Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping

Nu går jag till bussen mammatill4a, ses snart

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    dinana skrev 2008-09-11 10:31:25 följande:
    Ni som är kunniga på barn:Om barnet hostar på nätterna men inte på dagen vad kan det bero på. Hon hostar så hon kiknar och obland så att hon kräks. Nu idag så ringde de från dagis och bad mig med henne hem för hon hostade så dant. Har hon inte gjort innan, men hon har hostat på nätterna i snart tre veckor. Tips, råd?
    Kan vara falsk krupp. Leo hade så för 1,5 år sen. Var jättejobbigt! Vi fick åka in till akuten flera ggr för att han hostade så mycket o knappt fick luft.

Tack mammatill4a för trevligt sällskap o gott fika
    Vincent somnade som en stock i vagnen när jag gick så nu sover han sött.
    Nu ska jag passa på att vila i soffan en liten stund innan vi ska till dagis o hämta Leo.

mammatill4a: Ja, han är verkligen en riktig vilding, mer vild än tam O han är bara 5,5 månad, undrar hur det då blir om några månader! O när han väl börjar krypa ordentligt, hua, då kommer jag aldrig mera kunna fika med er

Mammatill4a skrev 2008-09-11 13:31:25 följande:
    hehe klart du kan fika med oss endå, bara att ta hemma fika som idag och låtan honom röja på golvet , ja är ju van vid barn så här hemma brukar de ju gå vilt till, så en mer el mindre gör ju inte mig något..
    Ja, det är klart iofs..så får det nog bli
    Jag öppnar gärna upp mitt hem oxå till alla som vill
    thelifesaviour skrev 2008-09-11 14:28:44 följande:
    Det låter jättebra.Vart är lämplig plats? Vart bor Fru T?
    Vad kul att du vill följa med ut då Fru T bor i Tannefors.
    Familjetrollet skrev 2008-09-11 15:37:04 följande:
    han var riktigt ifull igång för att vara 5 1/2 månader.vad lik han var dig
    Ja o jag är ju inte riktigt van vid det för Leo var lite "sen" med det mesta. Eller kanske inte sen egentligen, men han ålade inte förrän typ vid 7 månader o kröp när han var 10 månader, dock gick han precis vid 1 år.
    Han satt inte heller förrän han var 7 månader o gillade verkligen att bara sitta i våra famnar o titta. Annat blev det när han kunde gå, DÅ blev han helvild istället
    Så nu när Vincent är helt vild o så "liten" fortfarande så tycker man att det är lite jobbigt ibland

Vad kul det är när folk säger att Vincent är lik mig Har fått höra det på sistone, annars säger alla att han är så lik sambon, men det är klart många har ju inte sett honom
    Marayah skrev 2008-09-11 15:48:49 följande:
    Hej hopp.. Tack Malin för idag!!! Får se om de e nån som vill komma till mig på fika till veckan??!! Nu har ja iaf kommit hem med vagnen. Fin var den, men dock solblekt på sufletten. Intet som ja egentligen stör mej på. Så nu ska de tvättas för de hade dom inte gjort. Gick in till stan och sen hem via tornby. Ha det så bra, nu måste ja ta hand om min lille som just vaknat. Har sovit tills nu sen vi kom från Malin.
    Kan du lägga in en bild sen så man får se vagnen, är såå nyfiken
    Jag kommer gärna hem till dig nästa vecka, vilken dag pratade du om?
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-11 19:41:00 följande:
    Hej på er!Nu är jag tillbaka har haft fullt upp...imorgon är det sista strålbehandlingen weee, äntligen!!! Den här dagen har jag längtat så fruktansvärt mycket efter och nu är den äntligen här Hoppas allt är bra med er och hoppas ni hade trevligt på fikan idag
    Välkommen tillbaka
    Guardian Angel 07 skrev 2008-09-11 19:46:34 följande:
    Familjetrollet: Tack Det är bara bra med oss, Nathalie gör framsteg hela tiden vi har varit på öppna förskolan två gånger dne här veckan och hon tycker det är sååå roligt jag med för den delen Jag kommer vara med den 30:e september. Har till och med blivit erbjuden två biljetter till bröstcancergalan så jag och min mamma ska gå Hur mår du och din familj?
    Då kommer du att vara med i nästa nummer ju, kollade i tidningen som jag fick förra veckan o där står det om dig (på sista sidan där det står vad som kommer i nästa nummer).
Svar på tråden VI från Linköping