Inlägg från: dio |Visa alla inlägg
  • dio

Vi som älskar julen!

Woohoo, det finns andra lika julgalna som jag! Jag började drömma och prata om julen i augusti redan då jag drömde om min julservis en natt

• dio

Någon som har ett tips var man kan hitta en färdigbroderad julkalender som man hänger små paket i ringar på? Har kollat tradera men har inte hittat nåt. KÄnner inte för att brodera själv

• dio
    Carolaj83 skrev 2008-09-22 10:00:28 följande:
    med vilka firar ni julen med?
    Men tjocka släkten på mammas sida. Vi brukar vara ca 25 pers+-, där är min mormor och morfar, 2 mostrar och deras barn, morbror, barnbarnsbarn och min familj inräknad. Sen brukar det vara med nån till som inte har någon att fira jul med, nån av mina kusiners kompisar osv. Sen går vi mellan till min pojkväns familj som bor på samma område

Jag lägger alldeles för mycket pengar på julklappar, jag har haft sjukt många att köpa till.40 st! Helt sjukt. Men i år ska vi gå ut och äta istället jag och x-svärmor med familj så då blir det 12 julklappar färre Köper bara till barnen då och det blir 4 stycken. Brukar inte lägga några jättesummor på det, en hundrig var, gärna mindre

Så 400 kr till kusinerna
    500 kr på restaurangbesök
    100 kr till lillans farfarsmor (kort på lillan)
    100 kr farfar (kort på lillan)
    Sambo: 500 kr
    Lillans pappa: 300 kr
    Lillan: 1000 kr
    mamma: 400 kr
    lillasyster: 200 kr
    lillebror X3: 600 kr
    Pappa och hans fru: 300 kr
    Mammas sambo: 50 kr
    hans son: 50 kr
    Min sambos familj: 2400 kr

6900 kr???

Shit! Fy tusan, det är ju helt sjukt! Måste försöka dra ner den summan! Till minst hälften
  • dio
    crasygirl skrev 2008-09-22 10:23:03 följande:
    Rimmar ni på era paket?
    Absolut!
  • dio

ja alltså 40 st är helt sjukt många, och då har jag inte räknat med de nära vänner som jag byter julklappar till. Men så är det när man har stora familjer och två svärmödrar med familjer

• dio
    Carolaj83 skrev 2008-09-22 15:51:46 följande:
    vet ni vad ni ska köpa till era, sambos/män?
    Nej! Han fick en stjärna förra julen (en på himlen ) och nu när han fyllde år i september bokade jag biografen åt oss själv här i stan, så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att toppa det
  • dio
    FinalFantasy skrev 2008-09-22 17:31:14 följande:
    Någon som kan tipsa om bra presenter till barnen? Vi har en som blir 3 veckan efter och en som är 13 mån till jul och leksaker har man ju massor efter första bla bobbycar med släp osv osv Så det behöver vi knappast mer och bara kläder är väl inte kul
    är 3 åringen en flicka eller pojke?
  • dio
    Mitka79 skrev 2008-09-23 00:03:15 följande:
    Vilka ord dyker upp när ni hör ordet jul?
    förväntan, tradition, idyll, mat, släkt, paket, jultomte
  • dio
    MiaLau skrev 2008-09-24 20:33:45 följande:
    tips på julpyssel med barn? =)
    Vilken ålder?
  • dio

Min dotter är tre år nu så i år och många år framöver har jag tänkt starta en ny julpysseltradition. Hon ska varje år få göra en julgranskula och så ska jag skriva årtal på alla. Nu när hon är så liten så blir det inget avancerat. Material som inte går sönder så lätt, kanske glitterlim, pennor osv.

Svar på tråden Vi som älskar julen!