• immali

Vad är normalt midjemått?

Jag läste om de elvaåriga flickorna som kritiserade H&M för att deras skyltdockor hade samma midjemått som dem, trots att dockorna skulle föreställa vuxna.

Nu blir jag nyfiken på vad som räknas som "normalt" midjemått för en vuxen kvinna?

Kan tillägga att jag själv har c:a 77cm.

• Svar på tråden Vad är normalt midjemått?
  • Imperia

adrenalin: midjan är där revbenen slutar ungefär. Men resultatet blir nog lite missvisande iom att du är gravid

• adrenalin

fast jag tror inte skillnaden är så jättestor i jämfört med hur det var innan! runt revbenen är jag kring 82, och där har jag inte direkt nån fett-depå =)

jag tror jag har över 80 även när jag inte är gravid. får jag säga det själv är min midja smal! snarare häcken som är stor

• Imperia

adrenalin: haha, samma här

• Gumlan

under revbenen 77 & vid navlen 86

• Peztis

"en kvinna ska se ut som en kvinna.. kurvigt.. killar gillar inte spinkiga kvinnor... "

TACK SÅ JÄTTEMYCKET!

Har midjemått 63cm, är 176 cm lång och vägde innan grav 56 kg (nu efter 61 kg) och jag ÄR sådan! Kan äta hur myckt som helst...

Ja, det är väl tur då att jag hittade den mannen som faktiskt gillar min spinkiga och platta kropp!!!

• adrenalin

Peztus:

Ta det med en nypa salt, hon tänkte sig inte för! Det där är något rundare tjejer säger för att peppa sig själv.
    Du vet säkert själv att killar inte bara håller sig till en sort

över naveln har jag föresten 96

• Imperia

Vid naveln på mig vart det 80, lite skillnad=P. Inte den plattaste direkt men vad gör det, mysig är den

Vad onödigt allt detta mätande egentligen är. Huvudsaken är väl att man är frisk sen om magen putar ut eller in gör det samma

• adrenalin

imperia:

Det är helt onödigt visst, har man 197 i midjemått kanske en varningsklocka borde ringa, men man behöver KNAPPAST mäta midjan för att en varningsklocka ska ringa i sånna fall :)

och dom som inte har nån midja kan anmäla sånna här undersökningar till nån sorts myndighet. De måste ju också få en kroppsdel de kan mäta!

• Roisin Dubh

Midjemått 99 här! (foto under Starka bilder i galleriet)

Fast jag är rätt välproportionerad ändå med 117-99-117

Skulle dock må bättre av att tappa ca 15-20 kg.

Svar på tråden Vad är normalt midjemått?