bara träffats en gång på fika Men världen är bra liten

Här kommer länken till cheescaken till allihopa

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=8251
    dinana skrev 2008-09-06 19:23:23 följande:
    Eftersom jag är född akut så går mitt snitt från troskanten upp till naveln så det syns garanterat. Och inte är det rakt eller i mitten heller så man ser ju et som ett freak i bikini.
    Ja, just det ja..när det är akut gör de så..då förstår jag dig helt o hållet att du inte tycker det är så snyggt.
    Apipoulai skrev 2008-09-06 20:22:41 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-06 16:31:06 följande: Fetaost och rödlökspaj. Det lät väldigt smaskigt.Bjuder du på receptet? :d
    Jag hittade recpetet i en annan tråd här på FL, så det var första gången vi gjorde den idag o den var verkligen god.

Man gör en vanlig pajdeg. Sedan lägger man skivad rödlök i botten, sen skivade tomater, sedan skivad fetaost. Häller över äggstanning och så toppar med riven ost. In i ugnen till allt är mjukt och gojsigt. Sedan serverar man med sallad och riktigt stark tzatziki. Mums!
    dinana skrev 2008-09-06 20:14:14 följande:
    Minns inte riktigt hur lång tid det tog innan de tog bort klämmorna, men tror det var en eller en och halv vecka. Fast jag har dåligt minne så det kanske var längre tid... kanske två veckor.
    Hade du klämmor?
    Kanske var för att du gjorde akusnitt?
    Jag hade stygn som gick bort av sig själva, tror att det är det vanligaste.

Visst var det lite jobbigt de första dagarna när man inte kunde röra sig så bra o dessutom ta hand om en bebis samtidigt. När Leo föddes så var det värst eftersom jag inte hade varit med om det förut, som tur var så var ju sambon på BB hela tiden o gjorde istort sett allt. O på nätterna när han inte fick sova där så hjälpte personalen mig.
    Nu denna gång med Vincent så visste jag ju lite vad jag hade att vänta mig o hur mycket man kunde göra så jag gjorde mycket själv, både på natten o dagen. Personalen var så impad av mig att jag var uppe o bar Vincent redan andra dagen (så fort bedövningen hade släppt så att säga).
    Men jag var ändå så pass pigg båda ggr att när vi åkte hem från BB så gick jag som vanligt o hade inte så ont.
    Apipoulai skrev 2008-09-06 20:38:45 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-09-06 20:35:11 följande: Okej, tack!Men hur gör man äggstanning? Det måste vara nåt mer än ägg i det väl...Hur länge ska den gräddas? Temperatur?Tänk på att du talar med en som inte ens kan göra omelett utan recept. ;)
    Äggstanning är 3 ägg, 3 dl mjölk, 1,5 krdm svartpeppar o 1 krdm salt.
    Vi hade den inne i ugnen 35-45 min. På 200 grader.
    Fru T skrev 2008-09-06 21:13:35 följande:
    ojojoj nå har ja äntligen orkat sätta på datorn. det blev visst en riktigt hård natt (i flera bemärkelser ) å jag är BAKIS, jag blir inte bakis... har legat i sängen hela dan, druckit massa vatten, käka chips te frukost å har sovit till å från fram tills för nån timma sen då mannen tvinga upp mig så jag fick äta lite mat Sitter fortfarande i sängen å tänker så göra tills i morron nån gång. förutom för att gå ut me voven å göra dom nödvändiga toabesöken..men attans vilken rolig utekväll det va men ja vill bli gravid nu så jag slutar dricka hahahanehepp slöa runt lite här inne nu när ja ändå är vaken å börjar bli liite närmare levande igen. Mannen lämna mig ensam för att åka till Motala å jobba...
    Jag måste säga att jag är lite avis på dig ibland som kan festa när du vill, men bara lite för jag vill inte byta ut mina barn mot nåt annat o hela världen
    Men skulle vara så kul att kunna festa lite mera, som den forna partyprinsessa nummer 1 som jag är
    Marayah skrev 2008-09-07 23:50:00 följande:
    Jo då de var kanon trevligt. Och Becka hade bakat en massa gott. 7 st plus hon som visade var vi tror ja.  Det ska vara ett party hos en vän till mej den 20:e denna månad tror ja de var hon bokade in. Så om du har möjlighet då att komma så fick ja bjuda med vänner..
    Jag följer gärna med till Therese när hon ska ha party Vill ju shoppa mera
    Men det var den 21:e va?

Marayah: Vart bor hon nånstans?

Firstandhappy: Det beror på hur dags vi ska till Fru T, blir det ganska sent så åker jag gärna med dig om jag får, för då måste sambon natta barnen, annars får jag nog skjuts av sambon.
    Jag hänger gärna med på stan på fredagen innan, om det blir på dagen när Leo är på dagis, för jag kan inte ta med båda barnen på stan, då får jag inte mycket shoppat till mig Annars kan jag runt 17 tiden då sambon slutat jobbet.

Svar på tråden VI från Linköping