Inlägg från: dio |Visa alla inlägg
  • dio

Vi som älskar julen!

aaah, ny har jag käkat lussebullar!

• dio
    NennasuS skrev 2008-10-27 22:06:46 följande:
    Tittar in i tråden mellan amningar och blöjbyten. Har fått min dotter 22/10 (på min födelsedag-världens bästa present!) så nu är julen nästa sak att längta efter, men har inte så mycket tid över för julstuff nu, men det kommer väl när man kommer in i småbarnslivet lite mer. Pigan är ju bara 5 dagar än. Men snart är det ju november, då känns det nästan lagligt att prata jul på riktigt!
    grattis till dottern Jag höll på att få min dotter på min födelsedag också, hon var beräknad då. Men hon kom 8 dagar för tidigt
  • dio
    Mitka79 skrev 2008-10-28 16:15:24 följande:
    Förslag på vad man kan lägga i en kalender. Tänkte göra en till min bästa kompis i år. alltså 24 små presenter. inte för dyra.de får väl vara max 10 cm!hårband.memohållare med dikt.nagellack.smink.smycke.tomte.100kr.vad mer???hjälp
    ljuslykta
    liten fotoram med en bild på er två
    ett äpple
    ett reflex
  • dio

Puh! Nu har jag bara två ramar kvar att köpa i julklappsväg. Handlade dotterns julklappar idag

• dio

På dotterns pappas sida har vi bestämt att vi ska gå ut och äta allihop istället dagen innan julafton. En toppenidé! Jag älskar att köpa julklappar, men de senaste 2 åren har jag haft 50 personer att köpa julklappar till och jag badar inte i pengar haha.

• dio

Bruna bönor på julbordet? Det finns väl godare saker att äta?

• dio

Jag är klar med nästan alla klappar!

Sambo: en cylinderhatt
    Lillebror: Kortlek med dallasmotiv, 2 ölglas
    Lillebror: 6 wiskyglas
    Lillebror: FIlm, Rambo
    Lillasyster: Kokbok, 4 ingredienser
    Mammas pojkvän: Slipsnål med en julpolkagris
    Mammas pojkväns son: citruspress
    Min dotter: prinsessklänning, snövitsklänning, änglavingar, tågbana, sminkbord med tillbehör, kassaapparat, film, pärlor, bok, hm...säkert glömt nåt.

Kvar: pappa och hans fru, dotterns pappa, mamma. De ska alla få nya dagiskortet inramat.
    och så två kompisar som jag vet vad jag ska köpa till med inte fixat det än.

Min sambo får fixa till sina systerbarn och sina syskon och föräldrar.

• dio
    MiaLau skrev 2008-11-02 21:31:03 följande:
    Dio:Carolaj83Vad många ni köper till!!!!!  blir dyrt!!! =)
    har man en stor familj så I år kommer jag ändå billigt undan, på dotterns pappas sida ska vi gå ut och äta istället så jag har 12 mindre att köpa till
  • dio

hrm, David Hasselhoffs julskiva är i alla fall underhållande Vi har en liten knäpp tradition i min familj. Varje jul när vi står och förbereder maten så frågar nån: men ååh är det ingen som har nån julmusik med mig och jag drar upp David Hasselhoffs julskiva hehe

Svar på tråden Vi som älskar julen!