• lollypop

För alla oss som gillar LINDEX - del 5

Femte tråden!
    Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-02 00:16
    Länk till BILDTRÅDEN...
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m35830508.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-02 00:27
    AJ AJ AJ!!! Det blev fel med första länken

Här är (den rätta) länken till BILDTRÅDEN...

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m35830795.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5
  • NovJenny
    Snorky skrev 2008-09-06 00:11:22 följande:
    Ja, tycker helt klart man kan höra med återförsäljaren vad de säger men sedan är det ju inte alltid man kan lita på vad de säger eller vet vad de pratar om heller... 

Dessa länkar jag har letat på verkar relativt nya och kanske är det gamla rön att man itne ska impregnera?
    nu finns det ju även miljövänligt och speciellt till plagg som andas?

Sambon jobbar med detta och säljer overaller och hans butik rekomenderar impregnering säger han nu. Men som sagt, det skiljer nog på vem man frågar...
  • Snorky
    NovJenny skrev 2008-09-06 00:19:53 följande:
    Ja, tycker helt klart man kan höra med återförsäljaren vad de säger men sedan är det ju inte alltid man kan lita på vad de säger eller vet vad de pratar om heller... Dessa länkar jag har letat på verkar relativt nya och kanske är det gamla rön att man itne ska impregnera?nu finns det ju även miljövänligt och speciellt till plagg som andas?Sambon jobbar med detta och säljer overaller och hans butik rekomenderar impregnering säger han nu. Men som sagt, det skiljer nog på vem man frågar...
    jo, det är väl sådär. Kan ju vara gammal info och sen om det kommit nya medel så kanske de inte alltid är så uppdaterade personalen heller. Säljer de impregneringen själv också så vill de väl gärna sälja av varan. Vart jobbar din sambo, vad säljer de för overaller?
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Fru Indosaurie
    Snorky skrev 2008-09-06 00:19:04 följande:
    perfekt! vi ska absolut inte ha nån tjock po.p overall, vi kunde knappt ha t-shirt under den när det var som kallast för våran tjej svettades i den haha.
    Men jag bara undrade vad vi mer behöver inhandla.
    Känns som att jag inte kan något om barn eller iaf vinterklädsel Cool
    Men fleeceunderställ, och sen vanliga kläder under det eller?
    säg till när du börjar använda overallen så att jag vet, haha!
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • Snorky
    Fru Indosaurie skrev 2008-09-06 00:16:05 följande:
    och en sak till!kan man ha den på ett barn som bara sitter i vagn? eller måste man då ha en miljard plagg under för att det blir kallt?
    den funkar i vagn också... jag hade en på min dåvarande 1-åring förra året i slutet av vintern när äntligen storebrors gamla satt någorlunda... i pop-overallen smälte han ju bort så fort det var plusgrader
    En mikkline med åkpåse tror jag är rätt så bra för ett vagnbarn.
  • Snorky
    Fru Indosaurie skrev 2008-09-06 00:24:24 följande:
    perfekt! vi ska absolut inte ha nån tjock po.p overall, vi kunde knappt ha t-shirt under den när det var som kallast för våran tjej svettades i den haha.Men jag bara undrade vad vi mer behöver inhandla.Känns som att jag inte kan något om barn eller iaf vinterklädsel Men fleeceunderställ, och sen vanliga kläder under det eller? säg till när du börjar använda overallen så att jag vet, haha!
    ja, ett fleeceställ har mina barn att ha under overallen om det blir kallt. Det tycker jag är bra. I ytterklädesväg så klarar vi vintern (ja, egentligen hela året) på pop´s skaljacka, lindex överdragsbyxor, mikklineoverall och ett fleeceställ. Det är allt vi behöver. Ja, regnställ har de också och en ws-fleecejacka som är ett toppenplagg. Men fleecestället är ju bra att ha under skaljacka o överdragsbyxor också när det är typ 5-10 plusgrader. 
  • NovJenny
    Snorky skrev 2008-09-06 00:22:52 följande:
    jo, det är väl sådär. Kan ju vara gammal info och sen om det kommit nya medel så kanske de inte alltid är så uppdaterade personalen heller. Säljer de impregneringen själv också så vill de väl gärna sälja av varan. Vart jobbar din sambo, vad säljer de för overaller?
    Sambon säljer inte miljövänligt impregneringsspray i deras butik säger han nu...
    Men efter att ha läst länkarna nyss så har han lite planer på att få in det i sortimentet.
    Tydligen har den ekologiska impregneringen av märket de säljer just kommit!

Jag vet inte om jag vill gå in på vart han jobbar men han jobbar med några av de populäraste overallmärkena iaf.
  • NovJenny

Läste nu på reimas hemsida:

Kan man behandla Reimatec™-tygen med impregneringsmedel för att förbättra den vattenavvisande förmågan?

Ja. Reimatec™-tygen är Teflon™-behandlade på ytan för att hindra vattendroppar från att fastna eller sugas upp av tyget. Denna beläggning är dock bara ytlig och nöts bort efter ett antal tvättar. Tygets vattenavvisande förmåga kan förbättras med impregneringsmedel som säljs i affärerna. När man köper ett sådant medel är det viktigt att kontrollera att det inte innehåller silikon och att det passar för textilmaterial som andas.

Nej, nu ska jag sova.

Natti på Er!

• Pillis1975

Barbone: Jag ser helst inte rosa princesströjor på min tjej heller

Zister: Jag hade definitivt inte köpt den till min son! Försöker du göra honom till transvestit???

NovJenny: Är jättetacksam för att du tar upp impregneringen Har köpt två overaller på Tradera som andas och hade inte impregnerat dem om du inte hade hittat infon Nu ska jag till sportaffär o köpa impregering

Apropå impregnering...min man kom in i morse o berättade att vi glömt att sätta in vagnen igår. Typiskt, det har öst ner inatt!!! Tänkte gå en runda på byn idag...barnens marknad Ja ja, får se om det torkat tills dess, betvivlar det starkt.

• Pillis1975

Åhh måste bara fråga. Har en marinblå skalis tll dottern och vill ha ett rosa fleeceställ till henne att ha under i vinter. Nån som vet var de har rätt så tjocka fleece i storlek 80 som e rosa, helst då mer åt det babyrosa ärn cerise? Ser på H&M sida att de har rosa jackor men inga byxor

• Lejån
    Pillis1975 skrev 2008-09-06 07:15:25 följande:
    Åhh måste bara fråga. Har en marinblå skalis tll dottern och vill ha ett rosa fleeceställ till henne att ha under i vinter. Nån som vet var de har rätt så tjocka fleece i storlek 80 som e rosa, helst då mer åt det babyrosa ärn cerise? Ser på H&M sida att de har rosa jackor men inga byxor
    de har rosa byxor i butik iaf
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 5